Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva. |
| A5 |
Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Conèixer casos d'anàlisi de les destinacions i mercats turístics (enoturisme)
Comprendre el funcionament del sistema de producció i consum enoturístic
Apendre els diferents models de desenvolupament de l'enoturisme
| | A5 |
Identificar i distingir els diferents tipus d'experiències i productes enoturístics
Conèixer els factors d'innovació en el desenvolupament de productes i activitats d'oci
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
| | CT7 |
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tendències en turisme i oci. Destinacions, mercats i fluxos
|
|
Tendències en el desenvolupament de l’enoturisme. El sistema enoturístic |
|
El desenvolupament turístic de les regions vitivinícoles. Factors clau, condicions i problemes de sostenibilitat |
- El procés de desenvolupament turístic: dimensions i models espacials i econòmics
- Productes vitivinícoles i paisatges com a actius turístics
- Temes socials i sostenibilitat en el desenvolupament de l’enoturisme
- Problemes de desenvolupament regional per a les zones rurals |
Models de desenvolupament enoturístics |
- Experiències en col·laboracions públiques / privades
- La governança del sistema enoturístic |
Gestionar l’experiència i la qualitat en enoturisme: conceptes, models, bones pràctiques |
- Gestió de la qualitat i l’experiència en enoturisme
- Enoturisme arreu del món: conceptualitzacions, models, bones pràctiques de casos internacionals.
- Casos en cellers, rutes, museus i esdeveniments enoturístics |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
16 |
24 |
40 |
Seminaris |
|
10 |
12 |
22 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
25 |
32.5 |
57.5 |
Treballs col·laboratius. |
|
6 |
18 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació de les temàtiques fonamentals del curs |
Seminaris |
Treball especialitzat amb participació de ponents externs |
Pràctiques de camp/sortides |
Activitat de coneixement d'experiències i dinàmiques enoturístiques de referència in situ |
Treballs col·laboratius. |
Treball de recerca original, en grup, sobre un tema decidit amb els docents |
Atenció personalitzada |
Sessions de tutoria individuals i de grup amb els estudiants |
Description |
Reunions individuals o de grup, presencials o en línia, s'organitzaran a petició dels estudiants a un dels docents una mitja hora abans o després dels horaris de classe, o en altres moments segons disponibilitat, durant tot el període lectiu i d'exàmens. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Seminaris |
|
L’assistència i la participació són una part integral del procés d’aprenentatge, que s’avalua transversalment mitjançant un “bonus” a la nota |
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
Un quadern de camp relatiu a les activitats d'interès per a l'assignatura fetes durant les sortides serà lliurat als professors al final del període de classes. L’avaluació té en compte la profunditat, les referències creuades, el tracte personal i la integritat de les observacions |
30% |
Treballs col·laboratius. |
|
"Projecte en equip" en grups de 3-4 estudiants sobre el potencial de una destinació enoturística / el disseny d'un nou producte / les pautes per a un pla de desenvolupament, que es presentarà oralment a classe (50% d'aquesta part de la nota) i es lliurarà com a assaig escrit (50%). Temes a decidir juntament amb els professors durant el mes de novembre. |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Test de preguntes amb respostes múltiples sobre tot el contingut de la assignatura |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Si l'estudiant no aprova la nota global o la vol pujar en els casos que es quedi molt fluixa, se'l donarà la possibilitat de fer un examen de recuperació que cobreixi la part de la avaluació que s'ha de remeiar. La prova consistirà en un assaig escrit sobre un tema decidit pels docents |
Bàsica |
|
ELS MATERIALS D'ESTUDI AFEGITS RECOMANATS S'INDIQUEN PER PART DELS DOCENTS DESPRÉS DE CADA CLASSE. EL SEGÜENT ÉS UN LLISTAT DE MATERIALE D'ESTUDI OBLIGATORIS: - Bramwell, B. (1994). Rural tourism and sustainable rural tourism. Journal of Sustainable Tourism 2(1-2), 1-6
- Butler, R.W. (1980) The concept of the tourist area life-cycle of evolution: implications for management of resources. Canadian Geographer 24 (1), 5-12
- Croce, E. (2010) Food and wine tourism: integrating food, travel and territory. Wallingford, UK. CABI.
- Everett, Sally (2016) Food and drink tourism. Principles and Practice.London. Sage.
- Getz, D. (2000) Explore wine tourism: management, development and destinatuons. New York, Cognizant.
- Hall, C.M & Sharples, L. (2008) Food and wine festivals and events around the world|b: development, management and Markets. Oxford, UK. Butterworth-Heinemann
- Hall, C.M. et al (eds.) (2000) Wine tourism around the world: development, management and Markets. . Oxford, UK. Butterworth-Heinemann
- Mitchell, R., Charters, S., & Albrecht, J. N. (2012). Cultural systems and the wine tourism product. Annals of Tourism Research, 39(1), 311-335.
- Murphy, J. (2006) Electronic Marketing and Wine Tourism. In Carlsen, J. and Charters, S. (ed) Global wine tourism: Research, management and marketing. Cabi, pp. 110-122
- Ritchie, J. B., & Crouch, G. I. (2003). The competitive destination: A sustainable tourism perspective. Cabi. CHAPTERS 2-3
- Uriely, N. (2005). The tourist experience: Conceptual developments. Annals of Tourism research 32(1), 199-216
|
Complementària |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
ADAPTACIÓ A LA GEOGRAFIA/19635203 | ADAPTACIÓ A L'ECONOMIA/19635204 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|