DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) ESTADÍSTICA I ECONOMETRIA Código 20725105
Titulación
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Economia
Coordinador/a
ASLANIDIS , NEKTARIOS
Correo-e nektarios.aslanidis@urv.cat
Profesores/as
ASLANIDIS , NEKTARIOS
Web
Descripción general e información relevante

DESCRIPCIO GENERAL: Aquest curs té com objectiu ser una introducció a la especificació, estimació i avaluació de models economètrics. Es revisen aspectes del model lineal clàssic, es considera l'estimació per variables instrumentals i models amb heterocedasticitat. Al llarg d'aquest curs es tractarà d'emfatitzar la interacció entre la teoria economètrica i les aplicacions econòmiques.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
 A1.5 Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos.
 B3.2 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
 B5.3 Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1.4 Coneix i sap aplicar les tècniques per a l'anàlisi empírica de dades econòmiques
Sap interpretar les anàlisis empíriques.
Utilitza els mètodes de l'anàlisi empírica per a preparar les decisions econòmiques.
 A1.5 Sap analitzar dades de mercats nacionals i internacionals.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3.1 Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
Sap organitzar l'anàlisi empírica com a treball en equip.
 B3.2 Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva.
 B5.3 Aplica instruments d'anàlisi empírica d'última generació.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Estadística descriptiva
Contrast de hipòtesi en l'anàlisi de dades econòmic
Paquets comercials per l'anàlisi estadístic i econométrico (GRETL)

Models economètrics: Model de regressió lineal.
Tècniques d'estimació per a sèries temporals

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A2
A3
B3
B4
C3
1 1 2
Videoconferència
A2
A3
B3
B4
C3
13 0 13
Resolució de problemes, exercicis
A1.4
B5.3
0 20 20
Presentacions / exposicions
A2
A3
B3
B4
C3
4 8 12
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1.4
A1.5
0 25 25
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
A1.4
A1.5
2 0 2
Proves de validació
0.5 0 0.5
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Videoconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret d'un treball (prèvia presentació escrita).
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants en línia.

Atenció personalitzada
descripción
L'atenció personalitzada en l'assignatura es plantea amb hores de consulta.

Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants sobre l'assignatura es realitzarà de forma online.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis
A1.4
B5.3
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura 20
Presentacions / exposicions
A2
A3
B3
B4
C3
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) 60
Proves mixtes
A1.4
A1.5
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 20
Proves de validació
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs.
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La segona convocatòria consistirà en un examen final que val el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Wooldridge J.M, Introductory Econometrics: A Modern Approach, Thomson,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.