Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final |
| A3 |
Aprofundir en l'estudi dels microorganismes implicats en l'elaboració de begudes fermentades, tant positius com alteradors, analitzant els últims avenços científics, i comprenent la influència que tenen sobre les propietats del producte final. |
| A9 |
Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Reconèixer els microorganismes implicats i les bases bioquímiques del procès d'elaboració de cervesa.
| | A3 |
Reconèixer les característiques que distingeixen els diferents tipus de cervesa segons els microorganismes implicats.
Reconèixer els microorganismes implicats i les bases bioquímiques del procès d'elaboració de cervesa.
Saber identificar els principals defectes de les cerveses, identificar el seu origen i proposar solucions.
| | A9 |
Gestionar les fonts d'informació i la bibliografia relacionada amb la microbiologia de la fermentació.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la microbiologia cervecera. Perspectiva històrica. |
|
Tema 2. Característiques principals dels llevats cervesers (lager o ale). Requerimients nutricionals. Efecte sobre la fermentació. Floculació. |
|
Tema 3. Metabolisme dels llevats: fermentació alcohòlica, i producció de metabòlits secundaris. Origen de les substàncies aromàtiques i els defectes. |
|
Tema 4. Gestió d’inòculs del llevat. Propagació del cultiu pur del llevat. Fermentacions espontànies (cerveses lambic). |
|
Tema 5. Microorganismes potencialment contaminants. Mètodes de control microbiològic |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
7 |
14 |
21 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
20 |
40 |
Seminaris |
|
4 |
6 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels diferents blocs temàtics de la assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, ja sigui a classe o publicació dels materials en el Moodle. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques de laboratori relacionades amb la gestió de inòculs i control microbiològic en l'elaboració de cervesa. |
Seminaris |
Ampliació d'alguns continguts donats a les sessions magistrals, mitjançant diferents activitats (conferències específiques, tasques en línia, discussió d'articles, ..) |
Atenció personalitzada |
L'alumne pot fer les consultes al professor mitjançant cita prèvia, el fòrum de dubtes o correu electrònic |
descripción |
L'alumne pot fer les consultes al professor mitjançant cita prèvia, el fòrum de dubtes o correu electrònic |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà l'informe de les pràctiques així com la participació i actitud durant les mateixes |
20 % |
Seminaris |
|
S'avaluaran les diferents activitats realitzades durant els seminaris, així com les tasques a realitzar fora de l'aula. |
10% - 20 % |
Proves mixtes |
|
Se evaluaran los contenidos dados en clase mediante pruebas mixtas |
60 - 70% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'assignatura té convocatòria única. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Kunze, Wolfgang, Tecnología para cerveceros y malteros , VLB Berlin, 2006
Chirs Boulton, David Quain, Brewing yeast and fermentation, Blackwell Science, 2001
F.G. Priest and I.Campbell, Brewing microbiology, Aspen Publishers, 1999
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|