IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject (*) DISSENY DE PRODUCTE I PROCÉS Code 20705101
Study programme
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera (2013)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
5 Obligatòria Primer AN
Modality and teaching language
Department Enginyeria Química
Coordinator
MACKIE WALKER, ALLAN DONALD
E-mail ioanis.katakis@urv.cat
allan.mackie@urv.cat
Lecturers
KATAKIS , IOANIS
MACKIE WALKER, ALLAN DONALD
Web
General description and relevant information Introducció als conceptes i eines de disseny de producte i processos amb èmfasi als processos i productes nanoestructurats i basats en nanomaterials.

Competències
Type A Code Competences Specific
 A1.1 Destacar en l'estudi i coneixement de l'àmbit de recerca triat: avaluar la importància cientificotècnica, el potencial tecnològic i la viabilitat de la nanociencia, dels materials, del seu disseny, la seva preparació, propietats, processos i desenvolupaments, tècniques i aplicacions.
 A1.2 Fer cerques bibliogràfiques exhaustives en temes altament especialitzats de nanociències, materials i disseny de producte i procés.
 A1.3 Planificar i executar projectes d’R+D+I relacionats amb el camp de les nanociències, els materials i les tecnologies químiques, elaborar-ne les conclusions i preparar els informes associats.
 A1.4 Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química.
 A2.2 Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés.
 A2.3 Assessorar en assumptes de nanociència, materials i tecnologia química legal, econòmica i financera relacionada amb l'aplicació dels resultats de recerca en els àmbits industrials.
 A2.4 Sensibilitzar-se en temes mediambientals i socials relacionats amb la nanociència, els materials i el camp general de la tecnologia química.
Type B Code Competences Transversal
 B1.1 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 B2.4 Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional.
 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos.
 B3.2 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
 B4.1 Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu.
 B5.1 Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions (científiques, tecnològiques o culturals), dins l'àmbit temàtic.
 B5.2 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora, en contextos multidisciplinaris.
 B5.3 Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient.
 B6.1 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1.1 Domina l'anàlisi del disseny de producte industrial en l'àmbit de la indústria química i afí.
Domina l'anàlisi i disseny de processos industrials en l'àmbit de la indústria química i afí, mitjançant l'aplicació de metodologies de disseny i simulació.
Domina la integració de disseny de producte i procés n l'àmbit de la indústria química i afí.
Identifica la naturalesa complexa del disseny de processos i productes i la seva relació amb la resta d'aspectes de l'enginyeria.
Resol problemes de disseny de processos seqüencials, simultanis i discontinus.
 A1.2 És capaç de fer cerques en bases de dades especialitzades els paràmetres necessaris per realitzar dissenys de productes i processos específics.
Realitza recerques bibliogràfiques sobre el disseny de productes i processos específics.
 A1.3 Planifica i porta a terme projectes de R+D+I que incloguin aspectes relacionats amb el disseny de producte i procés.
 A1.4 Concep i dissenya protocols eficients per a la recerca en tecnologia química tant a nivell computacional com experimental.
 A2.2 Avalua críticament els resultats d'investigació en temes relacionats amb el disseny de producte i procés.
 A2.3 Assessora en assumptes de tecnologia química a nivell legal, econòmic i financer relacionats amb l'aplicació dels resultats de recerca als àmbits industrials.
 A2.4 Entén l'impacte de l'enginyeria en el context social / global, incloent les implicacions ètiques de les decisions preses.
Entén l'impacte i els riscos preses en el medi ambient de les decisions preses durant la fase d'enginyeria de procés i producte.
Type B Code Learning outcomes
 B1.1 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 B2.4 Integra coneixements de diferents assignatures impartides en el màster en la realització d'un projecte.
Identifica i explica els comportaments clau que sustenten la competència de 'Integritat'.
Determina i descriu els elements que constitueixen un sistema de gestió excel·lent.
Identifica i diferencia les funcions del lideratge i del management.
Defineix el lideratge transformacional i el compara amb el tipus de lideratge propugnat pels models d'excel·lència organitzacional.
 B3.1 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
 B3.2 Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip.
 B4.1 Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
 B5.1 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
 B5.2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges.
Elabora una estratègia per resoldre el problema.
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa.
Obté el recolzament necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema.
 B5.3 Coneix diferent hardware d' ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del hardware i el software com a eina de treball.
Utilitza software per a comunicació off-line: editors de text, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utiliza software per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blogs..), correu electrònic, fòrums, xats, videoconferències, eines de treball col.laboratiu...
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
Avalúa críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació i el seu us.
Reflexiona, revisa y avalúa el procés de gestió de la informació.
 B6.1 Té en compte els principis ètics de l'enginyeria i la responsabilitat social com a enginyer en el desenvolupament de les tasques professionals.
Mostra respecte pels drets fonamentals i de igualtat entre homes i dones.
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d' accesibilitat universal, de igualtat d' oportunitats, no discriminació i accesibilitat universal de les persones discapacitades.
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Els continguts de la matèria responen a l'objectiu d'introduir els conceptes i eines de disseny de producte i procés amb èmfasi a processos i productes nanoestructurats i basats en nanomaterials. El disseny del producte basat en nano / micro tecnologies i en el qual les propietats de materials són la principal contribució a la cadena de valor no és substancialment diferent del disseny de producte i procés d'indústries més tradicionals però el professional investigador que treballa en aquest camp ha de poder complir amb dues tasques diferenciades:
- L'edificació d'un pont eficaç entre les escales nano / micro (que confereixen les propietats del producte) i l'escala macro (que permet l'ús orientat del producte) i
- L'aplicació de mètodes de fabricació a gran escala que, encara que es basen en processos els principis formen part de la formació bàsica d'un Enginyer de procés, requereixen uns coneixements addicionals sobre la pràctica de la seva realització.
Aquesta assignatura ha per tant incloure necessàriament una part de presentació bastant fenomenològica i descriptiva de mètodes de fabricació a gran escala que al seu torn té una part bastant ben establerta però també una part que s'actualitza anualment per seguir els avenços en mètodes de fabricació.

