Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Objectives |
Competences |
2.1 Conèixer els diversos conceptes que formen el món econòmic i empresarial.
2.2 Analitzar les diverses parts que formen una unitat didàctica.
2.3 Adquirir la pràctica necessària en la realització de diverses unitats didàctiques sobre el currículum de les matèries d'Economia i Economia de l'empresa.
2.4 Crear hàbits positius en la gestió econòmica d'una empresa.
|
AP1 AP2 AP4 AP8
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. L'empresa com a organització. |
|
2. Gestió dels Recursos Humans. |
|
3. Gestió de la producció. |
|
4. Gestió comercial. |
|
5. La informació econòmica i financera a l'empresa. |
|
6. Gestió financera. |
|
7. Direcció estratègica i creixement personal. |
|
8. El projecte empresarial. |
|
NOTES IMPORTANTS:
1. A aquest contingut empresarial s'afegirà el que fa referència als aspectes econòmics (Macroeconomia i Microeconomia).
2. Aquest contigut, que els alumnes ja han estudiat durant els seus estudis universitaris, servirà bàsicament per a l'elaboració de les unitats didàctiques.
3. Els punts 2 i 3, amb els corresponents subtemes, s'introduiran en aquesta assignatura de Complements, ja que, donats els continguts curriculars d'aquesta, és important que els alumnes aprenguin ja a programar unitats didàctiques. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Debats |
|
5 |
5 |
10 |
Treballs |
|
6 |
12 |
18 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
2 |
6 |
|
Proves pràctiques |
|
8 |
16 |
24 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
- Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
- Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debats |
- Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat. |
Treballs |
- Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa. |
Atenció personalitzada |
- Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants de l'assignatura en un context presencial o virtual. |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Description |
L'atenció personalitzada consistirà en ajudar l'alumne en els dubtes de manera presencial o mitjançant mails, especialment en la preparació d'unitats didàctiques. |
|
|
Description |
Weight |
Debats |
El debat s'utilitzarà a la classe sobre temes econòmics i/o empresarias d'actualitat de tipus, com una mena de temes ocasionals, de manera que el futur professor pugui conèixer i usar aquest recurs. |
20% |
Treballs |
Aniran encarats a la preparació i elaboració d'unitats didàctiques. |
30% |
Others |
- Actitud i participació activa. - Proves orals a classe. - Proves pràctiques que inclouen activitats o casos a resoldre. L'estudiant ha de donar resposta a l'activitat plantejada evidenciant de manera pràctica el desenvolupament de les unitats didàctiques del currículum econòmic. |
10%
10%
30% |
|
Other comments and second exam session |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials. |
Bàsica |
|
- La informació sobre fonts la donarà el professor basant-se en la normativa vigent del departament d'Ensenyament i en els criteris en què es basen les darreres convocatòries d'oposicions en l'àmbit de l'Economia i l'Economia d'Empresa. |
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ECONOMIA I ECONOMIA DE L'EMPRESA/11605130 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN ECONOMIA DE L'EMPRESA/11605129 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
CURRÍCULUM PER LA SECUNDÀRIA D'ECONOMIA: VALOR CULTURAL I FORMATIU/11605127 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|