Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Adquirir l'interès i la curiositat necessària per desenvolupar "la sensibilitat diagnòstica" que precisa aquest tasca, així com l'estímul i motivació per sostenir una formació permament en l'àrea.
Conèixer els instruments necessaris (cada un d’ells vinculats al marc teòric corresponent) per a poder realitzar una recopilació sistemàtica de dades sobre l’individu, així com la utilització que ha de fer d’ells tenint en compte el codi deontològic.
| | A7 |
Conèixer els instruments necessaris ( cada un d'ells vincultats al marc teòric corresponent) per a què pugui realitzar una recopilació sistemàtica de dades sobre un individu, així con la utilització que s'ha de fer d'ells tenint en compte el codi deontològic.
Conèixer el concepte d’avaluació i psicodiagnòstic, com una activitat integradora dels diferents aspectes i disciplines que conflueixen en el comportament humà.
| | A11 |
Conèixer el concepte d'avaluació i psicodiagnòstic, com una activitat integradora dels diversos aspectes i disciplines que conflueixen en el comportament humà.
Conèixer els instruments necessaris ( cada un d'ells vincultats al marc teòric corresponent) per a què pugui realitzar una recopilació sistemàtica de dades sobre un individu, així con la utilització que s'ha de fer d'ells tenint en compte el codi deontològic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
BLOC C. APLICACIONS |
C1. Avaluació de la intel.ligència i de les aptituds.
C2. Avaluació del desenvolupament.
C3. Detecció o cribratge en psicopatologia.
C4. Avaluació de programes d'intervenció.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
14 |
24 |
38 |
Seminaris |
|
10 |
8 |
18 |
Pràctiques a laboratoris |
|
6 |
8 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió magistral on s'introduïra l'assignatura i l'avaluació de la mateixa. |
Sessió Magistral |
Exposició a classe dels aspectes teòrics de l'assignatura. |
Seminaris |
Sessions pràctiques on s'aplicaran, corregiran i interpretaran diferents proves d'avaluació psicològica. També es treballarà sobre casos a través de visualització de videos i diversos materials. |
Pràctiques a laboratoris |
Sessions en petits grups on s'aplicaran, corregiran i interpretaran diferents proves d'avaluació psicològica. |
Atenció personalitzada |
El professor estarà al despatx en l'horari convingut a disposició de l'alumne per tal de resoldre dubtes relacionats amb els aspectes teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Descripció |
En l'horari convingut amb l'alumne, es realitzarà una tutoria personalitzada per resoldre dubtes sobre els treballs pràctics de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Treball |
24% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Treball |
16% |
Proves objectives de tipus test |
|
Proves objectives tipus test |
50% |
Altres |
|
Presencialitat i participació. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació del grau d'adquisició de coneixements i de la qualitat en l'execució dels coneixements i habilitats, pròpies de l'assignatura, es farà a través de les següents activitats. En aquest sentit, la nota final de l'assignatura inclourà una part teòrica, una part pràctica, i presencialitat. Tot queda detallat a continuació: PART TEÒRICA:- Aquesta part s'avaluarà mitjançant una prova objectiva tipus test.
- El pes a la notafinal d'aquesta part de l'assignatura és d'un 50%.
- Mitjançantaquesta prova s'avaluaran els continguts treballats a les sessions magistrals,sessions de seminari i sessions de laboratori.
- Hi haurà una segona convocatòria que consistirà en una prova de característiques similars ala prova de la primera convocatòria.
- Es consideraràque aquesta part de l'assignatura està superada quan la nota de l'examen sigui igual o superior a 5,00 sobre 10.
- No es guardarà la nota d'aquesta part de l'assignatura per a cursos posteriors.
PART PRÀCTICA: - Aquesta part s'avaluaràmitjançat la presentació de treballs i informes de les sessions de seminari ilaboratori.
- El pes a la nota final d'aquesta part de l'assignatura és d'un 40%.
- Hi haurà una segona convocatòria que consistirà en la presentació dels treballs que no s'hagin presentat a la primera convocatòria i/o que no hagin estat superats.
- Es considerarà que aquesta part de l'assignatura està superada quan s'hagin presentat tots elstreballs proposats (ja sigui en primera o segona convocatòria) i la nota mitjana dels treballs sigui igual o superior a un 5,00 sobre 10.
- No es guardarà la nota d'aquesta part de l'assignatura per a cursos posteriors.
PRESENCIALITAT: - Aquesta part de l'assignatura s'avaluarà mitjançant l'assistència i la participació a les sessions de seminari i laboratori.
- El pes a la nota final d'aquesta part de l'assignatura és d'un 10%.
- No hi haurà una segona convocatòria d'aquesta part.
- Per obtenir isumar la nota de presencialitat serà necessari haver assistit a un mínim d'un 80% de les sessions de seminari i laboratori.
NOTA FINAL: La nota final del'assignatura serà la mitjana ponderada de la part teòrica (50%), part pràctica(40%) i presencialitat (10%). Per a poder computarla nota final, serà imprescindible tenir superades tant la part teòrica com lapart pràctica. En cas que algunade les parts (teoria o pràctica) no estigui superada i la mitjana ponderada total sigui igual o superior a 5,00 la nota final que constarà a l'acta serà d'un 4,00.
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant. |
Bàsica |
Moreno-Rosset, C., EVALUACIÓN PSICOLÓGICA PROCESO, TÉCNICAS Y APLICACIONES EN ÁREAS Y CONTEXTOS, Sanz y Torres, 2019
Barrio, V, Evaluación psicológica aplicada a diferentes contextos, UNED, 2003
Fernández-Ballesteros, R, Introducció a la evaluación psicològica I y II, Pirámide, 2005
Buela-Casal, G; Sierra, JC, Manual de evaluación psicológica, Siglo XXI, 1997
Cohen, RJ; Swerdlik, ME, Pruebas y evaluación psicológicas, McGraw-Hill, 2023
Forns i Santacana, M., Avaluació Psicològica, Fundació per la Universitat Oberta de Catalunya., 2004
Nugent, L et al., Manual del Sistema de observación de la conducta del recién nacido (NBO), TEA Ediciones, 2010
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
AVALUACIÓ CLÍNICA/11204271 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
AVALUACIÓ I DIAGNÒSTIC PSICOLÒGIC I/11204113 |
|
|
Altres comentaris |
ES RECOMANA HAVER CURSAT PRÈVIAMENT L'ASSIGNATURA AVALUACIÓ I DIAGNÒSTIC PSICOLÒGIC I |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|