IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) PROJECCIÓ PROFESSIONAL Code 11214106
Study programme
Grau en Pedagogia (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Segon AN
Modality and teaching language
Department Pedagogia
Coordinator
SUAU ALGABA, CHRISTIAN
E-mail christian.suau@urv.cat
Lecturers
SUAU ALGABA, CHRISTIAN
Web
General description and relevant information

Aquesta assignatura, pretén presentar a l'estudiant la realitat del món professional a partir de xerrades, anàlisi de documents i altres activitats per tal d'afavorir la comprensió, la reflexió i la definició del propi projecte professional.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Conèixer les bases teòriques, evolutives i socioculturals del desenvolupament humà.
 A5 Conèixer els principis i models d'orientació educativa, escolar i professional en contextos educatius diversos.
 A9 Dissenyar i desenvolupar processos d'investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos.
Type B Code Competences Transversal
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Type C Code Competences Nuclear
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Adquireix els coneixements bàsics del programa plantejat.
Dissenya i construeix el seu projecte personal d'inserció professional.
 A5 Adquireix els coneixements bàsics del programa plantejat.
Coneix els fonaments de l'orientació laboral i sociolaboral.
Dissenya i construeix el seu projecte personal d'inserció professional.
 A9 Adquireix els coneixements bàsics del programa plantejat.
Dissenya, planifica, executa i avalua un programa d'orientació professional.
Crea un espai col·laboratiu per a la reflexió i l'anàlisi de l'ocupació i l'autoocupació que faciliten definir el projecte inserció professional.
Type B Code Learning outcomes
 B2 Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Dirigeix reunions amb eficàcia
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Type C Code Learning outcomes
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C5 Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Continguts
Topic Sub-topic
1. El marc laboral de les professions
2. Els camps de projecció professional dels pedagogs/gues
3. Habilitats i competències professionals
4. Desenvolupament i ètica professional

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
2 4 6
Sessió Magistral
A1
A5
A9
C5
10 20 30
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A1
A5
B2
B3
B5
B6
C4
C6
2 22 24
Debats
B3
B6
4 8 12
Presentacions / exposicions
A9
B5
B6
C2
C4
2 4 6
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
B2
B3
B5
B6
C5
14 42 56
Atenció personalitzada
0 4 4
 
Proves mixtes
C6
0 12 12
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Presentació de la matèria i coneixement del grup.
Sessió Magistral S'introduiran els conceptes teòrics i es presentaran els camps de projeccio professional.
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge S'haurà de recollir la síntesi i conclusions de tot el que s'ha treballat a classe (en petits grups) a més de definir el propi projecte acadèmic i professional (individual).
Debats S'analitzarà el desenvolupament i l'ètica professional.
Presentacions / exposicions S'exposaran treballs o pràctiques realitzats a l'aula.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es realitzaran dinàmiques a classe per analitzar i desenvolupar habilitats i competències professionals.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Atenció personalitzada
Description

Espai destinat a l'estudiant per resoldre i aclarir dubtes que puguin sorgir al llarg de l'assignatura i orientació, seguiment i supervisió dels treballs elaborats de forma individual o bé en grup. 

A causa de l'emergència sanitària provocada per la COVID-19, la tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principi de curs s'informarà a l'estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada. Caldrà concertar cita prèvia a través del correu electrònic següent: jessica.casas@urv.cat


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Portafolis/ Carpeta d’aprenentatge
A1
A5
B2
B3
B5
B6
C4
C6
La part elaborada en petits grups té un pes del 35%.
La part elaborada individualment té un pes del 35%.
70%
Proves mixtes
C6
Prova escrita sobre els continguts de la matèria. 30%
Others  
 
Other comments and second exam session

  • L'assistència és obligatòria. Es podrà considerar un Pla Alternatiu si es presenta, abans del dia 20 de febrer, un contracte laboral que coincideixi amb l'horari de l'assignatura.
  • L'examen s'haurà d'aprovar, amb un mínim de 5, per poder fer mitja amb les altres activitats de l'assignatura. Es preveu una segona convocatòria, per a l'alumnat que no superi la prova de la primera, on s'avaluaran de nou els continguts de l'assignatura.
  • D'acord amb la normativa vigent la professora podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica AGUADO, D. y otros., Habilidades para el trabajo en equipo: programa de entrenamiento., 2008, UAM, Madrid
ANECA, Libro Blanco, Título de Grado en Pedagogia y Educación Social. Volumen 1. , 2004, http://www.aneca.es/media/150392/libroblanco_pedag
HORTAL, A., Ética general de las profesiones. , 2002 , Desclée, Bilbao
RIERA ROMANÍ, J. , Concepto, formación y profesionalización de: el educador social, el trabajador social y el pedagogo social. , 1998, Nau llibres, València
RODRIGUEZ MORENO, M.L. y otros., Estudios universitarios, proyecto profesional y mundo del trabajo., 2009, UB, Barcelona

Complementària BARRERA, A. i FERNÁNDEZ, E., El perfil professional per competències del pedagog en les organitzacions. Revista Educació i xarxa (Nº4) p. 17-20. , 2010, http://www.pedagogs.cat/doc/COPEC-Eix-4.pdf
BORDAS, I; i altres., Les sortides professionals del llicenciat en Pedagogia. , 1995, UB. Barcelona
COPEC, Codi de deontologia del Col·legi de Pedagogs de Catalunya Revista Educació i xarxa (Nº2) p. 6-8. , 2006, http://www.pedagogs.cat/doc/eix2.pdf
COPEC, Col·legi de Pedagogs de Catalunya. , , http://www.pedagogs.cat/
RIERA, J., La tasca professional del pedagog/a i psicopedagog/a en els diferents àmbits professionals d’actuació. Revista Educació i xarxa (Nº0) p.20-26. , 2003, http://www.pedagogs.cat/doc/revista2006_0.pdf
RODRÍGUEZ, R., Nou servei de perfils professionals del Pedagog/a i Psicopedagog/a. Revista Educació i xarxa (Nº1) p. 24-33. , 2004, http://www.pedagogs.cat/doc/revista2006_1.pdf
RODRÍGUEZ, R. , L’orientació en el desenvolupament professional del pedagog/a i del psicopedagog/a. Revista Educació i xarxa (Nº2) p. 24-29. , 2006, http://www.pedagogs.cat/doc/eix2.pdf
RODRÍGUEZ, R., La definició de competències del pedagog. Revista Educació i xarxa (Nº4) p. 35-37., 2010, http://www.pedagogs.cat/doc/COPEC-Eix-4.pdf
SARRAMONA, J. , Les competències professionals del pedagog i del psicopedagog. Revista Educació i xarxa (Nº0) p. 32-35. , 2003, http://www.pedagogs.cat/doc/revista2006_0.pdf

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.