Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A9 |
Conèixer els diferents dissenys d'investigació i els procediments de formulació i contrast d'hipòtesis. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Apendre el disseny bàsic d'una investigació i aprendre a formular i contrastar hipòtesis.
| | A9 |
Conèixer les tècniques estadístiques inferencials bàsiques més habituals en la investigació i la pràctica psicològica.
Apendre a interpretar de forma crítica els resultats d'un investigació.
| | A10 |
Potenciar la capacitat de raonament abstracte.
Conèixer les tècniques estadístiques inferencials bàsiques més habituals en l'investigació i en la pràctica psicològica.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Troba la solució adequada
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1.El mètode experimental
|
|
2. El control experimental.
|
2.1.Tècniques per maximitzar la variància primària.
2.2.Tècniques per controlar la variància secondària.
2.3.Tècniques per minimitzar l'error. |
3.El problema de la validesa en els dissenys experimentals
|
3.1.Validesa de conslusió estadística.
3.2.Validesa Interna.
3.3.Validesa externa.
3.4.Validesa de constructe |
4.Dissenys pre-experimentals.
|
|
5.Dissenys qusiexperimentals.
|
5.1.Dissenys de N=1
5.2.Dissenys de cohorts.
5.3.Disseny de grup control no equivalent |
6.Dissenys experimentals
|
|
7.Dissenys fonamentats en l'aleatorització I: el disseny multigrup.
|
|
8.Dissenys fonamentats en l'aleatorització II: dissenys factorials.
|
|
9.Dissenys de mesures repetides |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
32 |
60 |
92 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
10 |
34 |
Treballs |
|
2 |
15 |
17 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
0 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposicions teòriques presencials sobre el temari recolzades d'exercicis numèrics.
|
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament d'un experiment i anàlisi de les dades generades pel mateix. Relització d'un informe en grup simulant un article científic seguint la normativa A.P.A. analitzant les dades recollides en l'experiment. |
Treballs |
Treballs puntuals analitzant i interpretant els resultats d'experiments. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d'exercicis objectius tipus test |
Atenció personalitzada |
Respondre dubtes estudiants |
Description |
Consultar els dubtes sobre el temari |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Realització de l'experiment durant l'hores de pràctiques, assistint a la franja assignada. Serà obligatori fer els dos experiments per poder presentar el treball de pràctiques |
Obligatori per poder presentar el treball de pràctiques |
Treballs |
|
Elaboració d'un informe en grup (màxim tres persones) analitzant les dades dels experiments que es desenvolupen en les pràctiques.
Aquesta activitat es avaluació única i no es pot recuperar. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució dels exercicis a l'aula |
0% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova objectiva tipus test dels continguts de l'assignatura. Aquesta activitat tindrà una segona convocatòria de recuperació |
70% |
Others |
|
Resolució d'un cas teòrico-pràctic Aquesta activitat es avaluació única i no es pot recuperar. |
10% |
|
Other comments and second exam session |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Balluerka, N., y Vergara, A.I. , Diseños de investigación experimental en Psicología. , (2002) , Madrid. Prentice Hall.
Vallejo, G., i Ato,M. , Diseños experimentales en Psicología. , (2007), Madrid. Piràmide.
Pascual, J; Frías, D; y Garcia, F. , El diseño y la investigación experimental en Psicología. , (1995) , Valencia. Cristobal Serrano
, Guia SPSS: http://psico.fcep.urv.cat/spss/, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|