DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) DRET DE LA COMPETÈNCIA Codi 20725110
Ensenyament
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Coordinador/a
MARTINEZ NÚÑEZ, IRENE SOFÍA
Adreça electrònica endrius.cocciolo@urv.cat
irenesofia.martinez@urv.cat
andrea.diezdeure@urv.cat
Professors/es
COCCIOLO , ENDRIUS ELISEO
MARTINEZ NÚÑEZ, IRENE SOFÍA
DÍEZ DE URE LOINAZ, ANDREA
Web
Descripció general i informació rellevant

DESCRIPCIÓ GENERAL. El curs està dissenyat per a introducir i estudiar el marc regulatori aplicable a les empreses en relació amb la Llei de Competència espanyola i de la UE.


Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.5 Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.1 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 B6.1 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.5 Coneix la legislació nacional i internacional relacionat amb l'activitat empresarial, particularment d'empreses tecnològiques i industrials.
Sap adaptar les decisions empresarials a la legislació vigent.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.1 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
 B6.1 Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional (Medi ambient).
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat (Responsabilitat social com a ciutadans).
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional (Ètica).
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció dret de competència a Espanya i a la UE, dret de propietat intel·lectual, estructures institucionals
2. Dret de Competència: pràctiques colusòires i abús de posició dominant
3. Control de les fusions a Espanya i la UE
4. Dret de Competència i Regulació
5. Control de l'ajut estatal

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Videoconferència
A6
13 13 26
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CT3
2 21 23
Presentacions / exposicions
A1.5
B6.1
4 4 8
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1.5
B6.1
0 15 15
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves de validació
A1.5
B1.1
0.5 0 0.5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes ipresentació de l’assignatura.
Videoconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Concertar l'hora per correu electrònic.

Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CT3
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant
per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes
concretes o realitzar una reflexió global.
60%
Presentacions / exposicions
A1.5
B6.1
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) 20%
Proves de validació
A1.5
B1.1
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs.
Altres  

Participació a classe, contestant preguntes a classe i participant en les activitats de classe

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Totes les avaluacions en totes les convocatòries es realitzaran en anglès.

En Segona Convocatòria l'alumne s'examinarà de tot el contingut de l'assignatura pel 100% de la nota en les dates indicades al calendari oficial.


Fonts d'informació

Bàsica Lionel Bently and Brad Sherman, Intellectual Property Law , 4th., 2014
Justine Pila and Paul Torremans, European Intellectual Property Law, 1st., 2016
Richard Whish and David Bailey, Competition Law, 8th., 2015
Ioannis Lianos, Valentine Korah, Paolo Siciliani, Competition Law Analysis, Cases and Materials , 4th., 2017

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent