Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reconèixer la realitat química del color del vi.
Interpretar la copigmentació i la formació de nous pigments.
Comprendre la influència de les tècniques de vinificació i de criança sobre els compostos fenòlics i el color del vi.
Conèixer la química de les proteínes i els polisacàrids del vi i les seves implicacions tecnològiques i sensorials.
Reconèixer les tècniques moleculars per a la identificació varietal en Vitis.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció al color dels vins negres. Descripció del color ¡ la seva evolució al llarg del temps.
|
|
2. Estructura i propietats químiques dels antocians. Estructura i propietats químiques dels flavanols.
|
|
3. Factors que determinen la composició en compostos fenòlics del raïm: Factors edafoclimàtics, Factors genètics, Factors culturals. La maduresa fenòlica.
|
|
4. Química del color dels vins negres.
|
|
5. Factors tecnològics que influeixen sobre l'extracció i estabilització de la matèria colorant. Incidència organolèptica.
|
|
6. El roure i les bótes: Influència de la criança sobre les característiques organolèptiques del vi. Alternatives a la criança en bótes: Microoxigenació, aromatització amb encenalls de roure.
|
|
7. Les proteïnes dels vins blancs i les seves implicacions tecnològiques i sensorials.
|
|
8. Els polisacàrids presents en els vins, així com les seves implicacions tecnològiques i sensorials.
|
|
9. Tècniques moleculars d'identificació de varietats de Vitis en raïm i vi.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
8 |
14 |
Treballs |
|
0 |
8 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Desenvolupar els continguts i les conclusions d'un article científic sobre la temàtica. |
Treballs |
Treball individual per escrit, per explicar els continguts d'un article científic, interpretant les conclusions i donant una visió crítica del mateix. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
En despatx, prèvia cita prèvia per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Desenvolupar els continguts i les conclusions d'un article científic sobre la temàtica.
|
50% |
Treballs |
|
Treball individual per escrit, per explicar els continguts d'un article científic, interpretant les conclusions i donant una visió crítica del mateix. |
25% |
Altres |
|
Capacitat de comunicació (en la presentació i el treball) |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura té convocatòria única. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
|
La bilbiografia es facilitarà via Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|