Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.5 |
Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit. |
| A2.1 |
Dissenyar estratègies per a l'explotació de la innovació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2.3 |
Crear un entorn adequat per al desenvolupament individual. |
| B2.4 |
Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat d'emetre judicis i presa de decisions, a partir d'informació incompleta o limitada, que incloguin reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques de l'exercici professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.5 |
Coneix i interpreta indicadors del Manual de Frascati per establir l'estat d'innovació de sector industrial o tecnològic.
| | A2.1 |
Analitza el procés innovador a nivell d'empresa.
Dissenya estratègies d'innovació per a les empreses tecnològiques i conèixer les barreres del procés innovador a nivell d'empresa.
Dissenya estratègies per a l'explotació de la innovació.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2.3 |
Sap desenvolupar un entorn professional que afavoreix i estimula la innovació.
| | B2.4 |
Sap prendre decisions tecnològiques sobre inversions en innovació, a partir d'informació incompleta i limitada
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Innovació, tecnologia i empresa |
|
2. Procés d'innovació a l'empresa tecnològica |
|
3. Fussions i cooperacions a les empreses tecnològiques |
|
4. Gestió del coneixement a l'empresa tecnològica |
|
5. La gestió de la innovació en l'empresa tecnològica |
|
6. El sistema LEAN thinking de Toyota |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
13 |
19 |
32 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
14 |
25 |
39 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels blocs temàtics a l'aula. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
En finalitzar cada bloc teòrica es farà una repàs dels continguts mitjançant supòsits pràctics que haurà de fer reflexionar a l'estudiant a partir dels continguts. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants en relació amb els continguts teòrics. |
Descripció |
Atenció personalitzada per resoldre els dubtes dels estudiants en relació amb els continguts teòrics i pràctics. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Resolució de exercicis pràctics. |
30% |
Proves mixtes |
|
Prova integral |
60% |
Altres |
|
Es tindrà en compte la participació activa a la classe per part de l'estudiant |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consisteix en: - un examen final (60%) - la participació activa a la classe per part de l'estudiant(10%) - Resolució de exercicis pràctic (30%). Si els exercicis pràctics s'han lliurat prèviament, la nota es conservarà. |
Bàsica |
|
Claus
Sehested and Henrik Sonnenberg, Lean Innovation: A Fast Path from Knowledge,
2011., Eric Ries,
The Lean Startup, Crown Business. Ash Maurya,
Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan that Works, O’Reilly Media. |
Complementària |
|
Bill Aulet , Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Succesful Startups, Wiley Swann, G. M. P., The Economics of innovation : an introduction, , Cheltenham, UK ; Northampton, MA : Edward Elgar, c Mike Griffiths , PMI-ACP Exam Prep, Premier Edition, Project Management Institute, A Guide to the Project Management Body of Knowledge (Pmbok Guide) , 5th Edition, Altres articles distribuïts pel professorat |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|