IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) COMPETÈNCIA COMUNICATIVA I INTERCULTURAL EN LLENGUA ESTRANGERA Code 11234222
Study programme
Grau en Educació Primària (2009)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa 2Q
Modality and teaching language
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinator
SIERRA ESCOBAR, JESUS
E-mail jesus.sierra@urv.cat
Lecturers
SIERRA ESCOBAR, JESUS
Web
General description and relevant information

The aim of this course is to stimulate and promote, in a useful and active way, students' oral communicative competence in foreign language in order to develop successful speaking skills and be able to establish good communication habits at school, as well as to expose different contents closely related to the English culture which, together with their prior knowledge, will enrich their personal training as education professionals.


Competències
Type A Code Competences Specific
 MI3 Ser capaç de planificar, avaluar i desenvolupar activitats d'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llengua estrangera a l'educació primària.
 MI4 Utilitzar les habilitats docents bàsiques en l'ensenyament-aprenentatge d'un idioma com a llegua estrangera en l'educació primària.
Type B Code Competences Transversal
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 MI3 Duu a terme activitats grupals/individuals, tenint en compte els continguts culturals apresos i aplicant principis d’innovació.
 MI4 Inventa i crea activitats per tal de fomentar l’ús de la llengua estrangera i les posa en pràctica a l’aula d’educació primària.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
Type C Code Learning outcomes
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada

Continguts
Topic Sub-topic
Communicative usage of the English language. -Introduction to phonetics.

-Formal, standard, informal English & slang.

-Accents of the English language.

-British English versus American English.
Activities to improve the oral competence. -Mock interviews, public speeches & discussion groups.
Activities to promote oral skills at school. -Storytelling, jokes, tongue twisters, idioms & popular expressions.
Cultural aspects of the English language. -Festivities of the English-speaking countries.

-Music & food.

-Cinema.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
C1
2 0 2
Sessió Magistral
B3
28 1 29
Presentacions / exposicions
MI3
8 15 23
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
MI4
24 0 24
Treballs
MI3
7 36 43
Fòrums de debat
MI4
1 2.5 3.5
Treballs col·laboratius.
MI3
1 24 25
Atenció personalitzada
C1
0.5 0 0.5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels estudiants d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Treballs Treballs que realitza l'estudiant.
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic i/o professional.
Treballs col·laboratius. Activitat que realitzen els estudiants per grups. L’element clau d’aquesta activitat és la col·laboració per a l'assoliment d'un objectiu comú.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Description

If the students need to talk to the teacher they will try to reach him/her through moodle or his/her email address and, if they need to, they will ask for an appointment for a personal meeting. The teacher has also some attention to students hours in which they will be in the office.


Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Treballs
MI3
Students will need to do individual assignments or activities. More details about it will be given at the beginning of the course. 80%
Treballs col·laboratius.
MI3
Students will work in groups to take on a project. More details about it will be given at the beginning of the course. 20%
Others  
 
Other comments and second exam session

Those students who, because of force majeure, will not be able to attend any classes will need to do all the activities/tasks (as the rest of their classmates) and will also be assessed by sitting a single examination covering all the contents of the course. Acts of force majeure must be duly justified.

D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica Power, Mark, Presenting in English: How to give successful presentations., , Andover, UK: Heinle Cengage Learning, cop. 2011
Hewings, Martin, English pronunciation in use: advanced: self-study and classroom use., , Cambridge: Cambridge University Press, 2007
Hewings, Martin & Goldstein, Sharon, Pronunciation plus: practice through interaction: North American English., , Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Pr
Conan Doyle, Arthur, The Adventures of Sherlock Holmes., , England, 1892
, Why speaking proper English is important for your career? (article) , , Exforsys Inc., 6th Jun 2007
Batista, Tanja, Greetings & goodbyes in the English language. (article), , Suite101 web page, 12th Mar 2012
, What are some American tongue twisters? (article) , , Wisegeek web page
Finley, Dave, Public speaking: some does and don'ts. (article), ,
Engel, Matthew, Americanisms: 50 of your most noted examples. (article), , BBC UK web page, 20th Jul 2011
Oliver, Roser & Jené, Lluís, Do you speak English?, , 30 minuts (TV3), 23rd Dec 2012

Complementària

Recomanacions


Subjects that it is recommended to have taken before
CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA I/11234207
CONEIXEMENT I ÚS DE LA LLENGUA ESTRANGERA II/11234216
 
Other comments
In this subject we will be targeting for a B-2 (according to the Common European Framework of Reference for Languages). This course is not the right place to learn English at all; it is the place to develop, improve and strenghten oral skills and learn how to teach children English. Attendance is not only compulsory, but a very important part of the subject, without which no student is going to be able to pass. That is why everyone, willing to take this subject, should come to all the sessions as much as possible. Participation is essential as well; the more you get involved the more you will learn.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.