DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Código 11204301
Titulación
Grau en Psicologia (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Treball fi de grau Quart 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Psicologia
Coordinador/a
GUASCH MOIX, MARC
Correo-e diana.ribes@urv.cat
nuria.vazquezo@urv.cat
margarita.torrente@urv.cat
montserrat.domenech@urv.cat
mariadelpilar.ferre@urv.cat
josep.demestre@urv.cat
joan.boada@urv.cat
anna.huguet@urv.cat
marc.guasch@urv.cat
carmen.hernandez@urv.cat
ester.sole@urv.cat
elena.castarlenas@urv.cat
luis.heredia@urv.cat
mdelpilar.bonasa@urv.cat
nuria.voltas@urv.cat
elisabet.sanchez@urv.cat
sergi.macip@urv.cat
jorgemanuel.duenas@urv.cat
juan.haro@urv.cat
joana.roige@urv.cat
gisela.ferre@urv.cat
maria.boada@urv.cat
anabel.folch@urv.cat
mariajose.serrano@urv.cat
patricia.tapia@urv.cat
mariavictoria.garcia@urv.cat
Profesores/as
RIBES FORTANET, DIANA
VÁZQUEZ ORELLANA, NÚRIA
TORRENTE TORNÉ, MARGARITA
DOMÈNECH AUQUÉ, MONTSERRAT
FERRÉ ROMEU, MARIA PILAR
DEMESTRE VILADEVALL, JOSEP
BOADA GRAU, JOAN
HUGUET ROSELLÓ, ANNA
GUASCH MOIX, MARC
HERNANDEZ MARTINEZ, CARMEN
SOLE PIJUAN, ESTER
CASTARLENAS SOLÉ, ELENA TERESA
HEREDIA SANTAELLA, LUIS
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
VOLTAS MORESO, NÚRIA
SÁNCHEZ RODRÍGUEZ, ELISABET
MACIP SIMÓ, SERGI
DUEÑAS RADA, JORGE MANUEL
HARO RODRIGUEZ, JUAN
ROIGÉ CASTELLVÍ, JOANA
FERRÉ REY, GISELA
BOADA CUERVA, MARIA
FOLCH MAS, ANA ISABEL
SERRANO FERNANDEZ, MARIA JOSE
TÀPIA CABALLERO, PATRÍCIA
GARCIA MASIP, MARIA VICTORIA
Web
Descripción general e información relevante

El Treball de Fi de Grau (TFG) consisteix en una investigació que l’estudiant realitzarà preferentment en el marc del desenvolupament de les pràctiques, la recollirà en un informe escrit i la defensarà oralment davant d’un tribunal d’experts en format pòster. Per poder matricular aquesta assignatura l'alumne haurà de tenir superats un mínim de 168 ECTS de l'ensenyament.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A1 Conèixer els diferents models teòrics de la Psicologia, la dimensió social, antropològica i històrica i ser capaç de valorar críticament les seves contribucions i limitacions al comportament dels individus, dels grups i de les organitzacions.
 A9 Conèixer els diferents dissenys d'investigació i els procediments de formulació i contrast d'hipòtesis.
 A10 Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentatge
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A1 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden aplicar.
 A9 Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional i en el moment de definir i portar a terme un projecte.
 A10 Conèixer, analitzar i utilitzar críticament les fonts i la bibliografia.
Elaborar un discurs breu, coherent i que comuniqui els resultats del treball
Comunicar correctament en la llengua pròpia o en anglès un resum coherent del treball realitzat.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
 B4 Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Procediments de selecció i assignació
Procedimientos

El tutor de TFG serà proposat pel Responsable de l'Ensenyament de Psicologia entre els proposats pel Departament de Psicologia, tenint en compte que haurà de ser un professor a temps complert (o excepcionalment un professor doctor amb experiència investigadora a temps parcial).


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
B3
B4
2 2 4
Selecció/assignació del treball de fi de grau
B4
1 1 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A1
B6
C4
10 10 20
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A9
A10
B3
B4
B6
C2
C4
0 120 120
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
B6
C4
2 2 4
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Pla específic d'actuació
  descripción
Activitats Introductòries Cap concreta
Selecció/assignació del treball de fi de grau El tutor de TFG suggerirà possibles temes de TFG a l'alumne per a què porti a terme.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster A mode orientatiu es proposa programar 3 tallers de TFG que el tutor haurà de dur a terme amb els alumnes tutoritzats, un abans de començar a treballar en el TFG i, durant la realització del TFG, dos tallers més.
Elaboració del treball de fi de grau/màster L’estudiant s’hi dedicarà gairebé en exclusiva durant el mes de juny, redactant-lo i preparant la seva exposició seguint les indicacions que li haurà donat el seu tutor durant la coordinació.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster La presentació i defensa serà durant la segona quinzena de juny.
La presentació es durà a terme en sessió de pòsters.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
descripción

És responsabilitat del tutor acadèmic realitzar els diferents tallers i atenció personalitzada dels alumnes que tutoritzi per tal de concretar el disseny i desenvolupament dels TFG dels seus alumnes.


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A1
B6
C4
L'alumne s'haurà de coordinar amb el tutor per desenvolupar el treball. 15%
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A9
A10
B3
B4
B6
C2
C4
L'alumne haurà de dur a terme el seu treball. 60%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
B6
C4
Es defensarà el TFG davant d'un tribunal de tres membres. 25%
Otros

L'alumne comptarà amb diferents sessions de formació per ajudar-lo a fer el seu treball.

 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'avaluació interna del TFG estarà composada per:

· Informe de les entrevistes realitzades amb el tutor de la Universitat sobre el TFG (15%).

· Elaboració del TFG, entregat en format escrit per part de l'alumne (60%).

· Avaluació de la defensa del TFG (25%).

El TFG tindrà dues convocatòries per curs.


Fonts d'informació

Bàsica

Cada tutor recomanarà la bibliografia a l'alumne depenent de les característiques del TFG i tema concret.

Complementària

Cada tutor recomanarà la bibliografia a l'alumne depenent de les característiques del TFG i tema concret.

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.