Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica. |
| A1.3 |
Analitzar la situació financera d'empreses tecnològiques, incloent l'entorn fiscal nacional i internacional, des de la perspectiva multidisciplinària i canviant pròpia del desenvolupament tecnològic i la innovació tècnica. |
| A1.4 |
Aplicar mètodes d'anàlisi teòrics i empírics avançats per a la presa de decisions empresarials. |
| A2.3 |
Dissenyar fórmules de finançament i d'explotació de la innovació en els mercats financers internacionals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5.1 |
Desenvolupar l'autonomia suficient per treballar en projectes d'investigació i col·laboracions (científiques, tecnològiques o culturals), dins l'àmbit temàtic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Sap definir i utilitzar el concepte de cost de capital com els diferents models per al seu càlcul, orientat cap a la gestió d'empreses tecnològiques i industrials, en entorns internacionals complexos.
| | A1.3 |
Aplica els diferents models per a la presa de decisions sobre el finançament de l'empresa tecnològica i industrial, tant pel que fa a l'estructura de capitals com a referència a la política de dividends, en l'entorn propi del seu àmbit d'activitat.
| | A1.4 |
Sap fer prediccions sobre la situació financera d'una empresa de caràcter tecnològic i industrial, sobre la base de dades econòmiques.
| | A2.3 |
Aplica els instruments de valoració necessaris per a l'anàlisi de les operacions financeres de finançament en els mercats de capital i per a l'avaluació de riscos.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5.1 |
Realitza informes sobre els estats financers d'empreses tecnològiques o industrials de forma autònoma.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Part I: Valor
1. El valor del diner en el temps
2. Valoració de bonus
3. Valoració d'accions
4. Criteris de decisions d'inversió |
|
Part II: Risc
5. Introducció al risc i la rendibilitat
6. Teoria de Carteres i CAPM
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Videoconferència |
|
13 |
13 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
20 |
20 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
0 |
22 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
Proves de validació |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Videoconferència |
Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'una col·lecció de problemes o exercicis pràctics relacionada amb una temàtica concreta de l'assignatura. |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
El primer dia de classes, els alumnes rebran informació sobre com i quan es poden contactar amb els professors per resoldre consultes i preguntes de l'assignatura.
Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Anàlisi i resolució d'una col·lecció de problemes o exercicis pràctics relacionada amb una temàtica concreta de l'assignatura. |
40% |
Proves pràctiques |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. |
60% |
Proves de validació |
|
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs. |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'estudiant realitzarà en segona convocatòria un examen del 100% de la nota final. |
Bàsica |
BERK, J.; DEMARZO, P., Corporate Finance, Fifth Edition, Pearson
BREALEY, R. A.; MYERS, S. C.; ALLEN, F., Principles of corporate finance, Tenth Edition, McGraw-Hill
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|