IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN QUÍMICA Code 11605110
Study programme
Formació del Professorat d'ESO, Batx., FP i Ensenyament d'Idiomes (2009)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
3 Obligatòria Primer AN
Modality and teaching language
Department Bioquímica i Biotecnologia
Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinator
LARRECHI GARCÍA, MARIA SOLEDAD
E-mail mariasoledad.larrechi@urv.cat
Lecturers
LARRECHI GARCÍA, MARIA SOLEDAD
Web
General description and relevant information

Competències
Type A Code Competences Specific
  Professionalitzador
  AP1 Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions.
Type B Code Competences Transversal
  Comú
  BC2 CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
Type C Code Competences Nuclear

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
*Introduir els fonaments de química que suporten els continguts que d'aquesta assignatura s'imparteixen a l'ensenyament secundari. * Treballar mitjançant exercicis pràctics el desenvolupament d'aquests fonaments AP1
BC2

Continguts
Topic Sub-topic
Tema 1. Contingut de química a l'ensenyament secundari obligatori
Tema 2. Conceptes químics associats amb els continguts de:
-els orígens de la teoria molecular
-gasos líquids i solucions
-el enllaç entre àtoms i entre molècules
-la química orgànica
-les reaccions químiques en 1r curs de Batxiller
Tema 3. Conceptes químics associats amb l'estudi de:
- els àtoms, molècules i radiació electromagnètica
-canvis d'energia en les reaccions químiques
-equilibri de fases i equilibri químic
-equilibrios químics iònics
-espontaneidad i velocitat de les reaccions químiques
-piles i cèl·lules electrolítiques en el segon curs de batxillerat

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries
1 1 2
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
6 14 20
Treballs
6 15 21
Sessió Magistral
7 21 28
 
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Es repassen els continguts de química en el batxillerat i es discuteixen amb els alumnes quins poden ser els continguts de major interès a impartir durant les 22 hores d'aquesta assignatura, en funció de la seva formació
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària A classe el professor resol exercicis pràctics. La sistemàtica és discutida amb els alumnes de manera que es pugui constatar el nivell de compressió d'ells.
Treballs De cada tema, els alumnes han de resoldre una sèrie de problemes de forma individual i fora de classe. Aquests exercicis són debatuts a l'endemà a classe. Si no hi ha temps, són discutits personalment amb el professor fora de classe



Sessió Magistral Explicació per part de professor de l'fonament teòric de cada tema
Atenció personalitzada L'alumne es comunica amb el professor de forma presencial durant les hores de tutoria, les quals són acordades amb els alumnes. 1hora durant el temps que dura aquesta assignatura

La comunicació també pot ser no presencial, via correu electrònic.

En aquest temps l'alumne pot plantejar els dubtes que tingui sobre els continguts impartits.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Sessió Magistral
Treballs
Description

Els alumnes poden contactar amb el professor durant el temps assignat com tutoria, tant de forma presencial al despatx de professor com via correu electrònic mariasoledad.larrechi@urv.cat


Avaluació
  Description Weight
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participació a classe, 15%
Treballs Exercicis individuals realitzats fora de classe i exposats a classe 50%
Sessió Magistral Participació a classe 5%
Proves objectives de preguntes curtes Examen global 30%
Others


 
Other comments and second exam session

Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials.

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen global del 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica Petrucci, Quimica general, Pearson ,

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.