Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d'actuació. |
| A6 |
Dissenyar programes d'intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris). |
| A10 |
Utilitzar les estratègies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp. |
| B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
| B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
| C6 |
Be able to define and develop their academic and professional project |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Demostra pensament crític i creatiu amb capacitat d'adoptar un enfoc ètic en aquest àmbit de la professió.
| | A6 |
Dissenya, desenvolupa i avalua un projecte o programa d'intervenció educativa.
| | A10 |
Aplica correctament les tècniques d'intervenció socioeducativa.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Adopt realistic strategies for solving problems.
Anticipate problems before they arise.
Analyze problems and their causes from an overall perspective and in the medium and the long term.
Direct systematic processes for taking group decisions.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
Obtain the support they need from others for their decisions to be successful.
| | B3 |
Find new methods for doing things.
Design new products and processes, and analyze risks and benefits.
Apply innovative techniques and obtain results.
| | B5 |
Take active part in planning the work of the team, and in distributing the tasks and the deadlines.
Direct meetings effectively.
Propose ambitious, clearly defined goals to the group.
Help to manage the differences, disagreements and conflicts that arise in the group in a positive manner.
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
| | C5 |
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th
ose with special educational needs.
| | C6 |
Identify their own academic and professional interests and motivations.
|
Topic |
Sub-topic |
T1.- Intervenció socioeducativa a la família com a agència de socialització.
T2.- Intervenció socioeducativa per a la promoció de l'èxit educatiu.
T3.- Intervenció socioeducativa per a una convivència intercultural. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
1 |
5 |
Lecture |
|
17 |
9 |
26 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
17 |
30 |
47 |
Assignments |
|
4 |
30 |
34 |
Personal attention |
|
4 |
1 |
5 |
|
Mixed tests |
|
4 |
29 |
33 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
- Es presentarà l'assignatura de manera detallada.
- Es faran els equips de treball per a la confecció del treball.
|
Lecture |
Exposició de les nocions conceptuals pròpies de l'assignatura. L'estil de presentació dels continguts requerirà la participació i atenció activa de l'alumnat. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Realització de diversos exercicis de caràcter eminentment aplicat: anàlisi i comentari de documents audiovisuals, supòsits pràctics, seminaris d'articles, ressenya de lectures, etcètera. La majoria d'aquestes activitats es duran a terme a classe amb l'assessorament del professor. |
Assignments |
Confecció d'un treball al voltant d'un tòpic vinculat a un dels tres blocs temàtics de l'assignatura. El treball comportarà l'aprofundiment teòric així com el disseny d'una acció d'intervenció factible. Els grups estaran formats per 2 persones. |
Personal attention |
L'alumnat tindrà a la seva disposició una atenció tutorial per guiar en el procés d'aprenentatge (a nivell individual o grupal). |
Description |
- L'assistència és obligatòria i es tindrà en compte la participació a classe.
- Els estudiants que no puguin assistir a les classes i es vulguin acollir al pla alternatiu de la matèria, han de comunicar-ho abans del 6.10.2021. Després d'aquest termini, no serà possible acollir-se al pla alternatiu.
- Per aprovar la matèria s'ha de superar el 50% de les tres parts (Treball, Examen i Seminaris).
- Un treball amb parts plagiades o tot el treball plagiat, se suspendrà sense possibilitat de recuperació en la primera convocatòria.
- Al Moodle només es penjarà un resum del power point utilitzat a classe.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Es valorarà la implicació, la qualitat científica de les argumentacions, la claredat expressiva de les argumentacions, així com, les respostes estructurades i orientades a una pràctica tècnica correcta.
|
25% |
Assignments |
|
Es valorarà: la cohesió i eficiència del treball en equip desenvolupat pel grup, la correcció formal i estètica de la presentació, la qualitat académica i científica del treball, la iniciativa i rigor en el disseny d'intervenció plantejat. |
40% |
Mixed tests |
|
La concreció, la capacitat de deducció i associació de nocions conceptuals i el nivell de reflexió de les respostes |
35% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
Elisa GALLACH SOLANO, Abordaje psicosocial de personas con enfermedad mental severa. De la cronicidad a la recuperación., InterSalud, 2010,
IMSERSO, La salud es cosa de todos., 2005,
Julio VALLEJO RUILOBA, Introducción a la psicopatología y la psiquiatría., Editorial MASSON (7ª edición),
R.FEITO, Éxito escolar para todos., Revista Iberoamericana de Educación, nº50 (pp.131-151) - 2009,
Arturo CANALDA GONZÁLEZ, En búsqueda del éxito educativo: realidades y soluciones., Fundación ANTENA3 (2010),
E. ARRANZ y A.OLIVA (coords.), Desarrollo psicológico en las nuevas estructuras familiares., Editorial PIRÁMIDE (2010),
M.C.AGUILAR, Educación Familiar: una propuesta disciplinar y curricular., Editorial ALJIBE (2002),
John Bowlby, Vínculos afectivos: formación, desarrollo y pérdida, Ediciones Morata (6a edición),
Richard G. ERSKINE, Más allá de la empatía: una terapia de contacto-en-la-relación, Editorial Desclée de Brouwer,
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|