IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) CREACIÓ DE CONTINGUTS PER A FORMACIÓ ONLINE Code 11665214
Study programme
Tecnologia Educativa: e-learning i Gestió del Coneixement (2012)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period
3 Optativa Primer AN
Teaching
Department Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinator
DUCH GAVALDÀ, JORDI
E-mail jordi.duch@urv.cat
clara.granell@urv.cat
Lecturers
DUCH GAVALDÀ, JORDI
GRANELL MARTORELL, CLARA
Web http://https://campusvirtual.urv.cat/local/alternatelogin/index.php
General description and relevant information

Competències
Type A Code Competences Specific
  Comú
  AC1 Analizar las TIC como herramienta e instrumento para el e-learning y la gestión del conocimiento.
  AC5 Adoptar medios, recursos y herramientas en procesos de seguimiento y evaluación de e-learning.
  AC9 Aplicar modelos pedagógicos y conocimientos técnicos para la resolución de problemas de formación en e-learning.
  AC10 Analizar y aplicar herramientas e instrumentos para el diseño y desarrollo de materiales didácticos para el e-learning.
Type B Code Competences Transversal
  Comú
  BC1 Aprender a aprender.
  BC2 Resolver problemas complejos en contextos multidisciplinares relacionados con el campo de estudio.
  BC3 Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación.
  BC4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa.
  BC8 Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación.
Type C Code Competences Nuclear
  Comú
  CC1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
Conèixer els principis fonamentals dels continguts oberts. AC1
BC1
CC3
Dominar l'arquitectura d'un repositori de recursos per a la formació. AC10
BC1
BC3
CC1
CC2
Analitzar les característiques de l'estandardització de continguts educatius. AC1
AC10
BC3
CC3
CC4
Analitzar exemples d'eines per a la creació de continguts educatius. AC1
AC9
AC10
BC3
BC4
CC3
Valorar exemples de respositoris de continguts. AC5
BC1
BC2
BC8
CC3

Continguts
Topic Sub-topic
1. Estandardització dels continguts educatius per a entorns online: disseny, etiquetatge i empaquetat de continguts. 1.1 Formats per a la creació de continguts.
1.2 Eines per a la creació de paquets de continguts.
1.3 Tècniques de mnateniment i actualizació de continguts.
2. Creació, gestió i avaluació de formació en línia.
2.1 Definició dels elements bàsics d'una formació en línia
2.2 Avaluació i autoavaluació en la formació en línia.
2.3 Estratègies de dinamització de formació en línia.
3 Anàlisi d'eines i plataformes per a la publicació i manteniment de formació en línia. 3.1 Plataformes per a la publicació de formació en línia.
3.2 Adaptació de formació en línia per a entorns massius.

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
6 6 12
Fòrums de debat
0 7 7
Estudis previs
0 7 7
Pràctiques a través de TIC
0 35 35
Metodologies integrades
0 7 7
 
Atenció personalitzada
6 0 6
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Fòrums de debat Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit professional.
Estudis previs Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori per part de l'alumne.
Pràctiques a través de TIC Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC.
Metodologies integrades Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
Atenció personalitzada Tutoria i mentoria individual per a la resolució de dubtes i l'acompanyament al treball de l'alumnat per correu electrònic i videoconferència.

Atenció personalitzada
 
Fòrums de debat
Estudis previs
Sessió Magistral
Metodologies integrades
Atenció personalitzada
Description

Tutoria i mentoria individual per a la resolució de dubtes i l'acompanyament al treball de l'alumnat per correu electrònic i videoconferència.


Avaluació
  Description Weight
Pràctiques a través de TIC L'avaluació es basarà en: avaluació continuada a partir de la realització de les activitats que es proposen al llarg del curs; grau de participació en els debats i les aportacions que s'hi facin. És convenient seguir el cronograma de les activitats tal i com es proposen al curs i complir els terminis que es marquen per a cada lliurament. D'aquesta manera es podrà garantir la coherència i la correcta integració dels continguts de tots els cursosals que cadascú s'ha matriculat. Es recomana l'assistència a un minim del 80 % de les sessions de videoconferència. 100%
Others

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Other comments and second exam session

Com a part de l'avaluació contínua, en aquells casos en què l'alumnat realitzi un segon lliurament d'una activitat avaluable suspesa o no presentada, aquest lliurament es realitzarà, dins dels 45 dies posteriors a la finalització de l'assignatura, en la data que determini el professor, només en aquells casos en què l'alumne es posi en contacte expressament per sol·licitar-la dins de el període lectiu ordinari de la asigantura. Un cop finalitzat aquest període, s'entendrà que l'alumne desisteix i no tindrà dret a aquesta segona oportunitat.

Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l' alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es suggereix a l'alumnat consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica

Publicarem en l'espai del moodle dels documents i articles de referència del curs. 

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.