Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions. |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Coneixement de les metodologies explicatives de la conducta humana.
Identificar els elements i variables importants en les situacions experimentals de motivació i emoció i interpretar els resultats dels esmentats experiments, relacionant-los amb les hipòtesis plantejades.
Demostrar el coneixement dels processos i etapes del desenvolupament socioafectiu.
| | A5 |
Identificar els elements i variables importants en les situacions experimentals de motivació i emoció i interpretar els resultats dels esmentats experiments, relacionant-los amb les hipòtesis plantejades.
Demostrar el coneixement dels processos i etapes del desenvolupament socioafectiu.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
Topic |
Sub-topic |
1. Concepte de personalitat i Psicologia de la personalitat. |
1.1.- Definició de personalitat
1.2.- Evolució històrica del concepte
|
2. Les tradicions metodològiques de l'estudi de la personalitat. |
2.1.- Aproximació clínica
2.2.- Aproximació correlacional
2.3.- Aproximació experimental
|
3. Models en l'estudi de la personalitat. |
3.1.- Models internalistes
3.2.- Models situacionistes
3.3.- Models interaccionistes
3.4.- Nous models
|
4. Origen i historia de les diferències individuals
|
4.1.- de les Diferencies individuals en personalitat
4.2.- de les Diferencies individuals en intel·ligència
|
5. La intel·ligència com a capacitat mental
|
5.1.- Teories factorials
5.2.- Teories cognitives
5.3.- Teories biològiques
|
6. Diferències grupals i origen de les diferències |
6.1.- sobre intel·ligència
6.2.- sobre estils cognitius i creativitat
6.3.- sobre estratègies d’afrontament (coping) i d’altres aspectes relacionats
|
7. Diferencias individuales y salud |
7.1.- Relación entre la personalidad y la salud/enfermedad
7.2.- Diferencias individuales en la enfermedad |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
58 |
86 |
Seminaris |
|
12 |
12 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
15 |
14 |
29 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura. |
Sessió Magistral |
La teoria es desenvoluparà mitjançant classes magistrals amb el suport de presentacions amb power point que es penjaran al moodle |
Seminaris |
Es treballarà sobre lectures, videos i d'altres materials aplicats. Es desenvoluaprà una metodologia més aplicada |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
S'aprofundirà en el coneixement dels qüestionaris de personalitat, dels test d'inteligència i d'altres aspectes relacionats amb la teoria i la futura pràctica professional |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de fer una exposició dels resultats del treball pràctic de Seminaris |
Atenció personalitzada |
S'atendrà a través del correu electrònic i de forma presencial al despatx durant els horaris d'atenció a l'alumnes |
Description |
S'atendrà a través del correu electrònic, del fórum de dubtes de l'assignatura y tutories d'atenció a l'alumnat.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Treball pràctic: a partir de les dades proporcionades pels professors de l'assignatura, l'alumne/a haurà d'interpretar la personalitat d'un individu i resoldre les situacions (preguntes) que se li plantegin. El treball s'haurà de realitzar en grup |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Els alumnes hauran de fer una exposició dels resultats del treball pràctic de Seminaris |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Al finalitzar cadascun dels blocs de l'assignatura (bloc I i II), es realitzarà una prova lliure i alliberadora tipus test. Si no s'arriba al 5 no s'allibera matèria i es recuperarà aquest bloc a la convocatòria oficial. L'examen serà tipus test (els errors descompten)
|
60% |
Proves pràctiques |
|
Treball Pràctic: A partir dels qüestionaris de personalitat administrats a un individu, l’alumne haurà de realitzar un informe amb el perfil gràfic de la personalitat i el d’intel·ligència de l’individu en qüestió. El treball s'haurà de realitzar en grup. |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per superar l'assignatura caldrà haver aprovat els dos exàmens teòrics (nota igual o superior a 5 en cadascun). A més, la suma de totes les activitats amb pes a la nota (examen + seminaris + laboratoris) també haurà de ser superior a 5. En cas de suspendre algun dels dos exàmens parcials de l'assignatura, es podran recuperar en una segona convocatòria que correspondrà a la convocatòria oficial d'examen. En cas de suspendre algun dels treballs pràctics de l'assignatura (seminaris i/o laboratoris), es podran recuperar mitjançant un examen a desenvolupar on es treballarà en base a casos pràctics. Aquest examen tindrà lloc el dia de la convocatòria oficial d'avaluació. D'acord amb la normativa vigent, durant la realització de les proves objectives tipus test els dispositius electrònics (mòbils, tabletes, portàtils) han de mantenir-se apagats i guardats amb les pertinences. L'examen de l'alumne que contravingui aquesta norma, serà anul·lat. |
Bàsica |
ANDRÉS PUEYO, A. , Manual de psicología diferencial, McGraw-Hill, Madrid, 1997
BERMUDEZ MORENO, J.; PÉREZ-GARCÍA, A. y SANJUAN, P. , Psicología de la personalidad Vol I y Vol.II, UNED, Madrid, 2003
BRODY, N. Y EHRLICHMAN, M.F., PsicologÍa de la personalidad, Prentice Hall, Madrid, 2000
CHAMORRO-PREMUZIC, T. , Personality and individual differences, Blackwell, Oxford, 2007
CHAMORRO-PREMUZIC, T.; VON STUMM, S. y FURNHAM, A. (Eds.), Handbook of individual differences, Wiley-Blackwell, Chichester, 2011
COLOM MARAÑÓN, R., Psicología de las Diferencia individuales: Teoría y práctica, Pirámide, Madrid, 2006
ENGLER, B., Teorías de lapersonalidad, McGraw-Hill, Madrid, 1996
EYSENCK, H. J. y EYSENCK, M. W., Personalidad y diferencias individuales, Pirámide, Madrid, 1987
FEIST, J. y FEIST, G.J., Teorías de personalidad, McGraw-Hill, Madrid, 2007
MORENO JIMENEZ, B., Psicologia de la personalidad: Procesos, Thomson, Madrid, 1997
PELECHANO, V., Psicología dela personalidad: I. Teorías, Ariel, Barcelona, 1996
PERVIN,L. A. , La ciencia de la personalidad, McGraw-Hill, Madrid, 1998
SCHULTZ, D.P. y SCHULTZ, S.E., Teorías de la Personalidad, Thompson, Madrid, 2002
CHICO, E, Manual de Psicología de la Personalidad, Club Universitario, Alicante, 2015
Chico, E., Manual de Psicología Diferencial, Club Universitario, Alicante, 2017
MALTBY; J., DAY, L. Y MACASKILL, A., Personality, Individual Differences and Intelligence. 4th Edition, Pearson, Madrid, 2017
|
|
Complementària |
CHAMORRO-PREMUZIC, T. y FURNHAM, A. , Personality and intellectual competence, awrence Erbaum Associates, Mahwah, NJ, 2005
COOPER, C., Individual Differences, Arnold, London, 1998
MATUD, M.P; MARRERO, R y CARBALLEIRA, M., Psicologia Diferencial, Biblioteca Nueva, Madrid, 2004
MILLON, T. , Trastorns de la personalidad en la vida moderna, Masson, Barcelona, 2006
SÁNCHEZ-ELVIRA,A, Introducción al estudio de las diferencias individuales , Sanz y Torres, Madrid, 2005
|
http://www.issid.org/ http://aiidi.blogspot.com.es/ http://www.journals.elsevier.com/personality-and-individual-differences/ http://www.spsp.org/ |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|