Programa:
1. Procés de Disseny
2. Disseny d'Estructura Molecular
3. Creació de Procés
4. Simulació per ajudar en la creació de processos
5. Heurística per a la Síntesi de Processos

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 1 3
Sessió Magistral
A1.1
A1.3
A1.4
A2.3
A2.4
16 24 40
Pràctiques a laboratoris
A1.1
A1.4
8 8 16
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
A1.2
A1.3
A1.4
A2.2
A2.3
A2.4
B2.4
B3.1
B3.2
B4.1
B5.1
B5.2
B5.3
B6.1
16 16 32
Treballs
A1.1
A1.2
A1.3
A1.4
A2.2
A2.3
A2.4
B1.1
B2.4
B3.1
B3.2
B4.1
B5.1
B5.2
B5.3
B6.1
3 18 21
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves orals
A1.1
A1.2
A1.3
A2.2
B1.1
B5.1
B5.2
2 6 8
Proves orals
A1.1
A1.2
B1.1
B5.1
2 2 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Es presenta l'assignatura
Sessió Magistral Classes magistrals a l'aula
Pràctiques a laboratoris Tutorials pràctics introductoris amb el software de simulació de processos
Supòsits pràctics/ estudi de casos Es proposaran dos estudis de cas de disseny durant l'any:
1. un projecte en grup basat en un problema inspirat, per exemple, en els objectius de Desenvolupament de l'Mil·lenni de l'ONU per al qual se'ls demana als estudiants que dissenyin un procés o producte.
2. un projecte individual basat en el mapeig de la innovació i típicament relacionat amb el TFM.
Treballs Una presentació oral per al projecte de l'equip i un informe escrit per a la proposta individual.
Atenció personalitzada Sessions individuals si ho requereix l'alumne

Atenció personalitzada
Description

Sessions individuals si ho requereix l'alumne


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Pràctiques a laboratoris
A1.1
A1.4
Solucions individuals de tutories de simulació de processos realitzades durant les sessions de laboratori 10%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.1
A1.2
A1.3
A1.4
A2.2
A2.3
A2.4
B2.4
B3.1
B3.2
B4.1
B5.1
B5.2
B5.3
B6.1
Informes lliurables per al cas pràctic impartit a classe i implementats per grups d'alumnes 10%
Treballs
A1.1
A1.2
A1.3
A1.4
A2.2
A2.3
A2.4
B1.1
B2.4
B3.1
B3.2
B4.1
B5.1
B5.2
B5.3
B6.1
Informe escrit individual de la proposta de projecte 20%
Proves orals
A1.1
A1.2
A1.3
A2.2
B1.1
B5.1
B5.2
Defensa oral preliminar basada en el cas pràctic impartit a classe i implementat per grups d'alumnes 10%
Proves orals
A1.1
A1.2
B1.1
B5.1
Defensa oral final basada en el cas pràctic donat a classe i implementat per grups d'alumnes 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

Si l'alumna no supera la primera convocatòria, hi haurà l'oportunitat de repetir algunes o totes de les proves. La prova oral / presentació es podrà substituir per un examen escrit en el cas que l'estudian no supera aquesta part. Les notes de les proves de la primera convocatòria que s'ha superat es pot incloure en la segona convocatòria si ajuden l'estudiant a superar l'assignatura.

Els estudiants han de completar el cas pràctic treballant en equip. Tot i que es donarà una nota global per a cada equip, aquesta nota es pot modular per tenir en compte les aportacions individuals que es poden avaluar mitjançant qüestionaris o altres eines adequades.


Fonts d'informació

Bàsica W.D.Seider, J.D. Seader, D.R. Lewin, Product and process design principles. Synthesis, analysis and evaluation, 4th edition, John Wiley and Sons, Inc., 2016
Edward B. Magrab, F. Patrick McCluskey, and Satyandra K. Gupta, Integrated Product and Process Design and Development: The Product Realization Process, 2nd edition, CRC Press, Boca Raton, FL, 2010

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.