IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject (*) ECONOMIA I ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL Code 20725201
Study programme
Gestió d'Empreses Tecnològiques/Technology and Engineering Management(2017)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa 1Q
Modality and teaching language
Department Economia
Coordinator
OSÓRIO DA COSTA , ANTÓNIO MIGUEL
E-mail antonio.osoriodacosta@urv.cat
Lecturers
OSÓRIO DA COSTA , ANTÓNIO MIGUEL
Web
General description and relevant information

DESCRIPCIÓ GENERAL: L'assignatura proporciona els coneixements fonamentals de la teoria econòmica, en particular l'anàlisi microeconòmica dels mercats.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A1.1 Aplicar coneixements en la direcció d'empreses amb contextos d'empreses tecnològiques i de les seves àrees funcionals, atès el caràcter multidisciplinari i d'indefinició del procés d'innovació tècnica i científica.
 A1.5 Analitzar la complexitat de l'entorn econòmic (micro i macro) i legal de l'empresa tecnològica i de l'explotació de la innovació, en un entorn canviant i poc definit.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1.1 Estima de forma bàsica la viabilitat econòmica dels projectes d’inversió.
 A1.5 Analitza el context socioeconòmic de les organitzacions empresarials, a partir dels coneixements econòmics bàsics.
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
CONCEPTES BÀSICS
1. Introducció
2. La demanda Components
Elasticitat
Demanda de mercat
3. L'oferta Components
Elasticitat
Oferta de mercat
4. L'equilibri de mercat Equilibri i forces de mercat
Estàtica comparativa
COMPORTAMENT DE CONSUMIDORS I PRODUCTORS
5. Fonaments de la demanda Restricció pressupostària
Preferències dels consumidors
Elecció del consumidor
6. Fonaments de l'oferta en un entorn competitiu Funció de producció i costos de produir
Maximització de benefici
Funció d'oferta d'una empresa competitiva
EFICIÈNCIA I BENESTAR
7. L'eficiència dels mercats Excedent del consumidor i del productor
L'eficiència del mercat
Eficiència i comerç internacional
8. La intervenció de l'Estat Preus màxims i mínims
Impost i subsidis sobre la quantitat
Incidència sobre els consumidors i els productors
9. Desigualtats de renda Mesures de la desigualtat
Polítiques per reduir la pobresa
ERRADES DE MERCAT
10. Externalitats Externalitats i ineficiències del mercat
Polítiques públiques dirigides a les externalitats
Solucions privades
11. Béns públics Diferents tipus de béns
La importància dels drets de propietat
12. El problema de la informació incompleta Diferents tipus de manca d'informació
Informació asimètrica

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 1 3
Sessió Magistral
A1.1
A1.5
26 0 26
Resolució de problemes, exercicis
A1.1
A1.5
26 0 26
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves pràctiques
A1.1
2 0 2
Proves mixtes
A1.1
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula).
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció.

Atenció personalitzada
Description
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Proves pràctiques
A1.1
Lliurament d'exercicis 45%
Proves mixtes
A1.1
Examen Final 55%
Others  
 
Other comments and second exam session

En cas de no fer avaluació continuada l'estudiant farà un examen final amb una ponderació de 100%.


Fonts d'informació

Bàsica

· Bernanke, B. i Frank, R. (2007): Principiosde economía. Ed.McGrawHill,Madrid.

. Krugman, P.; Wells, R. i Graddy, K. (2014): Fundamentos de Economía. 3ª edició. Ed. Reverté, Barcelona.

· Mankiw, NG i Taylor MP (2017): Economía. Ed. Paraninfo, Madrid.

· Samuelson, P. i Nordhaus, W. D. (2010): Economía. Ed.McGrawHill, Madrid.

· Schiller, B. R. (2008): Principios de economía. Ed.McGrawHill, Madrid.

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.