Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A21 |
Aptitud per aplicar les normes tècniques i constructives. |
| A22 |
Aptitud per conservar les estructures d'edificació, la fonamentació i obra civil. |
| A23 |
Aptitud per conservar l'obra acabada |
| A25 |
Capacitat per conservar l'obra gruixuda.
|
| A33 |
Coneixement adequat dels sistemes constructius convencionals i la seva patologia. |
| A34 |
Coneixement adequat de les característiques físiques i químiques, els procediments de producció, la patologia i l'ús dels materials de construcció. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A21 |
Coneixement aplicat de les normes tècniques i constructives
| | A22 |
Coneixement de les patologies de la construcció i dels mètodes i tècniques constructives d'aplicació a la conservació, restauració i rehabilitació, en l'edificació i obra civil, de fonamentacions, estructures, obra gruixuda i obra acabada.
| | A23 |
Coneixement de les patologies de la construcció i dels mètodes i tècniques constructives d'aplicació a la conservació, restauració i rehabilitació, en l'edificació i obra civil, de fonamentacions, estructures, obra gruixuda i obra acabada.
| | A25 |
Coneixement de les patologies de la construcció i dels mètodes i tècniques constructives d'aplicació a la conservació, restauració i rehabilitació, en l'edificació i obra civil, de fonamentacions, estructures, obra gruixuda i obra acabada.
| | A33 |
Coneixement dels sistemes constructius convencionals i industrialitzats i les seves patologies.
| | A34 |
Coneixement de les patologies de la construcció i dels mètodes i tècniques constructives d'aplicació a la conservació, restauració i rehabilitació, en l'edificació i obra civil, de fonamentacions, estructures, obra gruixuda i obra acabada.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La patologia i la diagnosis |
1.1. Conceptes generals
1.2. Definició de l'estat actual |
2. Tècniques constructives tradicionals |
2.1 Sistemes constructius verticals
2.2 Sistemes constructius horitzontals |
3. Humitats en la construcció |
3.1. Patologies degudes a humitats
3.2. Reparacions de les humitats
|
4. Rehabilitació energètica |
4.1 Deficiències energètiques en edificis existents
4.2 Estratègies en rehabilitació energètica |
5. Fonamentació. Patologia i reparació |
5.1 Conceptes bàsics
5.2 Patologies
5.3 Reparació |
6. Patologies segons material |
6.1. Fusta
6.2. Formigó armat
6.3. Acer
6.4. Obra de fàbrica
|
7. Tècniques d'intervenció en elements estructurals |
7.1. Forjats i bigues
7.2 Pilars
7.3 Murs
7.4 Arcs, voltes i cúpules |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
30 |
65 |
Treballs |
|
3 |
50 |
53 |
Taller (arquitectura) |
|
16 |
0 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Taller (arquitectura) |
Es fa un seguiment a l'aula en sessions presencials dels projectes pràctics i requereixen una dedicació complementària dels estudiants per al desenvolupament dels projectes sense tutela.
Té un caràcter progressiu i permet l’adquisició competencial acumulativa.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Complementàriament a l'horari de classes, puntualment l'alumne podrà contactar amb el professorat per rebre atenció personalitzada. |
Descripció |
L'atenció personalitzada té com a objectiu tenir un contacte
directe amb cada alumne per tal de resoldre els dubtes o problemes que
tingui de qualsevol aspecte de l'assignatura (contingut, treballs,
evolució personal, ...) o bé per tal d'orientar-lo en la resolució dels
treballs pràctics. Els curs es desenvolupará a les aules determinades a tal fet, en el seu defecte es fará ús de la eina Adobe connect del Moodle. De
tal forma les reunión de atenció personalitzada es podran desenvolupar
presencialment al despatx 3.3 o al Taller de Recerca 1.6 i
telemáticament a traves de l'Adobe Connect. l'Horari de consulta es els
dimecres de 9 a 11 del matí i s'ha de demanar a traves dels correus seguents: Agustí Costa Jover: agusti.costa@urv.cat
Jordi Queral Llaberia: jordi.queral@urv.cat
Sergio Coll Pla: sergio.coll@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Desenvolupament de diferents treballs col·lectius |
50% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
5% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova escrita que inclou preguntes directes sobre el temari de l'assignatura |
35% |
Altres |
|
Proves de caracter individual |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants que no aprovin per curs podran realitzar una prova escrita en segona convocatòria |
Bàsica |
LLUIS I GINOVART, Josep, Thesaurus architecturae ; 1, , Reus, 2011
LLUIS I GINOVART, Josep, Thesaurus architecturae ; 2, , Reus, 2012
LLUIS I GINOVART, Josep, Thesaurus architecturae ; 3, , Reus, 2013
|
|
Complementària |
|
www.breeam.es Pàgina principal d'edificació sostenible |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CONSTRUCCIÓ II/22204112 | CONSTRUCCIÓ I/22204111 | CONSTRUCCIÓ IV/22204114 | CONSTRUCCIÓ III/22204113 | CONSTRUCCIÓ V/22204115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|