IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject (*) ESTADÍSTICA I ECONOMETRIA Code 20725105
Study programme
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period
3 Obligatòria Primer 1Q
Teaching
Department Economia
Coordinator
ASLANIDIS , NEKTARIOS
E-mail nektarios.aslanidis@urv.cat
Lecturers
ASLANIDIS , NEKTARIOS
Web
General description and relevant information

DESCRIPCIO GENERAL: Aquest curs té com objectiu ser una introducció a la especificació, estimació i avaluació de models economètrics. Es revisen aspectes del model lineal clàssic, es considera l'estimació per variables instrumentals i models amb heterocedasticitat. Al llarg d'aquest curs es tractarà d'emfatitzar la interacció entre la teoria economètrica i les aplicacions econòmiques.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A1.4 Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials.
 A1.5 Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit.
Type B Code Competences Transversal
 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos.
 B3.2 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
 B5.3 Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1.4 Coneix i sap aplicar les tècniques per a l'anàlisi empírica de dades econòmiques
Sap interpretar les anàlisis empíriques.
Utilitza els mètodes de l'anàlisi empírica per a preparar les decisions econòmiques.
 A1.5 Sap analitzar dades de mercats nacionals i internacionals.
Type B Code Learning outcomes
 B3.1 Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
Sap organitzar l'anàlisi empírica com a treball en equip.
 B3.2 Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva.
 B5.3 Aplica instruments d'anàlisi empírica d'última generació.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Estadística descriptiva
Contrast de hipòtesi en l'anàlisi de dades econòmic
Paquets comercials per l'anàlisi estadístic i econométrico (GRETL)

Models economètrics: Model de regressió lineal.
Tècniques d'estimació per a sèries temporals

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A2
A3
B3
B4
C3
1 1 2
Videoconferència
A2
A3
B3
B4
C3
13 0 13
Resolució de problemes, exercicis
A1.4
B5.3
0 20 20
Presentacions / exposicions
A2
A3
B3
B4
C3
4 8 12
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1.4
A1.5
0 25 25
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
A1.4
A1.5
2 0 2
Proves de validació
0.5 0 0.5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Videoconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret d'un treball (prèvia presentació escrita).
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques
Atenció personalitzada Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants en línia.

Atenció personalitzada
Description
L'atenció personalitzada en l'assignatura es plantea amb hores de consulta.

Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants sobre l'assignatura es realitzarà de forma online.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Resolució de problemes, exercicis
A1.4
B5.3
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura 20
Presentacions / exposicions
A2
A3
B3
B4
C3
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) 60
Proves mixtes
A1.4
A1.5
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 20
Proves de validació
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs.
Others  
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en un examen final que val el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Wooldridge J.M, Introductory Econometrics: A Modern Approach, Thomson,

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.