IDENTIFYING DATA 2022_23
Subject (*) DIBUIX ARQUITECTÒNIC I Code 22204001
Study programme
Grau en Arquitectura (2010)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Formació bàsica Primer 1Q
Modality and teaching language
Prerequisites
Department Unitat Predepartamental d'Arquitectura
Coordinator
TOLDRA DOMINGO, JOSE MARIA
E-mail raquel.casals@urv.cat
joaquin.perez@urv.cat
josemaria.toldra@urv.cat
gerard.cuartero@urv.cat
gemma.ferre@urv.cat
Lecturers
CASALS ROCA, RAQUEL INMACULADA
PEREZ SANCHEZ, JOAQUIN
TOLDRA DOMINGO, JOSE MARIA
CUARTERO BETRIU, GERARD
FERRÉ PUEYO, GEMMA
Web http://www.etsa.urv.cat
General description and relevant information

L'assignatura forma part juntament amb introducció a projectes del que s'ha definit com a objectiu principal de curs aprendre a llegir i a escriure. Aprendre a llegir l'entorn i la societat en que vivim (llegir), i aprendre a traslladar les seves necessitats al projecte i dibuix, (escriure).


Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Aptitud per aplicar els procediments gràfics a la representació d'espais i objectes
 A2 Aptitud per concebre i representar els atributs visuals dels objectes i dominar la proporció
 A3 Aptitud per dominar les tècniques de dibuix
 A5 Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels sistemes de representació espacial
 A6 Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme de l'anàlisi i teoria de la forma i les lleis de la percepció visual
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
 A2 Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
 A3 Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
 A5 Realització de representacions gràfiques basades en els sistemes de representació espacial, la teoria de la forma. les lleis de la percepció visual i la geometria.
 A6 Representació d'espais i objectes amb criteris de proporció i identificació dels atributs visuals per mitjà de tècniques tradicionals i informàtiques
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Intervenció en un espai públic. Fase I.
EL LLOC 
Es dividirà l'espai públic en diferents sectors. Cada sector s'assignarà a un grup d'uns 8 alumnes per fer un aixecament. 
Intervenció en un espai públic. Fase II.
LES QUALITATS 
Grups de 2 – 3 alumnes, resultants de subdividir els grups de la fase anterior, analitzaran un dels tres conjunts de qualitats relacionats a continuació:

• ÚS, RECORREGUTS, MOBILIARI
• VEGETACIÓ, AIGUA, TOPOGRAFIA
• ASSOLEJAMENT, VENT, TEMPORALITAT
Intervenció en un espai públic. Fase III.
RECER 
Projectar un recer de 15 m2 com a màxim. Exercici individual; cada alumne haurà de triar la posició del seu recer dins el sector que li ha tocat aixecar i analitzar. L'espai interior haurà d’assolir, aproximadament, els requeriments d’una habitació d’hotel de categoria mitja.
FAÇANA 
Projectar una façana en una estructura existent, atenent als usos previstos dels espais interiors i a les condicions de l'entorn exterior.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
4 0 4
Taller (arquitectura)
A1
A2
A5
30 70 100
Sessió Magistral
A5
A6
4 0 4
Presentacions / exposicions
A3
8 20 28
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i a la presentació de l’assignatura.
Taller (arquitectura) El Taller consta d’una part teòrica i una de pràctica. Els projectes pràctics es desenvolupen a l’aula en sessions presencials i requereixen una dedicació complementària dels estudiants al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
(*) Aquesta metodologia és referència en el Grau d’ Arquitecte segons la ORDEN ECI 3856/2007, de 27 de desembre.
Sessió Magistral Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Presentacions / exposicions Tècnica de recopilació i organització d’evidències que promouen la reflexió de l'estudiant sobre la seva evolució i demostren el seu assoliment de competències professionals que el capaciten per a un desenvolupament professional satisfactori
Atenció personalitzada Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada.

Atenció personalitzada
Description

Dins el taller, els professors dediquen una part del temps a l'atenció personalitzada.

A l'espai Moodle de l'assignatura hi ha un apartat amb els enllaços a sales virtuals de Microsoft Teams. Al taulell d'avisos i notícies es deixen missatges amb horaris concrets on es farà atenció personalitzada, que també pot ser sol·licitada pels alumnes via correu electrònic.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Taller (arquitectura)
A1
A2
A5
L'alumne entregarà durant el quadrimestre exercicis plantejats al taller i desenvolupats/tutelats mitjançant presentacions públiques, correccions individualitzades i pre-entregues. 95%
Sessió Magistral
A5
A6
Presentacions / exposicions
A3
Presentació de treballs d'investigació encaminats a dotar al grup de coneixements necessaris per desenvolupar els exercicis. 5%
Others  
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica De Saint-Exupery, Antoine, El principito, emecé editores,s.a, Buenos Aires
Berger, John, Ser un pintor, E. Ardora, 1997
Tanizaki, Junuchiro, El elogio de la sombra, Editorial Siruela, Madrid, 1994
Espuelas, Fernando, Madre materia, Ed. Lampreade, Madrid

Complementària

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101
INTRODUCCIÓ A PROJECTES II/22204102
DIBUIX ARQUITECTÒNIC II/22204002

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
INTRODUCCIÓ A PROJECTES I/22204101
GEOMETRIA DESCRIPTIVA I/22204003

(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.