Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comú |
|
BC2 |
CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
Reconèixer el valor formatiu de la FQBG en el context social actual
|
AP1
|
|
|
Reconèixer la importància de la seva transmissió de coneixement a l'ESO i Batxillerat |
AP10
|
|
|
Obtenir informació sobre possibles contextos i situacions socials que siguin aplicables als diferents continguts curriculars de la FQBG. |
|
BC2
|
|
Adquirir coneixements sobre història, descobriments recents i perspectives epistemològiques de la FQBG, amb l'objectiu de poder extreure possibles enfocaments docents i recursos que puguin ser d'utilitat en el procés ensenyament-aprenentatge d'aquestes ciècnies a secundària.
Adquirir informació sobre diferents contextos i situacions socials en les que puguin resultar aplicables els diversos continguts curriculars de la FQBG.
Saber analitzar i discutir exemples d'activitats pràctiques que puguin constituir un referent en la docència de la FQBG a secundària.
Adquirir coneixement de com integrar les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d'ensenyament-aprenentatge de la FQBG a secundària. |
AP1 AP3 AP10
|
|
|
tema |
Subtema |
1. El valor cultural i formatiu de la FQBG en l'ESO i el batxillerat i la seva transmissió de coneixements. |
|
2. El currículum de FQBG per l'ESO i el Batxillerat. |
|
3. L'ensenyament de la FQBG. |
|
4.La metodologia científica, el pensament científic i l'experimentació en FQBG. |
|
5. Història de la FQBG i la seva influència en el desenvolupament de la societat.. |
|
6. Descobriments recents de la FQBG. |
|
7. FQBG, societat, medi ambient i desenvolupament sostenible. |
|
8. FQBG i la seva relació amb altres ciències. |
|
9. Revisió i valorització de contextos i situacions en les que són d'aplicació els diversos continguts curriculars de la FQBG. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
16 |
25 |
Seminaris |
|
12 |
12 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
2 |
8 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
7 |
9 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: professorat, temporalització, objectius i avaluació. |
Sessió Magistral |
presentació i discussió dels temes llistats als continguts del curs
|
Seminaris |
Revisió de casos rellevants com un element del curriculum de FQBG és aplicable a una situació quotidiana per la seva rellevancia (ètica, cultural, esportiva, ecològica, etc) |
Presentacions / exposicions |
Presentació i discussió dels temes llistats als continguts del curs
|
Treballs |
Treball que realitza l'alumne en grups de 2. |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà tenir atenció personalitzada. Podrà esser per e-mail. |
|
descripción |
L'alumne podrà tenir atenció personalitzada. Podrà esser per e-mail. |
|
|
descripción |
Peso |
Treballs |
Treball que realitza l'alumne, en grups de 2. |
50% |
Proves objectives de tipus test |
Prova objectiva preguntes tipus test i/o preguntes obertes |
50% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials al llarg del curs. Es farà control d'assistència. En cas de suspendre l'assignatura en 1a convocatòria, l'alumne podrà recuperar-la en segona convocatòria. 1)Treball que realitza l'alumne, en grups de 2.(50%) 2)Prova objectiva preguntes tipus test i/o preguntes obertes (50%) |
Bàsica |
|
Historia de las ciencias.Stephen F. Mason. Alianza Editorial. Los grandes descubrimientos de la ciencia. Gerald Messadié. Alianza Editorial. Bernard Cohen, Gedisa Historia y cronología de la ciencia y los descubrimientos, Isaac Asimov. Editorial Ariel La revolución científica 1500-1750. A. Rupert Hall. Editorial Crítica 10 imatges de la ciència del segle XX. Diversos autors. Eumo Editorial. La energía y el medio ambiente. Diversos autors. Biblioteca Ben Rosch E. J.
Tarbuck, F.K. Lutgens. Ciencias de la Tierra. Una introducción a la
Geologia Física, 8ª ed. Pearson PrenticeHall, 2008. ISBN edicion
espanyola: 978?84?205?4400 |
Complementària |
|
|
|
Otros comentarios |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials al llarg del curs. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|