Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
|
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
|
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Compren l'evolució i l'estructura actual del sistema de la Seguretat Social, tant en general com a Espanya.
Coneix l'organització de la prevenció. Normativa sobre prevenció de riscos laborals.
Coneix el dret del treball.
Enten els conceptes d'accident de treball i enfermetat professional.
Apren les prestacions d'incapacitat temporal i invalidesa permanent.
Apren les funcions del INSS i la TGSS.
Coneix les obligacions preventives i l'organització dels Serveis de prevenció.
Coneix les responsabilitats i sancions en matèria preventiva.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Relacions del Dret de la Seguretat i Salut amb el Dret Treball i amb el Dret de la Seguretat Social |
|
2. Organització de la prevenció. Normativa sobre prevenció de riscos laborals.
|
|
3. Obligacions preventives. Serveis de prevenció.
|
|
4. Responsabilitats i sancions en matèria preventiva.
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
7 |
35 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
0.5 |
7.5 |
8 |
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona de l'alumnat i del professorat |
Atenció personalitzada |
Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi a l'alumnat. |
Descripció |
Resolució de dubtes a l'alumnat a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. Tutories virtuals fins gener |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Prova final del mòdul |
50% |
Proves pràctiques |
|
Es faran dos exercicis pràctics vinculats al temari de l'assignatura. Cada exercici pràctic tindrà un pes del 25% a la qualificació final de l'assignatura. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alumnat haurà de realitzar els dos exercicis proposats pel professorat per a aquesta matèria. Aquests han de ser resolts al llarg del període establert, sent obligatòria la seva realització. Avaluació de la matèria: Les notes obtingudes en els dos exercicis pràctics representaran un 50% de la nota final de la matèria, corresponent el 50% restant a l'examen presencial d'aquesta matèria. L'alumne o l'alumna que no aconsegueixi la superació d'aquesta matèria per l'avaluació continua descrita, tindra una segona convocatòria, sent aquesta una prova que determinarà totalment la qualificació final, coherent amb el concepte d'avaluació continuada. En la segona convocatòria es guardaran les notes de les parts aprovades, només caldrà repetir la part no aprovada.
Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista". |
Bàsica |
López Gandía- Blasco Lahoz, Curso de Prevención de Riesgos laborales, 2019, Tirant lo blanch
Núñez González Cayetano, Marco normativo y gestión de la prevención de riesgos laborales, 2019, Tirant lo Blanch
Sala Franco, Tomás, Derecho de la Prevención de Riesgos Laborales, 2019, Tirant lo Blanch
|
Webgrafia acompanyada als materials - Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo: https://www.insst.es/home |
Complementària |
Aguilar Del Castillo, Mª Carmen, El comité de seguridad y salud, 2013, Tirant lo Blanch
Martínez Martínez, Isabel Mª et al., Casos prácticos pra técnicos de prevención de riesgos laborales, 2013, Tirant lo Blanch
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|