IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject (*) LOGÍSTICA, TRANSPORT I DISTRIBUCIÓ Code 20725116
Study programme
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Economia
Enginyeria Química
Coordinator
SUÑÉ GRANDE, FRANCISCO JOSÉ
E-mail franciscojose.sune@urv.cat
Lecturers
SUÑÉ GRANDE, FRANCISCO JOSÉ
Web http://http://gandalf.fee.urv.cat/professors/RicardoFlores/index.html
General description and relevant information

DESCRIPCIÓ GENERAL: Visió general de la gestió al sector del transport, des del punt de vista de la Logística.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A1.2 Reconèixer la complexitat logística de l'empresa tecnològica, aplicar tècniques avançades de gestió de cadena d'aprovisionament, i desenvolupar tècniques noves en resposta als reptes del desenvolupament tecnològic canviant i en entorns poc definits.
 A1.5 Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit.
Type B Code Competences Transversal
 B3.1 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals i en entorns complexos.
 B3.2 Resoldre els conflictes de manera constructiva.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1.2 Diagnostica i proposa solucions a diferents problemes logístics de l'empresa de caràcter tecnològic i industrial, en entorns canviants propis de la seva naturalesa i la innovació.
 A1.5 Coneix la legislació vigent en temes de seguretat, medi ambient i laboral relacionat amb el transport de mercaderies.
Type B Code Learning outcomes
 B3.1 Sap organitzar processos logístics basant-se en el treball en equip de caràcter multidisciplinari i multicultural
Assumeix la responsabilitat del resultat del treball de l'equip i no únicament de la seva part.
 B3.2 Resol els conflictes que apareixen en el treball en equip de forma constructiva, amb responsabilitat ètica i atenent a la multiculturalitat i multidisciplinarieidad de l'equip.
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
1 Conceptes de cadena de subministrament
2 El rol de la logística en la cadena de subministrament; modes de transporte
3 Incoterms
4 Col.laboradors logístics de 3er i 4rt grau (3rd and 4th party)
5 Millora continuada; filosofia LEAN
6 Qualitat, seguretat i medi ambient

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
A1.2
1 0 1
Videoconferència
A1.2
A1.5
B3.1
B3.2
13 13 26
Resolució de problemes, exercicis
A1.2
A1.5
B3.1
B3.2
0 12 12
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
A1.2
A1.5
0 18 18
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.2
A1.5
B3.1
B3.2
0 15 15
 
Proves mixtes
A1.2
A1.5
2 0 2
Proves de validació
A1.2
B3.2
0.5 0 0.5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Videoconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant videoconferència. Aquesta activitat requereix presència síncrona d’estudiants i professorat. El seu desenvolupament permet diferents graus d’interactivitat en funció dels objectius pretesos. Aquesta activitat pot ser enregistrada en el moment del seu desenvolupament per tal de posar-la a disposició dels estudiants a l’aula virtual i facilitar-ne la seva consulta posterior.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lectura i treball de documentació publicada en diversos formats. Aquesta pot ser seleccionada o elaborada pel professorat, amb l’objectiu de facilitar a l’estudiant el desenvolupament de les competències de caire més teòric i aquells coneixements necessaris per al desenvolupament d’activitats pràctiques.
Atenció personalitzada Orientació personal i resolució de problemes.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema,

Atenció personalitzada
Description
Els temps d'atenció personalitzada es comentaran durant la primera classe.

Aquest curs acadèmic, les consultes es faran de forma online.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1.2
A1.5
B3.1
B3.2
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 60
Proves mixtes
A1.2
A1.5
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 40
Proves de validació
A1.2
B3.2
Activitats per a confirmar la identitat de l'estudiant i validar que és l'autor de determinades proves d'avaluació realitzades al llarg del curs.
Others  
 
Other comments and second exam session


- L'examen de la segona convocatòria representarà el 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Articles de revistes científiques i materials específics. Les referències exactes s'aniran donant durant les classes.

Complementària

1) “Airport congestion and airline network structure” (Xavier Fageda and Ricardo Flores-Fillol), 2017, in John D. Bitzan and James H. Peoples, Ed., The Economics of Airport Operations -- Advances in Airline Economics 6, 335-359, Emerald Publishing Limited (ISBN: 978-1-78714-498-9).

2) “Joint ventures in the transatlantic airline market” (Xavier Fageda, Ricardo Flores-Fillol, and Bernd Theilen), 2019, in Kevin Cullinane, Ed., The Economics of Air Transport in Europe -- Advances in Airline Economics 8, Emerald Publishing Limited (ISBN: 978-1-78973-282-5).

3) “Dealing with negative externalities: Low emission zones vs. congestion tolls” (joint with Valeria Bernardo and Xavier Fageda), forthcoming, in R. Vickerman, Ed., Encyclopedia of Transportation, Elsevier.

4) “Lectures on Urban Economics” (Jan K. Brueckner), 2011, MIT Press, Cambridge.

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.