DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) DRET DE LA COMPETÈNCIA Código 20725110
Titulación
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Ciclo 2n
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
3 Obligatòria Primer 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Coordinador/a
MARTINEZ NÚÑEZ, IRENE SOFÍA
Correo-e endrius.cocciolo@urv.cat
irenesofia.martinez@urv.cat
andrea.diezdeure@urv.cat
Profesores/as
COCCIOLO , ENDRIUS ELISEO
MARTINEZ NÚÑEZ, IRENE SOFÍA
DÍEZ DE URE LOINAZ, ANDREA
Web
Descripción general e información relevante

DESCRIPCIÓ GENERAL. El curs està dissenyat per a introducir i estudiar el marc regulatori aplicable a les empreses en relació amb la Llei de Competència espanyola i de la UE.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1.5 Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1.1 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 B6.1 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1.5 Coneix la legislació nacional i internacional relacionat amb l'activitat empresarial, particularment d'empreses tecnològiques i industrials.
Sap adaptar les decisions empresarials a la legislació vigent.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1.1 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques (qualitat).
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes (construcció del discurs).
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes (eficàcia).
 B6.1 Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional (Medi ambient).
Argumenta basant-se en valors socials i formula propostes compromeses en la millora de la comunitat (Responsabilitat social com a ciutadans).
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional (Ètica).
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Introducció dret de competència a Espanya i a la UE, dret de propietat intel·lectual, estructures institucionals
2. Dret de Competència: pràctiques colusòires i abús de posició dominant
3. Control de les fusions a Espanya i la UE
4. Dret de Competència i Regulació
5. Control de l'ajut estatal

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Videoconferència
A6
13 13 26
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CT3
2 21 23
Presentacions / exposicions
A1.5
B6.1
4 4 8
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1.5
B6.1
0 15 15
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves de validació
A1.5
B1.1
0.5 0 0.5
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes ipresentació de l’assignatura.
Videoconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
descripción
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Concertar l'hora per correu electrònic.

Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CT3
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant
per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes
concretes o realitzar una reflexió global.
60%
Presentacions / exposicions
A1.5
B6.1
Exposició oral per part dels estudiants sobre un tema concret (prèvia presentació escrita) 20%
Proves de validació
A1.5
B1.1
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs.
Otros  

Participació a classe, contestant preguntes a classe i participant en les activitats de classe

20%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Totes les avaluacions en totes les convocatòries es realitzaran en anglès.

En Segona Convocatòria l'alumne s'examinarà de tot el contingut de l'assignatura pel 100% de la nota en les dates indicades al calendari oficial.


Fonts d'informació

Bàsica Lionel Bently and Brad Sherman, Intellectual Property Law , 4th., 2014
Justine Pila and Paul Torremans, European Intellectual Property Law, 1st., 2016
Richard Whish and David Bailey, Competition Law, 8th., 2015
Ioannis Lianos, Valentine Korah, Paolo Siciliani, Competition Law Analysis, Cases and Materials , 4th., 2017

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.