Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT6 |
Identificar el propi procés d’aprenentatge. (Aprenentatge)
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional. (Itineraris)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul 0: Introducció i primeres experiències emprenedores |
-Exposició de la dinàmica del curs
-Primers inputs d'emprenedoria i innovació
-Experiències reals de projectes emprenedors |
Mòdul 1: Treball en equip i gestió de persones |
-Aspectes teòrics clau
-Taller: Creació d'equips |
Mòdul 2: Creativitat i innovació |
-Creativitat: Contextualització, generació i validació d'idees, definició del projecte a desenvolupar
-Innovació: idea Vs innovació, prototipatge. |
Mòdul 3: De la idea al negoci |
-De la idea a la facturació del primer milió d'euros
-Business model canvas |
Mòdul 4: Més experiències emprenedores |
-Exposició d'experiències
-Debat amb els emprenedors |
Mòdul 5: Eines de comunicació |
-Exposició d'un primer pitch
-Tècniques per millorar-lo
-Taller: Pitch elevator del projecte |
Mòdul 6: Vendes i estratègies de comercialització |
-Proposta de valor
-Estratègia comercial
-Cultura CRM |
Mòdul 7: Fonaments financers |
-Estats comptables i cicles financers
-Finançament i valoració de projectes emprenedors |
Mòdul 8: Aspectes jurídics |
-Formes jurídiques de l'empresa
-Fiscalitat i obligacions legals
-Patents i marques
-Protecció de dades |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Seminaris |
|
46 |
85 |
131 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
11 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'introduirà la dinàmica, funcionament i avaluació de l'assignatura i es contextualitzarà l'emprenedoria i el ecosistema emprenedor del territori. |
Seminaris |
A cada sessió s'impartiran diferents mòduls amb un format taller, molt participatiu on els estudiants treballaran en equip tot desenvolupant la seva pròpia proposta de projecte emprenedor. |
Presentacions / exposicions |
A l'última sessió els diferents equips exposaran el resultat final del projecte emprenedor desenvolupat durant el curs |
Atenció personalitzada |
Els estudiants podran adreçar-se al coordinador de l'assignatura per tal de rebre atenció personalitzada |
Descripció |
El professor mantindrà contacte setmanal amb tots els grups per orientar la trajectòria dels treballs i atendre els dubtes que sorgeixin. Cas que les circumstàncies ho facin necessari, aquesta atenció es farà mitjançant MsTeams |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
A l'última sessió els equips exposaran el resultat final del projecte emprenedor desenvolupat en les diferents sessions del curs. La nota final sorgirà de combinar els següents aspectes:
Valoració individual de cada estudiant (es tindran en compte les faltes d'assistència no justificades adequadament)
Valoració per part de la resta de membres del grup de treball
Valoració per part d'un tribunal format per 3 professors de l'assignatura |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cas que algun estudiant no hagi superat l'assignatura en primera convocatòria, haurà de presentar per escrit la seva proposta de projecte emprenedor on exposi clarament les diferents parts treballades durant el curs. |
Bàsica |
Eric Ries, El método Lean Startup: Cómo crear empresas de éxito utilizando la innovación continua, , 2012
Fernando Trias de Bes, El libro negro del emprendedor, ,
Alexander Osterwalder e Yves Pigneur, Generación de modelos de negocio : un manual para visionarios, revolucionarios y retadores, , 2011
Steve Blank y Bob Dorf, El manual del emprendedor, ,
Jon Hoyos Iruarrizaga, Plan financiero para start-ups, , 2022
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|