Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul 1. Empresa i entorn |
En este primer mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb especial referència a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evolució de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat entendre la informació econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions. |
Mòdul 2. La gestió de les organitzacions empresarials |
En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica, en un marc d'organitzacions socialment responsables. |
Mòdul 3. Fonaments d'anàlisi d'inversions i càlcul de costos. |
Aquest mòdul està dissenyat per a introduir l'alumnat en el món de l'anàlisi d'inversions i de les tècniques i programari d'anàlisi economic-financer. Es dota l'alumnat de conceptes bàsics a tenir en compte en el procés d'avaluació d'inversions productives. Al mateix temps s'acosta l'alumnat al càlcul i estimació dels costos d'un projecte d'enginyeria. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
65 |
105 |
Treballs |
|
0 |
22 |
22 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: contingut, desevolupament de les sessions a l'aula, pla de treball i sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura |
Treballs |
Realització d'activitats en modalitat blended-learning que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades), el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia) i competències comunicació escrita. |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada. |
Atenció personalitzada |
Tutorització individualitzada de l'estudiant. |
Descripció |
Suport docent al treball autònom de l'alumnat. L'atenció personalitzada es durà a terme mitjançant tutories presencials o virtuals, en l'horari d'atenció indicat pel professorat a l'aula virtual de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Realització d'un projecte relacionat amb els dos primers mòduls de l'assignatura |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Realització d'activitats d'aprenentatge relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Modalitat treball autònom tutoritzat. |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Avaluació del contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els dos primers mòduls de l'assignatura |
40% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Avaluació del contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Prova final pràctica. Selecció respostes en modalitat test. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les Proves objectives de tipus test i les Proves objectives de preguntes curtes es realitzaran a través de l'entorn Moodle. La segona convocatòria és totalment independent de la primera. Per tant, l'estudiant que no superi la primera convocatòria s'ha d'examinar de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test en línia, 100% de la nota). |
Bàsica |
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat de Costos, 2010, Publicacions URV
Ceeda, Lacalle, Simón y Romero, Economia para ingenieros, 2004, Thomson
Gillespi, Andrew, Business economics, 2013, Oxford
Mochón, Francisco, Principios de economía, 2010, McGraw Hill
Torres-Coronas, Teresa; Vidal-Blasco, María Arántzazu, Economia per a enginyers/es, 2016, Publicacions URV
|
Material elaborat pel professor
adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle. |
Complementària |
Torres-Coronas, Teresa ; Vidal-Blasco, María-Arántzazu ; Monclús-Guitart, Ricard, Aprendre a través de la veu de l'experiència, 2012, Publicacions URV
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|