Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Profesionalizador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
2.1 Conèixer els diversos conceptes que formen el món econòmic i empresarial.
2.2 Analitzar les diverses parts que formen una unitat didàctica.
2.3 Adquirir la pràctica necessària en la realització de diverses unitats didàctiques sobre el currículum de les matèries d'Economia i Economia de l'empresa.
2.4 Crear hàbits positius en la gestió econòmica d'una empresa.
|
AP1 AP2 AP4 AP8
|
|
|
tema |
Subtema |
1. L'empresa com a organització. |
|
2. Gestió dels Recursos Humans. |
|
3. Gestió de la producció. |
|
4. Gestió comercial. |
|
5. La informació econòmica i financera a l'empresa. |
|
6. Gestió financera. |
|
7. Direcció estratègica i creixement personal. |
|
8. El projecte empresarial. |
|
NOTES IMPORTANTS:
1. A aquest contingut empresarial s'afegirà el que fa referència als aspectes econòmics (Macroeconomia i Microeconomia).
2. Aquest contigut, que els alumnes ja han estudiat durant els seus estudis universitaris, servirà bàsicament per a l'elaboració de les unitats didàctiques.
3. Els punts 2 i 3, amb els corresponents subtemes, s'introduiran en aquesta assignatura de Complements, ja que, donats els continguts curriculars d'aquesta, és important que els alumnes aprenguin ja a programar unitats didàctiques. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sesión magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Debates |
|
5 |
5 |
10 |
Trabajos |
|
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
2 |
6 |
|
Pruebas prácticas |
|
8 |
16 |
24 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
- Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
- Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Debates |
- Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat. |
Trabajos |
- Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa. |
Atención personalizada |
- Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants de l'assignatura en un context presencial o virtual. |
|
Atención personalizada |
Trabajos |
|
descripción |
L'atenció personalitzada consistirà en ajudar l'alumne en els dubtes de manera presencial o mitjançant mails, especialment en la preparació d'unitats didàctiques. |
|
|
descripción |
Peso |
Debates |
El debat s'utilitzarà a la classe sobre temes econòmics i/o empresarias d'actualitat de tipus, com una mena de temes ocasionals, de manera que el futur professor pugui conèixer i usar aquest recurs. |
20% |
Trabajos |
Aniran encarats a la preparació i elaboració d'unitats didàctiques. |
30% |
Otros |
- Actitud i participació activa. - Proves orals a classe. - Proves pràctiques que inclouen activitats o casos a resoldre. L'estudiant ha de donar resposta a l'activitat plantejada evidenciant de manera pràctica el desenvolupament de les unitats didàctiques del currículum econòmic. |
10%
10%
30% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials. |
Básica |
|
- La informació sobre fonts la donarà el professor basant-se en la normativa vigent del departament d'Ensenyament i en els criteris en què es basen les darreres convocatòries d'oposicions en l'àmbit de l'Economia i l'Economia d'Empresa. |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
APRENDIZAJE Y ENSEÑANZA DE LA ECONOMÍA Y ECONOMÍA DE LA EMPRESA/11605130 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
COMPLEMENTOS DE FORMACIÓN DISCIPLINARIA EN ECONOMÍA DE LA EMPRESA/11605129 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
CURRÍCULUM PARA LA SECUNDARIA DE ECONOMÍA: VALOR CULTURAL Y FORMATIVO/11605127 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|