Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Comú |
|
AC1 |
CE1-Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics |
|
AC2 |
CE2-Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi |
|
AC3 |
CE3-Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi |
|
AC8 |
CE8-Dissenyar vies de síntesi de nous productes utilitzant tècniques modernes de síntesi química, caracterització estructural (tant química com física), experimentació d'alt rendiment, anàlisi de dades i química computacional |
|
AC9 |
CE9-Dominar l'aplicació de les tècniques modernes de descobriment i optimització de nous processos sintètics i nous catalitzadors |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Objectives |
Competences |
|
AC1 AC2
|
|
|
Formula una àmplia comprensió del camp dels materials polimèrics nanoestructurats: la seva síntesi, característiques estructurals, tècniques de caracterització i aplicacions. |
AC1 AC3
|
|
|
Formula també una àmplia visió de les possibilitats d'aquests materials en camps tecnològicament avançats. |
AC8 AC9
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Introducció al món dels polímers.
|
Terminologia bàsica.
Arquitectures polimèriques.
Metodes de polimerització.
Caracterització i propietats. |
Tema 2. Copolímers
|
Tipus.
Copolímers de bloc: autoorganització.
Micel•les.
Micro i nanoencapsulació. |
Tema 3. Polímers "brushes"
|
Síntesi.
Grafting from.
Grafting onto.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 4. Dendrímers |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions
|
Tema 5. Polímers hiperramificats
|
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 6. Polímers lineal-dendrítics |
Estratègies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions.
|
Tema 7. Polímers estrella |
Vies sintètiques i exemples.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 8. Materials nanoestructuras via "top-down"
|
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 9. Materials nanoestructurats via "bottom-up"
|
Tipus.
Preparació.
Caracterització.
Aplicacions. |
Tema 10. Introducció als cristals-líquids. Terminología.
Relació estructura-organització.
Mesofases.
Tècniques de caracterització.
|
Terminología.
Relació estructura-organització.
Mesofases.
Tècniques de caracterització.
|
Tema 11. Polímers cristall-líquid. |
Tipus.
Caracterització.
Aplicacions estructurals.
Aplicacions avançades.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1.7 |
0 |
1.7 |
|
Sessió Magistral |
|
34 |
57.8 |
91.8 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i els continguts i metodologia |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral dels resultats d'un article científic de la literatura recent per part dels estudiants i discussió crítica amb els professors. |
Atenció personalitzada |
Consulta de dubtes a nivell individual. |
|
Description |
Time that each professor has to speak to students and solve their doubts. Students can contact either by e-mail or in their offices. In the latter case, appointments have to be made. - Dr. Antonio Reina: joseantonio.reina@urv.cat - Dra. Angels Serra: angels.serra@urv.cat |
|
|
Description |
Weight |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral i contesta de preguntes sobre el tema exposat |
40% |
Proves de desenvolupament |
Resposta on-line a qüestions relacionades amb els continguts teòrics de l'assignatura (4 activitats) (40%)
Test sobre explicacions i comprensió (20%)
|
60% |
Others |
Participació activa a classe |
|
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura, que es presencial, requereix l'assistència miníma d'un 80% de les hores. D'alguns temes es realitzaràn proves tipus test al final de cada sessió per a comprovar el que l'alumne ha entés i la preparació prèvia del tema en base als documents penjats al moodle. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
G.R. Newkome, C.N. Moorefiled, F. Vögtle, Dendrimers and Dendrons , Wiley VCH , Weinheim, 2001
A. Donald, A. Windle, S. Hanna, Liquid Crystalline Polymers, 2on ed. Cambridge Univ. press, Cambridge, 2006
K. Matyjaszewski, Y. Gnanou, L. Leibler, Macromolecular Engineering, eds. Vol 1-4, Wiley-VCH, Weinheim, 2007
Ch. Kumar, Polymeric Nanomaterials , ed. Wiley-VCH, Weinheim, 2011
R.C. Advincula, W. J. Brittain, K.C. Caster, J. Rühe, Polymer Brushes , Wiley-VCH, Weinheim, 2004
J-L. Halary, F. Lauprêtre, L. Monnerie, Polymer Materials, Wiley, Hoboken, 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|