DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR I Codi 20224001
Ensenyament
Grau en Enginyeria Mecànica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
6 Formació bàsica Primer 1Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
GONZÁLEZ BAIXAULI, GENARO
Adreça electrònica genaro.gonzalez@urv.cat
josemaria.roig@urv.cat
pau.carazo@urv.cat
raul.saez@urv.cat
Professors/es
GONZÁLEZ BAIXAULI, GENARO
ROIG FERNANDEZ, JOSE MARIA
CARAZO TORRES, PAU
SAEZ RODRIGUEZ, RAUL
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant

DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA: Especialitzar a l’alumne en la normalització del dibuix industrial i el desenvolupament de les eines especifiques. Elaboració de treballs i projectes específics de la especialitat.


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria
 A3.5 Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador (FB5)
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.5 Usar les TIC per a gestionar eficientment la informació i el coneixement.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Aplica correctament la visió espacial i les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.
 A3.5 Coneix els organismes de normalització i els seus productes
Interpreta i utilitza plànols i catàlegs tècnics.
Realitza conjunts i especejaments de mecanismes i productes
Domina els sistemes CAD 2D i 3D.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.5 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital. (Ser digital)
Cerca i obtè informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença. (Cercar)
Organitza la informació amb eines adequades, ja sigui en línia o presencials, que permetin el desenvolupament de les seves activitats acadèmiques (Organitzar).
Elabora informació amb les eines i formats adequats a la situació comunicativa i ho fa de manera honesta (crear).
Utilitza les TIC per a compartir e intercanviar informació (compartir).
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
DIBUIX INDUSTRIAL. Tipus de dibuixos tècnics. Rotació Formats. Escales. Plànols.
REPRESENTACIÓ. Sistemes de representació. Projecció cilíndrica ortogonal. Mètodes de projecció. Tipus de línies.
PRESA DE MESURES. Mesura de longitud: Regla graduada, calibres compàs, peu de rei, micròmetre. Aparells de mesura d’angles. Exercicis.
ACOTACIÓ. Principis bàsics i normativa. Metodologia. Criteris generals.
PROCESSOS DE FABRICACIÓ. Classificació . Torn. Taladrat. Fressat. Roscat ...
ELEMENTS DE FIXACIÓ I TRANSMISSIÓ DE MOVIMENT Representació Normalitzada i definició dels elemnts a estudi . Plànols
REPRESENTACIÓ DE CONJUNTS Principis bàsics i normativa. Metodologia. Criteris generals.
SIST. AXONOMETRIC. Sistemes de representació. Representació segons eixos.
ISOMETRIA Representació de peces.
Representació industrial de canonades
DAO. Eines informàtiques. Ordres bàsiques de representació en Autocad. Aplicació de fonaments teòrics a dibuix per ordinador.
DAO 3D Aplicació d'eines informàtiqes en 3D.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1.1
A3.5
29 25 54
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
A3.5
15 15 30
Pràctiques a través de TIC
A1.1
A3.5
15 30 45
Treballs
A1.1
A3.5
4 15 19
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
A1.1
A3.5
B1.5
2 0 2
Proves de desenvolupament
A1.1
A3.5
B1.5
2 0 2
Proves pràctiques
A1.1
A3.5
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries PRESENTACIÓ I INTRODUCCIÓ A LA OPERATIVA DEL CURS
Sessió Magistral COMBINACIO ENTRE CLASSE MAGISTRAL I ESTUDI DE CASOS MITJANÇANT LA INTRODUCCIÓ DE CONCEPTES BÀSICS. LA DISCUSSIÓ CONJUNTA D'EXEMPLES I REALITZACIÓ D'EXERCICIS
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària RESOLUCIÓ DE COL.LECCIONS DE PROBLEMES PER PART DELS ESTUDIANTS SOTA LA SUPERVISIÓ DEL PROFESSOR
Pràctiques a través de TIC RESOLUCIÓ DE PRÀCTIQUES AMB EINES INFORMÀTIQUES, EVALUABLES A CLASSE
Treballs TREBALL D'APLICACIÓ D'ESPECIALITAT, RESUM I COMPENDI DELS CONCEPTES EXPLICATS A CLASSE
Atenció personalitzada Pel desenvolupaments de les classes l'alumne té una atenció personalitzada a l'aula. tanmateix tindrà a la seva disposició un horari setmanal d'atenció a l'alumnat

