Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent. Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l entre els estudiants. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Determina el sentit vertader que ha de tenir l'educació musical en l'educació primària.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Experimenta amb procediments nous
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
1. Elements generals |
1.1 La veu humana
1.2 Els registres
1.3 La personalitat vocal
1.4 El cos com a instrument
1.5 La veu i la comunicació
1.6 Higiene vocal
|
2. La respiració |
2.1 Introducció al funcionament respiratori
2.2 Inspiració amb la panxa i el tòrax
2.3 La respiració diafragmàtica
|
3. La veu |
3.1 Les cordes vocals. La respiració
3.2 L’aparell fonador
3.3 Els ressonadors
3.4 L’articulació
3.5 La frase musical: afinació i ritme
3.6 Les emocions
|
4. La cançó |
4.1 La cançó en el currículum de Primària
4.2 Usos escolars de la cançó
4.3 Didàctica de la cançó: procés d'ensenyament-aprenentatge. Orientacions didàctiques
4.4 Repertori: criteris de selecció
4.5 Anàlisi de les cançons
|
5. La direcció musical |
5.1 Compassos simples i compostos
5.2 Començaments tètics i anacrúsics
5.3 Tancament de frases
5.4 Entrades a cànon
5.5 Expressivitat corporal |
6. Repertori |
6.1 Cantarelles i cançons a una veu, a capella
6.2 Cançons tradicionals catalanes, d'altres països i d'autor.
6.3 Cançons a una veu, cànons i cançons a dos veus
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
48 |
68 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es realitzaran exercicis pràctics on cal una gran participació de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Es realitzarà una orientació personalitzada per tal d'orientar a l'alumne devant possibles problemes vocals. |
Descripció |
Es realitzarà una orientació personalitzada per tal d'orientar a l'alumne davant possibles problemes vocals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Prova pràctica oral en la que es dirigirà una de les obres corals treballades a classe. La resta de companys/es faran de Cor Pilot. |
33% |
Proves de desenvolupament |
|
Treball escrit d'anàlisi i recerca sobre una cançó tradicional catalana adequada per Primària. |
33% |
Proves pràctiques |
|
Prova pràctica oral en la que s'ensenyarà una cançó adequada per Primària, seguint la metodologia d'ensenyament-aprenentatge específica i portant adequadament el gest de direcció. La resta de companys/es faran d'infants. |
33% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
INFORMACIÓ RELLEVANT: A/PRIMERA CONVOCATÒRIA (Avaluació Continuada Presencial) - Comptar amb una
assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent.
- Haver realitzat les dos proves
pràctiques obligatòries en unes dates concretes.
- Entregar el treball
escrit en el període indicat.
En aquest cas, la nota final es calcularà
sumant les diferents parts considerades durant tot el procés
d'ensenyament-aprenentatge, essent requisit indispensable aprovar totes les
parts, amb una nota mínima de 5 sobre 10. B/SEGONA CONVOCATÒRIA (Avaluació No Presencial) L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta
via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors;
aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via
d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta
assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior
avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o
discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta
sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser
acceptada o no. En aquest cas el càlcul de la nota final es
realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el
caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen
obligatòriament col·lectivitat, caldrà que l’alumne les faci presencialment
(per tal de disposar del Cor Pilot). En quant al contingut de les proves, aquest
s’incrementarà en les tres proves plantejades, que són: 1) Prova pràctica oral de
dirigir un cor; 2) Prova pràctica d’ensenyar una cançó a infants; 3) Treball
escrit sobre una cançó tradicional catalana. Observacions: 1-Tota la documentació lliurada per part de
l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell
de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament. |
Bàsica |
varis, L'esquitx, cançoners, Dinsic,
recull de cançons, cançoners del secretariat de corals infantils de Catalunya, Clivis,
Guy Cornut, La Voz, Fondo de Cultura,
|
|
Complementària |
Jacques Bonhomme, La voix énergie instrument de nos émotions., Editions Dangles,
Jean Abitbol, L'odyssée de la voix, Robert Laffont editeur, Paris 2005
Helmut Lips, Introducció a la Tècnica Vocal, Edicions de l'Orfeó Lleidatà,
, , ,
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana un treball pràctic continuat i regular.
Cal tenir un nivell de llenguatge musical que permeti treballar l'afinació.
L'assistència és bàsica pel bon funcionament de l'assignatura.
INFORMACIÓ RELLEVANT:
A/PRIMERA CONVOCATÒRIA
Aquesta convocatòria té dues modalitats d'avaluació:
1-La via ordinària amb ACP (Avaluació Continuada Presencial) que implica:
a) comptar amb una assistència presencial mínima del 80% de les sessions del període docent.
b) haver realitzat unes activitats pràctiques obligatòries en unes dates concretes (de les quals s'avisarà oportunament).
En aquest cas, la nota final es calcularà sumant les diferents parts considerades durant tot el procés d'ensenyament-aprenentatge, essent requisit indispensable que en la prova mixta i en la prova pràctica s'hagi obtingut una nota mínima de 5 sobre 10.
2-La via extraordinària amb ANP (Avaluació No Presencial) que implica:
L'elecció per part de l'alumne/a, d'aquesta via d'avaluació, implica que no es poden seguir els criteris anteriors; aleshores l'alumne/a haurà de sol·licitar per escrit, acollir-se a aquesta via d'avaluació extraordinària (ANP) al coordinador i professors d'aquesta assignatura, esmentant les causes que no li permeten acollir-se a l'anterior avaluació i que només podran ser: obligacions laborals, motius de salut i/o discapacitat (amb presentació de la justificació que s'escaigui). Aquesta sol·licitud es presentarà en les dues primeres setmanes de classe, i podrà ser acceptada o no.
En aquest cas el càlcul de la nota final es realitzarà igual que en l'Avaluació Continuada Presencial, però donat el caràcter col·lectiu d'algunes parts pràctiques de l'assignatura, que exigeixen obligatòriament col·lectivitat, nomes seran ponderades la meitat del pes adjudicat, si l'alumne/a les lliure i/o exposa de manera individual.
B/SEGONA CONVOCATÒRIA
De no comptar amb l'assistència suficient o de no superar l'avaluació de l'assignatura, l'alumne/a podrà anar a una segona convocatòria posterior presentant, aquelles parts no superades o activitats realitzades en les sessions no assistides.
Observacions:
1-En referència als criteris de correcció lingüística, tota la documentació lliurada per part de l'alumnat al professorat ha de reunir els requisits mínims aprovats pel consell de mestres amb la finalitat de ser avaluat positivament.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|