Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP8 |
Dissenyar i realitzar activitats formals i no formals que contribueixin a fer del centre un lloc de participació i cultura a l'entorn on estigui ubicat. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació dels estudiants de manera col·laborativa i coordinada. Participar en l'evaluació, la investigació i la innovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Comú |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Objectives |
Competences |
2.1. Conèixer els diversoso conceptes que formen el món econòmic |
AP1
|
|
|
2.2. Analitzar les diverses parts que formen part d'una unitat didàctica |
AP2
|
|
|
2.3.Adquirir la pràctica necessària en la realització de diverses unitats didàctiques sobre el currículum de les matèria d'Economia |
AP4
|
|
|
2.4- Crear hàbits positius en l'anàlisi de les noticies relacionades amb l'economia. |
AP6 AP8
|
|
|
Topic |
Sub-topic |
1. El sistema econòmic. 1. El sistema económico. |
|
2. La producció. 2. La producción. |
|
3. El consum i el mercat. 3. El consumo y el mercado. |
|
4. La mesura de l'activitat econòmica. 4. La medida de la actividad económica. |
|
5. El sector públic. 5. El sector público. |
|
6. Els bancs i els sistema financer. 6. Los bancos y el sistema financiero. |
|
7. Economia internacional. 7. Economía internacional. |
|
8. Problemes econòmics actuals. 8. Problemas económicos actuales. |
|
Nota: A més d'aquest contingut, també afegirem aspectes relacionats amb el funcionament de l'empresa i nous models de negoci.
Nota: Además de este contenido se añadiran aspectos relacionados con el funcionamiento de la empresa y nuevos modelos de negocio. |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
5 |
10 |
15 |
Debats |
|
5 |
5 |
10 |
Treballs |
|
6 |
12 |
18 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
2 |
6 |
|
Proves pràctiques |
|
8 |
16 |
24 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatur i planificació |
Sessió Magistral |
Exposició oral amb recursos TIC per part del professor de continguts de l'assignatura |
Debats |
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat. |
Treballs |
Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes dels alumnes i acompanyament en l'aprenentatge, a l'aula o via correu electronic |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Description |
L'atenció personalitzada anirà encaminada a la resolució dels dubtes dels alumnes respecte als continguts de l'assignatura, així com l'acompanyament i guia per a la realització del treball encomanat, consells pràctics, tant a l'aula com per via correu electrònic en la preparació fora de l'aula de la feina encomanada, sobretot en la programació d'unitats didàctiques. |
|
|
Description |
Weight |
Debats |
El debat s'utilitzarà a la classe sobre temes econòmics i/o empresarials d'actualitat de tipus, com una mena de temes ocasionals, de manera que el futur professor pugui conèixer i usar aquest recurs. |
20% |
Treballs |
Aniran encarats a la preparació i elaboració d'unitats didàctiques |
30% |
Others |
- Actitud i participació activa. - Proves orals a classe. - Proves pràctiques que inclouen activitats o casos a resoldre. L'estudiant ha de donar resposta a l'activitat plantejada evidenciant de manera pràctica el desenvolupament de les unitats didàctiques del currículum econòmic. |
10%
10%
30% |
|
Other comments and second exam session |
Per a poder ser avaluat, l'alumne ha d'assistir, com a mínim, al 80% de les sessions presencials. |
Bàsica |
, www.xtec.cat, ,
, www.gencat.cat, ,
, www.educat.cat, ,
Mochón, F, ECONOMIA 1, 2012, MCGraw-Hill
Penalonga, A, ECONOMIA 1, 2012, MCGraw-Hill
|
Informació sobre fonts la donarà el
professor basant-se en la normativa vigent del departament d'Ensenyament i en
els criteris en què es basen les darreres convocatòries d'oposicions en l'àmbit
de l'Economia i l'Economia d'Empresa. |
Complementària |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
APRENENTATGE I ENSENYAMENT DE L'ECONOMIA I ECONOMIA DE L'EMPRESA/11605130 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
COMPLEMENTS DE FORMACIÓ DISCIPLINÀRIA EN ECONOMIA/11605128 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
CURRÍCULUM PER LA SECUNDÀRIA D'ECONOMIA: VALOR CULTURAL I FORMATIU/11605127 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|