Type A
|
Code |
Competences Specific | | A10 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels principis de termodinàmica, acústica i òptica |
| A11 |
Coneixement adequat i aplicat a l'arquitectura i a l'urbanisme dels principis de mecànica de fluids, hidràulica, electricitat i electromagnetisme |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A10 |
Interpretació de resultats de pràctiques en laboratoris sobre assajos bàsics.
| | A11 |
Integració de coneixements en la resolució de problemes amb aplicacions tècniques
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Ones mecàniques. Introducció. |
Moviment oscil·latori
Propagació d'ones
Interferència d'ones i ones estacionàries
Ressonància mecànica |
Tema 2. Ones acústiques. |
Absorció o atenuació del so
Pressió sonora
Reflexió i transmissió d'ones
Temps de reverberació
Energia acústica |
Tema 3. Ones electromagnètiques. La llum i la llum del sol. |
Dualitat ona-corpuscle. Espectre electromagnètic. Camp elèctric i magnètic. Propagació de la llum en materials. Índex de refracció. Isotropia i anisotropia.
El sol. Energia solar. Energia fotovoltàica. |
Tema 4. Electricitat. |
Força de Coulomb.
Camp elèctric.
Potencial elèctric.
Corrent continu i corrent altern. |
Tema 5. Fluids. |
Estàtica de fluids. Pressió.
Principi de Pascal.
Principi d'Arquímedes. |
Tema 6. La calor. |
Calor i temperatura
Propagació de la calor. Flux de calor.
Propagació per conducció, convecció i radiació.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
24 |
30 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
18 |
48 |
66 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
10 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
S'informarà l'alumne de tot allò del seu interés. Continguts de l'assignatura, distribució de pràctiques, exercicis. Avaluació de l'assignatura. Referències bibliogràfiques. |
Sessió Magistral |
S'explicaran els continguts dels diferents capítols de l'assignatura amb els exemples pertinents. |
Resolució de problemes, exercicis |
Dels exercicis plantejats pels alumnes com a tasca per realitzar individualment, puntualment es resoldran a classe exercicis d'especial dificultat a petició de l'alumnat. |
Pràctiques a laboratoris |
Es realitzaran un conjunt de cinc pràctiques de física relacionades directament amb els contiguts explicats a les sessions magistrals. Es detallarà més endavant la dinàmica de les pràctiques i la confecció de grups. A les pràctiques s'ha de lliurar un informe de pràctiques i l'assitències és obligatòria. |
Atenció personalitzada |
A petició de l'alumne el professor oferirá una atenció personalitzada relacionada amb els continguts de l'assignatura. |
Description |
Amb caràcter general l'horari de consultes és:
Dimecres de 12 a 13.30 h
Divendres de 13 a 15.30 h
e:mail: xavier.mateos@urv.cat Podria donar-se el cas de que fos necessari utilitzar el Microsoft Teams per fer reunions/classes/resolució de dubtes, etc. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Aquestes proves avaluaran els continguts de les sessions magistrals així com la capacitat de l'alumne per resoldre exercicis proposats semblants als estudiats a classe. |
100 |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La primera convocatòria es realitza mitjançant una avaluació continuada. Els alumnes realitzaran dues proves parcials al llarg del quadrimestre. Les pràctiques es tindran en compte en l'avaluació. Treball, comportament i assistència regular. El comportament a les classes serà un punt important en l'avaluació. L'assistència pot ser també determinant en l'avaluació. La segona convocatòria s'avaluarà amb un examen final i únic amb tot el contingut de la matèria. Degut a la situació actual, hi podria haver una avaluació especial (per exemple, una avaluació virtual). |
Bàsica |
P.A. Tipler , Física, cinquena, 2005, Ed. Reverté
A. Durá Domenech, Cristian Neipp, et al..., Fundamentos físicos de las construcciones arquitectónicas , , Universidad de Alicante
R. A. Serway,J.W. Jewett , Física para Ciencias e Ingeniería , sisena, 2005, Ed. Thomson
J. Llinares, A. Llopis, J. Sancho, Acústica arquitectónica y urbanística, , Universitat Politècnica de València
|
|
Complementària |
|
|
|
Other comments |
És necessari un coneixement mínim en matemàtiques i física. Els estudiants que no hàgin estudiat recentment matemàtiques ni física se'ls anima a que facin un esforç addicional per poder seguir l'assignatura i aprovar-la exitosament. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|