Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.4 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat (G8) |
| A5.3 |
Coneixements aplicats d'enginyeria tèrmica (M3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis de l'enginyeria tèrmica.
| | A1.2 |
Aprèn a planificar una experimentació, la realitza, la interpreta i valora els resultats de manera crítica. Planifica racionalment l'execució d'una sèrie de tasques a dur a terme en grup i en un temps limitat. Treballa en equip amb plena responsabilitat individual. Treballa seguint sempre les normes de seguretat.
| | A1.4 |
Aplica els criteris de qualitat a la selecció i operació de sistemes de refrigeració industrial.
| | A5.3 |
Obté correlacions dels coeficients de convecció i dels coeficients de fricció a partir de les mesures experimentals realitzades en un bescanviador de calor.
Descobreix, comprova i aplica experimentalment els coneixements teòrics dels processos. Fomenta les habilitats d'observació i interpretació del funcionament de les instal·lacions i dels fenòmens que tenen lloc.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Pràctica 1. |
Transferència de calor per conducció, convecció i radiació
• Determinació de la conductivitat d’un material aïllant.
• Estudi d’un procés de transferència de calor per convecció natural i radiació actuant en paral•lel.
• Obtenció de la correlació de convecció natural en una paret plana.
• Determinació de l’emissivitat d’una superfície brillant.
|
Pràctica 2. |
Banc de Bescanviador
• Càlcul de el calor bescanviada.
• Càlcul de l’eficiència dels bescanviadors.
• Càlcul del coeficient global experimental dels bescanviadors.
• Càlcul dels coeficients de convecció a partir de correlacions i comparació dels coeficients globals.
|
Pràctica 3. |
Bescanviador de plaques
• Obtenció de la correlació del factor de fricció en funció del nombre de Reynolds.
• Obtenció de la correlació del nombre de Nusselt en funció dels nombres de Reynolds i Prandtl.
|
Pràctica 4. |
Refrigeració per compressió mecànica de vapor
• Determinació experimental de la calor intercanviada al condensador i a l’evaporador i del treball del compressor.
• Representació del cicle en un diagrama P-h.
• Avaluar les influències de cada un dels paràmetres de funcionament.
|
Pràctica 5. |
Compressió d’aire en simple i doble etapa
• Estudi del funcionament dels compressores de pistó.
• Calcular les magnituds típics necessàries para entendre el seu funcionament.
• Comprovar experimentalment les condiciones òptimes de treball, podent escollir entre treballar en una o dues etapes i la incorporació de refrigeració intermitja.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
18 |
45 |
63 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves orals |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de les experiències, registre i anàlisi de les dades experimentals i elaboració d'informes. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes sobre els mètodes de càlcul a utilitzar i els resultats obtinguts. |
Descripció |
Les tutories es realitzaran en línia, per correu electrònic o via reunions de Teams. E-mail: mahmoud.bourouis@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació dels resultats i informes de les pràctiques.
|
45% |
Proves orals |
|
Exposició individual o en grup d'una o diverses de les pràctiques realitzades al laboratori. |
40% |
Proves pràctiques |
|
Treball en el laboratori (Actitud, puntualitat, modo de desenvolupament de la pràctica, i preparació prèvia de la mateixa). |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1. Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. 2. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens. 3. La puntuació final dels crèdits de l'assignatura inclourà el requisit d'assistència. |
Bàsica |
Incropera, F.R.; DeWitt, D.P. , Fundamentos de transferencia de calor , Prentice Hall; 4a Ed., Mèxic 1999
Çengel, Y.A.; Boles, M.A., Termodinámica, McGraw-Hill,
|
|
Complementària |
Moran, M.J.; Shapiro, H.N., Fundamentos de Termodinámica Técnica, Editorial Reverté S.A.,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENGINYERIA TÈRMICA I/20224108 | ENGINYERIA TÈRMICA II/20224109 | CALOR I FRED INDUSTRIAL/20224110 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|