Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2.4 |
Dissenyar estratègia de màrqueting i comunicació per a empreses tecnològiques, atenent a la naturalesa de les mateixes i les implicacions ambientals i socials per al territori. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| B4.1 |
Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de la titulació que permetin el desenvolupament continu. |
| B5.1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions (científiques, tecnològiques o culturals), dins l'àmbit temàtic. |
| B5.3 |
Aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor, gestionar i utilitzar la informació de manera eficient. |
| B6.1 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2.4 |
Sap crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives per a empreses de base tecnològica, així com dominar els conceptes i les tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Usa els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral (comunicació no verbal i ús de la veu).
Construeix un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori (eficàcia).
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
| | B4.1 |
Resol problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb la comunicació estratègica.
| | B5.1 |
Desenvolupa treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'un alt nivell d'exigència dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utilitza per a l'elaboració de projectes científics.
| | B5.3 |
Utilitza de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
| | B6.1 |
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional (Medi ambient).
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat (Responsabilitat social com a ciutadans).
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional (Ètica).
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La comunicació com a actiu per gestionar la reputació d'una empresa tecnològica i tipus de comunicació segons els seus públics |
a. Concepte de comunicació i públics
b. Comunicació interna
c. Comunicació externa
d. Tècniques de comunicació oral
e. La comunicació de crisi i de risc |
2. Negociació |
a. Concepte de negociació
b. Tècniques de negociació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
6 |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
20 |
30 |
Activitats d’auto seguiment |
|
2 |
5 |
7 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
A la primera sessió de l’assignatura s’explicarà el funcionament i avaluació de la mateixa, així com els seus continguts |
Sessió Magistral |
En aquestes sessions es desenvoluparà el contingut teòric del curs |
Presentacions / exposicions |
En aquestes sessions, els estudiants exposaran els seus supòsits pràctics de forma individual i/o en grup |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Activitats d’auto seguiment |
Activitats individuals que demostren el seguiment i participació de l'estudiant a les sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i consultes a petició de l’estudiant |
Descripció |
S'atendrà a l'alumnat en tutoria individualitzada i / o grupal per resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria serà presencial. Aquesta assignatura es realitzarà amb dos professors. L'atenció personalitzada amb la professora Natàlia Lozano serà al seu despatx del Campus Catalunya (despatx 3.26, edifici D2). Només s'atendrà estudiants que hagin fet la seva sol·licitud a través de l'email (natalia.lozano@urv.cat). Per a l'atenció personalitzada de la part de Negociació queda pendent la seva especificació en espera de la designació d'un nou professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret. |
15% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
70% |
Activitats d’auto seguiment |
|
Activitats individuals que demostren el seguiment i participació de l'estudiant a les sessions magistrals. |
15% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de poder fer mitjana i aprovar l'assignatura caldrà haver obtingut una nota superior a 4 en cadascun dels supòsits pràctics o estudi de casos presentats. Els estudiants que suspenguin la primera convocatòria podran tornar a presentar els supòsits pràctics o estudi de casos en segona convocatòria. Les pràctiques presentades en segona convocatòria aspiraran a una nota màxima de 7. Les activitats d'autoseguiment no podran ser reevaluades en segona convocatòria. |
Bàsica |
Smith, R.D., Strategic planning for public relations, 2013, Routledge
Singleton, A., The PR Masterclass: How to develop a public relations strategy that works!, 2014, Wiley
Solis, B. and Breakenridge, D., Putting the public back in public relations. How social media is reinventing the aging business of PR., 2009, Pearson education
Theaker, A., The public relations handbook., 2016, Routledge
Martín de Castro, G. and González-Masip, J., Knowledge Management for Corporate Social Responsibility, 2021, IGI Global
Lund, K., Conversation marketing : how to be relevant and engage your customer by speaking human, 2018, Career Press
Blount, J., Inked : the ultimate guide to powerful closing and sales negotiation tactics that unlock yes and seal the deal, 2020, Wiley
Olvera Lobo, M.D. (ed)., Innovative perspectives on corporate communication in the global world, 2021, IGI Global
|
. |
Complementària |
|
. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|