DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) PSICOPATOLOGÍA DEL NIÑO Y DEL ADOLESCENTE I Código 11204262
Titulación
Grado en Psicología (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
3 Optativa AN
Lengua de impartición
Català
Departamento Psicología
Coordinador/a
GAVILÁN IBÁÑEZ, JOSÉ MANUEL
Correo-e
Profesores/as
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante Donar coneixement dels trastorns psicològics més rel.levants i que afecten més frequentment a nens i adolescentes. És una continuació dels trastorns del desenvolupament que s'imparteixen a la Psicopatologia II. Les manifestacions clíniques s'aborden des del punt de vista del desenvolupament.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
1. Trastorns d'ansietat


1.1. Descripció i aspectes evolutius i clínics
1.2 Classificació u tipus de trastorns d'ansietat
1.3, Manifestacions clíniques específiques per cada trastorn
1.4. Comorbilitats i diagnòstic diferencial
1.5. Etiopatogènia
1.6. Avaluació
Trastorns de l'humor 2.1. Classificació
2.2. Els trastorns depressius
2.2.1. Tipus
2.2.2. Manifestacions clíniques
2.2.3. Factors de risc imodels etiopatogènics
2.2.4. Avaluació
2.3. El trastorn bipolar en nens
3. Trastorns del comportament alimentari 3,1, Classificació i epidemiologia
3.2. L'anorèxia nervosa
3.3. La bulímia nervosa
3.4. Trastorns del comportament alimentari no especificats
4. Trastorns de conducta 4.1. Classificació i epidemiologia
4.2. Manifestacions clíniques específiques per cada trastorn
4.3. Comorbilitats i diagnòstic diferencial
4.4. Factors de risc i models etiopatogènics

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
1 0 1
Sesión magistral
A3
A6
19 27 46
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria
A6
10 15 25
Atención personalizada
1 0 1
 
Pruebas mixtas
A3
A6
B4
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació de l'assignatura explicant els objectius generals i específics. Descrpició dels temes.
Comunicar el sistema d'avaluació
Sesión magistral Explicació amb suport power point del contingut teòric dels diferents temes.
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria Es tractaran casos clínics per treballar practicament els continguts teòrics de diagnòstic, avaluació o diagnòstic diferencial entre altres
Atención personalizada Atendre als alumnes d'una manera individualitzada qualsevol aspecte de l'assignatura

Atención personalizada
descripción
Atendre als alumnes d'una manera individualitzada qualsevol aspecte de l'assignatura

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Sesión magistral
A3
A6
Examen mixt: test i casos clínics 70%
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria
A6
S'entregarà una memòria de les pràctiques 30%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per aprovar l'assignatura s'han d'aprovar les dues parts. La segona convocatòria, per qui no hagi aprovat l'examen, serà un examen (mixt: test i casos clínics). No hi ha recuperació de les activitats pràctiques.

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fuentes de información

Básica Caballo V.E., Caballo Manrique V.E., Simon M.A., Simon López M., Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente: Trastornos específicos, Pirámide, Madrid
Caballo V.E. , Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente: Trastornos generales, Pirámide, Madrid
González T., Psicología clínica de la infancia y de la adolescencia: Aspectos clínicos, evaluación e intervención, Pirámide, Madrid
Rodríguez Sacristan, J, Psicopatología infantil básica, Pirámide, Madrid

Per cada tema es donarà bibliografia específica

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.