Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció |
Llei de Fourier. Mecanismes de transferència de calor. Radiació. Balanç global d'energia i matèria. Balanç integral i diferencial de calor i matèria. |
Transport de calor 1D en estat estacionari |
Conducció de calor de calor en sòlids de diferents geometries amb diferents condicions de contorn. Aplicacions en configuracions cilíndriques i esfèriques. Superfícies extenses. |
Transport en estat no estacionari |
Número de Biot. Solució de problemes no estacionaris sense dependència espacial. Solució en sèries de la conducció en sistemes unidimensionals amb geometria cartesiana, cilíndrica o esfèrica. |
Convecció |
Característiques de la convecció. Anàlisi dimensional. Utilització de correlacions per al càlcul de coeficients de transferència. |
Fluxos interns |
Anàlisi d'intercanviadors de tubs concèntrics i de feix tubular. |
Fluxos externs |
Anàlisi de placa plana amb flux amb paral·lel. |
Convecció natural |
Característiques de la convecció natural. Anàlisi dimensional. Utilització de correlacions per al càlcul de coeficients de transferència. |
Radiació |
Processos i propietats. Intercanvi de radiació entre superfícies |
Transport de matèria |
Definicions: composició, velocitats màssiques i molars. Llei de Fick. |
Transport de matèria per convecció |
Analogia entre la transferència de matèria i calor. Correlacions per a la transferència convectiva de matèria. |
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
37 |
62 |
99 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
24 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
3 |
5 |
Proves pràctiques |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Atenció a l'alumne sobre dubtes, tant a la oficina del professor com per correu electrònic. |
Descripció |
Les qüestions sobre l'assignatura es vehicularan preferiblement mitjançant consultes presencials en horari d'atenció. En casos excepcionals es podrà concertar una reunió telemàtica amb un/a o més assistents. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de problemes o exercicis dins o fora de l'aula i la seva posterior avaluació |
15% |
Proves pràctiques |
|
Examen de problemes de la primera meitat de temari. (midterm test) |
40% |
Proves pràctiques |
|
Examen de problemes de la segona meitat de temari. |
45% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria, l'alumne tindrà opció a realitzar qualsevol de les dues proves pràctiques (examens) amb un valor del 40% la primera part i del 45% la segona. El 15% restant prové de les proves curtes i pràctiques a l'aula fetes durant el curs i no són objecte de reavaluació. La qualificació màxima possible en segona convocatòria serà 8,0 NOTABLE. Qualificacions d'Excel.lent o Matrícula d'Honor només son possibles en primera convocatòria i com a resultat d'un rendiment molt alt durant tot el curs. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La partcipació en l'avantprojecte integrat de 2n curs, o exercici alternatiu definit ex-profeso, pot genera un factor multiplicador comprés entre 1,0 i 1,1 sobre la qualificació global del curs en funció de la qualitat del treball realitzat. |
Bàsica |
Frank P. Incropera, David P. DeWitt, Fundamentals of heat and mass transfer, última, John Wiley & Sons, cop. 1996
Çengel, Yunus A., Heat and mass transfer : fundamentals & applications , última, McGraw-Hill
|
|
Complementària |
R. Byron Bird, Warren E. Stewart, Edwin N. Lightfoot, Transport phenomena, 2, New York [etc.] : Wiley, 2007
Christie J. Geankoplis, Mass transport phenomena, 1, New York [etc.] : Holt, Rinehart and Winston, cop.
R. Welty ... [et al.], Fundamentals of momentum, heat, and mass transfer, 4, New York : John Wiley, cop. 2001
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DISSENY D'OPERACIONS DE SEPARACIÓ/20204122 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI INTEGRAT DE FENÒMENS DE TRANSPORT I MECÀNICA DE FLUIDS/20204119 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS D'ENGINYERIA DE PROCESSOS/20204116 | ENGINYERIA FLUÏDOMECÀNICA/20204110 | MATEMÀTIQUES I/20204005 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|