Atenció personalitzada
Descripció

Consultar hores d'atenció a l'alumnat  a Moodle, on apareixeran les hores i sistema d'atenció a l'alumne per part de cada professor de l'assignatura.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A1.1
A3.5
B1.5
PROVES DE DESENVOLUPAMENT D'UN PROBLEMA. ES RESOLDRAN A CLASSE O VIA MOODLE.
EN AQUESTA CATEGORIA ES TROBEN LES LLÀMINES, TESTS SEMANALS I PROVES DIVERSES PLANTEJADES PELS PROFESSORS
20
Proves pràctiques
A1.1
A3.5
B1.5
PROVES PRÀCTIQUES DE CONEIXEMENTS. HI HA UNA PER BLOC DE CONEIXEMENT
(EXÀMENS PARCIALS)
40
Proves pràctiques
A1.1
A3.5
TREBALLS PERSONALS DE DESENVOLUPAMENT DE CONCEPTES.
TREBALL ESPECIFIC D'ESPECIALITAT
(TALLERS TIC)
40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

PER ACONSEGUIR L'APROVAT DE L'ASSIGNATURA EN PRIMERA CONVOCATÒRIA, S'HAN DE TENIR TOTS EL GRUPS CONCEPTUALS APROVATS I TOTES LES PROVES I TREBALLS APROVATS.

NO ES FAN MITJANES ENTRE GRUPS CONCEPTUALS, NI ENTRE PRÀCTIQUES NI LLIURAMENTS. En cas de no aprovar els treballs TIC, aquestos NO tenen opció de ser modificats ni millorats.

Els lliuraments de treballs i exercicis fets a classe son obligatoris, i el no lliurament representa una qualificació de ZERO.

Els lliuraments per plataforma Moodle, hauran de ser penjats dins l'horari marcat. El NO lliurament en els terminis estipulats a Moodle representa una qualificació de ZERO.

PER APROVAR L'ASSIGNATURA EN PRIMERA CONVOCATÒRIA S'HAN DE TENIR QUALIFICACIÓ MÍNIMA ESTABLERTA EN TOTS ELS GRUPS CONCEPTUALS. NO ES FAN MITJANES ENTRE GRUPS CONCEPTUALS.

LA QUALIFICACIÓ MÍNIMA ESTABLERTA PER FER MITJANA EN PRIMERA CONVOCATÒRIA ÉS: DE 6/10 EN LES PROVES DE DESENVOLUPAMENT I PROVES PRÀCTIQUES (TIC). MENTRES QUE A LES PROVES PRÀCTIQUES DE CONEIXEMENT CAL TENIR UN 5/10 EN CADASCUNA DE LES DIFERENTS PARTS CONCEPTUALS A AVALUAR.

Segona Convocatòria

A LA SEGONA CONVOCATÒRIA CAL TENIR UN MÍNIM DE 5/10 EN CADASCUNA DE LES METODOLOGIES DEL CURS. PODRAN TENIR-SE EN CONSIDERACIÓ ASPECTES FAVORABLES D'AVALUACIÓ DESENVOLUPATS EN LA PRIMERA CONVOCATÒRIA.

ALS ALUMNES QUE HAGIN SEGUIT L'AVALUACIÓ CONTINUA ,SE LIS POT GUARDAR LA QUALIFICAIÓ DE LES PARTS CONCEPTUALS QUE TINGUIN APROVADES SEGONS ELS CRITERIS D'AVALUACIÓ CONTINUA. CALDRÀ QUE L'ALUMNE DEMANI AL PROFESSOR AQUEST PUNT.

Per a que es consideri que un alumne ha seguit l'avaluació continua, caldrà que hagi lliurat el 80% dels treballs, pràctiques, tests i llàmines proposades durant el curs.

Proves presencials:

Durant les proves avaluatives presencials, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista

No es permet arribar tard a les proves avaluatives. L'alumne que arribi un cop començada la prova es considerarà no presentat. Es considera que la prova ha començat quan es reparteix el primer full d'examen o s'han tancat les portes d'accés a l'aula.

NO ES CONVALIDEN PARTS CONCEPTUALS DE CURSOS ANTERIORS.


Fonts d'informació

Bàsica AENOR, Normas UNE sobre dibujo tecnico, ,
FELEZ, J. y MARTINEZ, M.LUISA, Dibujo Industrial, Ed. Sintesis,
, Apunts Professor, ,

Complementària , Internet, ,
, Apunts proporcionats per professor, ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Seria convenient que l'alumne hagi cursat BAT tecnológic o algum Módul d'ambit mecànic. Es recomanable el conneixement d'eines de CAD
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent