Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Dominar las herramientas y procedimentos para la planificación, organización y gestión de los procesos de e-learning. |
|
AC3 |
Diseñar y desarrollar programas y proyectos de innovación y de investigación en el ámbito del e-learning. |
|
AC6 |
Incorporar estrategias y recursos de gestión del conocimiento en los desarrollos de innovación e investigación en e-learning. |
|
AC7 |
Gestionar y utilizar la información en el desarrollo de proyectos. |
|
AC12 |
Elaborar propuestas innovadoras en proyectos de e-learning. |
|
AC13 |
Desplegar procesos individuales y colectivos de gestión del conocimiento en actividades y procesos de e-learning. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación. |
|
BC8 |
Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
Objectius |
Competències |
1. Identificar els components del procés d'innovació educativa en relació al context organitzatiu i al model docent. |
AC2 AC6 AC7
|
BC3
|
CC3
|
2. Desenvolupar, a partir de l'anàlisi de models i experiències d'innovació educativa, propostes adaptades als requeriments de la docència virtual. |
AC3 AC13
|
BC8
|
CC5
|
3. Integrar els principis de la millora contínua en totes les propostes d'innovació educativa i per mitjà de l'ús de les TIC. |
AC12
|
BC3
|
|
Tema |
Subtema |
1. Innovació: concepte i models en educació. |
1.1. Per què innovar i el seu impacte en una organització
1.2. En què consisteix innovar. Innovació i avaluació.
1.3. Innovar en educació. Estructura i desenvolupament.
|
2. Innovació i TIC |
2.1. El repte d'innovar a educació amb l'ús de les TIC.
2.2. Canvis de rol i metodològics que es generen en contextos d'e-learning.
2.3 El repte de la IA en relació a l'educació |
3. Metodologies per a la innovació educativa en contextos d'e-learning |
3.1. Method of Application of Educational Innovation
3.2. Design Thinking
3.3 Altres metodologies... |
4. Transferència de la innovació educativa |
4.1. Experiències de referència en innovació educativa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
9 |
11 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
Fòrums de debat |
|
1 |
5 |
6 |
Estudis previs |
|
1 |
3 |
4 |
Pràctiques a través de TIC |
|
1 |
22 |
23 |
Metodologies integrades |
|
1 |
5 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Treball conjunt entre l’alumne i el professor per poder dissenyar i desenvolupar la concreció d’aquest. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Fòrums de debat |
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
|
Metodologies integrades |
Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
|
Atenció personalitzada |
Anàlisi i resolució de dubtes de l'alumne amb reunions personales i/o en grup. |
|
Descripció |
És el temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius:
- Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne.
- Intercanviar informació, opinió i coneixements.
- Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura.
- Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes.
- Assessorar en la recerca d’informació.
L'horari d'atenció es pactarà amb l'alumne i es desenvoluparà en línia.
Contacte: luis.marques@urv.cat
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Defensa pública del projecte. |
25% |
Treballs |
Lliurament de l’informe del projecte amb la fonamentació teòrica i documental del mateix. |
65% |
Altres |
Participació en els fòrums i debats de l'assignatura |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Com a part de l'avaluació contínua, en aquells casos en què l'alumnat realitzi un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, aquesta es realitzarà dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor, només en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per a sol·licitar-la dins del període lectiu ordinari de l'assignatura. Una vegada finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat. Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, se suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada en l'Moodle de l'assignatura. |
Bàsica |
López-Pérez, M.V.Email Author, Pérez-López, M.C.Email Author, Rodríguez-Ariza, L., Blended learning in higher education: Students' perceptions and their relation to outcomes, ,
Martín-Blas, T.Email Author, Serrano-Fernández, A., The role of new technologies in the learning process: Moodle as a teaching tool in Physics, ,
Sawyer, R.K.Email Author, Educating for innovation, ,
Mota, R. and Scott, D., Education for Innovation and Independent Learning, ,
OECD, The OECD Handbook for Innovative Learning Environments, ,
OECD, Measuring Innovation in Education 2019, ,
Hidalgo, A.; Albors, J., Innovation management techniques and tools: a review from theory and practice, ,
Huesig, S; Endres, H., Exploring the digital innovation process: The role of functionality for the adoption of innovation management software by innovation managers, ,
Bocken, N.; Strupeit, L.; Whalen, K.; Nußholz, J. A, A Review and Evaluation of Circular Business Model Innovation Tools, ,
Roll I, Wylie R, Evolution and Revolution in Artificial Intelligence in Education., , 2016
Khemani D., Artificial Intelligence: The Big Picture, , 2020
Chen L, Chen P, Lin Z., Artificial Intelligence in Education: A Review., ,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Les activitats que es presentin fora de termini, oa partir de les correccions dels professors, es consideraran activitats presentades a segona convocatòria.
Per optar a l'avaluació continuada, a partir de les diferents activitats amb pes a la nota, s'haurà de lliurar i aprovar cadascuna. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|