Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Profesionalizador |
|
AP1 |
Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l'especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d'ensenyament i aprenentatge respectius. Per a la formació professional s'inclourà el coneixement de les respectives professions. |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP4 |
Concretar el currículum que s'hagi d'implantar en un centre docent participant en la planificació col·lectiva del mateix, desenvolupar i aplicar metodologies didàctiques tant grupals com personalitzades, adaptades a la diversitat dels estudiants. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP7 |
Conèixer els processos d'interacció i comunicació a l'aula, dominar les destreses i habilitats socials necessàries per fomentar l'aprenentatge i la convivència a l'aula, i enfrontar-se a problemes de disciplina i resolució de conflictes. |
|
AP9 |
Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i dels models de millora de la qualitat amb l'aplicació als centres d'ensenyament. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Comun |
|
BC1 |
CT1. Desenvolupar l’autonomia suficient per treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
|
BC2 |
CT2. Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
|
BC3 |
CT3. Resoldre problemes complexos de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris. |
|
BC4 |
CT4. Treballar en equips multidisciplinaris i en contextos complexos |
|
BC5 |
CT5. Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
|
BC6 |
CT6. Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. |
|
BC7 |
Aplicar los principios éticos y de responsabilidad social como ciudadano o ciudadana y como profesional. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Objetivos |
Competencias |
Conèixer els serveis, centres i institucions vinculats a l'àmbit professional del professor de secundària obligatòria i postobligatòria |
AP9 AP10
|
|
|
Identificar els aspectes institucionals i organitzatius més rellevants del servei, centre o institució escollida per al desenvolupament de les pràctiques |
AP9
|
|
|
Observar l'organització, planificació, gestió i intervenció que es porta a terme en la institució educativa |
AP1
|
|
|
Obtenir un coneixement proper de la realitat educativa i els professionals que en formen part (prestant una especial atenció a la figura del docent). |
AP1
|
|
|
Percebre com s’ensenya i com s’apliquen diferents models, estratègies i sistemes d’ensenyança. |
AP1 AP2 AP3 AP7
|
|
|
Desenvolupar actituds personals adients pel futur exercici professional de la docència |
|
BC2 BC4 BC7
|
|
Identificar les característiques de l'alumnat sobre el que s'ha d'incidir |
AP2
|
|
|
Dissenyar, desenvolupar i avaluar una unitat didàctica |
AP2 AP3 AP4 AP5
|
|
|
Utilitzar les tècniques i els recursos didactics necessaris per a una bona gestió dels procés educatiu a l'aula |
AP3 AP6
|
|
|
Aplicar las habilitats de comunicació i interacció didàctica |
AP7
|
|
|
Acceptar i integrar les crítiques sobre l'actuació com a futur professor de secundària |
|
BC3 BC5 BC6
|
|
Actuar de manera ètica en les activitats relacionades amb l'exercici de la professió de professor de secundària |
|
BC1 BC7
|
|
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es realitzarà una sessió informativa abans del període de pràctiques |
Selección y asignación del lugar prácticas externas |
El criteri d'assignació de les pràctiques externes serà a partir de les peticions dels estudiants i de la nota d'accés al Màster. |
Mecanismos de coordinación y seguimiento de prácticas externas |
El tutor de la universitat mantindrà el contacte amb l'estudiant mitjançant tutories virtuals i presencials. |
Relación con el tutor académico |
El tutor es coordinarà amb l'estudiant mitjançant el correu electrònic i possibles visites al centre |
Relación con el tutor de la empresa / investigación |
El tutor de centre es coordinarà amb l'estudiant en la seva estada al centre |
Estancia de prácticas |
L'estudiant realitzarà la seva estada de pràctiques al centre educatiu en el mateix horari que el seu mentor / tutor del centre fins a completar el total d'hores (170) dins el període establert. |