Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
|
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
|
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Aplica els procediments per a la realització de presa de mostres, medicions i tractament de dades de contaminants químics, biológics i físics.
Avalua l'exposició laboral a substàncies químiques, biològiques o físiques a les que està exposat el treballador.
Aplica mesures de control i protecció a compostos químics, biològics i físics.
Coneix l'aplicació dels continguts impartits en sectors industrials i de serveis específics.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Contaminants Químics. Avaluació higiènica II.
|
|
2. Higiene Industrial - Agents Químics: Control de l'exposició.
|
|
3. Contaminants Químics. Informació del risc químic
|
|
4. Contaminants Químics. Control de contaminants
|
|
5. Contaminants Biològics
|
|
6. Contaminants Físics. Radiacions no Ionitzants (óptiques i camps electromagnètics)
|
|
7. Contaminants Físics. Soroll i vibracions
|
|
8. Riscos higiènics en activitats específiques |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
42 |
42 |
84 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
12 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a pendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació dels pincipals continguts de l'assignatura i que el alumne ha treballat prèviament mitjançant la Fitxa de l'assignatura i el contingut de la mateixa al Moodle
|
Pràctiques a través de TIC |
Cumplimentació del test previ la classe presencial.
És obligatòria la seva resolució |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis que s'exposarà i es lliurarà per part del alumne resolts mitjançant la plataforma Virtual Moodle |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. |
descripción |
Resolució de dubtes als estudiants mitjançant el fòrum de dubtes de l'assignatura i els missatges de Moodle |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Cumplimentació del test previ a la classe presencial |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Exercici mitjançant la plataforma virtual Moodle |
30% |
Proves mixtes |
|
Prova pressencial al final de l'assignatura |
50% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria es podrà repetir la prova mixta (prova presencial) i el seu pes a la nota final serà el mateix que l'avaluació continuada. En la prova presèncial cal obtenir un mínim de 4 / 10. Les qualificacions obtingudes en les altres parts avaluades també participaran en la nota final de la segona convocatòria, però no es poden repetir. Durant les probes avaluatives, els tefèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
|
la bibliografía es relaciona als documents del espai Moodle de l'assignatura a les fitxes que hi ha per cada tema. |
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|