IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) FINAL MASTER'S PROJECT Code 11665301
Study programme
Educational Technology: e-Learning and Knowledge Management (2012)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
15 Final master project First AN
Language
Castellà
Department Computer Engineering and Mathematics
Pedagogy
Coordinator
USART RODRÍGUEZ, MIREIA
E-mail luis.marques@urv.cat
joseluis.lazaro@urv.cat
merce.gisbert@urv.cat
juan.gonzalezm@urv.cat
ramon.palau@urv.cat
franciscojavier.carrera@urv.cat
adolfina.perez@urv.cat
jordilluis.coiduras@urv.cat
francisco.martinez@urv.cat
francisca.negre@urv.cat
santos.urbina@urv.cat
barbara.debenito@urv.cat
mariapaz.prendes@urv.cat
jesusmaria.salinas@urv.cat
isabel.gutierrezp@urv.cat
enric.bresco@urv.cat
linda.castaneda@urv.cat
mariadelmar.sanchez@urv.cat
isabel.solano@urv.cat
antonia.darder@urv.cat
joseluis.serrano@urv.cat
victoria.marin@urv.cat
vanessa.esteve@urv.cat
tania.molero@urv.cat
mireia.usart@urv.cat
beatriz.lores@urv.cat
gemma.tur@urv.cat
miriam.conde@urv.cat
eduard.vaquero@urv.cat
victor.gonzalez@urv.cat
marc.balleste@urv.cat
juan.morenog@urv.cat
Lecturers
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
LÁZARO CANTABRANA, JOSÉ LUIS
GISBERT CERVERA, MARIA MERCEDES
GONZALEZ MARTINEZ, JUAN
PALAU MARTIN, RAMON FELIX
CARRERA FARRAN, FRANCISCO JAVIER
PÉREZ I GARCIAS, ADOLFINA
COIDURAS RODRÍGUEZ, JORDI LLUIS
MARTÍNEZ SÁNCHEZ, FRANCISCO
NEGRE BENNASAR, FRANCISCA
URBINA RAMÍREZ, SANTOS
DE BENITO CROSETTI, BÁRBARA
PRENDES ESPINOSA, MARIA PAZ
SALINAS IBÁÑEZ, JESÚS MARIA
GUTIÉRREZ PORLÁN, ISABEL
BRESCÓ BAIGES, ENRIC
CASTAÑEDA QUINTERO, LINDA
SÁNCHEZ VERA, MARIA DEL MAR
SOLANO FERNÁNDEZ, ISABEL
DARDER MESQUIDA, ANTÒNIA
SERRANO SÁNCHEZ, JOSÉ LUIS
MARÍN JUARROS, VICTORIA IRENE
ESTEVE GONZALEZ, VANESSA
MOLERO ARANDA, TANIA
USART RODRÍGUEZ, MIREIA
LORES GÓMEZ, BEATRIZ
TUR FERRER, GEMMA
CONDE VILA, MÍRIAM
VAQUERO TIÓ, EDUARD
GONZÁLEZ CALATAYUD, VÍCTOR
BALLESTÉ ESCORIHUELA, MARC
MORENO GARCÍA, JUAN
Web
General description and relevant information

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Analizar las TIC como herramienta e instrumento para el e-learning y la gestión del conocimiento.
  AC2 Dominar las herramientas y procedimentos para la planificación, organización y gestión de los procesos de e-learning.
  AC3 Diseñar y desarrollar programas y proyectos de innovación y de investigación en el ámbito del e-learning.
  AC4 Diseñar y desarrollar entornos tecnológicos y de materiales multimedia para la formación.
  AC5 Adoptar medios, recursos y herramientas en procesos de seguimiento y evaluación de e-learning.
  AC6 Incorporar estrategias y recursos de gestión del conocimiento en los desarrollos de innovación e investigación en e-learning.
  AC7 Gestionar y utilizar la información en el desarrollo de proyectos.
  AC8 Redactar documentación específica de naturaleza técnica y/o didáctica acorde con los programas y proyectos de e-learning desarrollados.
  AC9 Aplicar modelos pedagógicos y conocimientos técnicos para la resolución de problemas de formación en e-learning.
  AC10 Analizar y aplicar herramientas e instrumentos para el diseño y desarrollo de materiales didácticos para el e-learning.
  AC11 Diseñar escenarios de aprendizaje en entornos tecnológicos.
  AC12 Elaborar propuestas innovadoras en proyectos de e-learning.
  AC14 Transferir a otros contextos la actividad práctica desarrollada.
  AC15 Aplicar los principios del método científico a la resolución de problemas de investigación educativa.
  AC16 Usar herramientas tecnológicas para el diseño y desarrollo de instrumentos y recursos para la investigación.
  AC17 Aplicar técnicas de análisis de datos en investigación educativa.
  AC18 Difundir y comunicar resultados de investigación.
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC1 Aprender a aprender.
  BC2 Resolver problemas complejos en contextos multidisciplinares relacionados con el campo de estudio.
  BC3 Aplicar pensamiento crítico, lógico y creativo demostrando capacidad de innovación.
  BC4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa.
  BC5 Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida, en clave de liderazgo.
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
  BC7 Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbito técnico concreto.
  BC8 Gestionar proyectos técnicos y de investigación o innovación.
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
  CC2 Be advanced users of the information and communication technologies
  CC3 Be able to manage information and knowledge
  CC4 Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.
  CC5 Comprometerse con la ética y la responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
  CC6 Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional.

Learning aims
Objectives Competences
Develop evidence of the acquisition of the skills acquired through the Master's Final Thesis. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
AC12
AC14
AC15
AC16
AC17
AC18
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Selection technique
Procedures

It is recommended to have passed 75% of the Master's subjects in order to proceed to the defense of the Master's Final Thesis. 


Planning
Methodologies  ::  Tests
  (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities 1 5 6
 
Selecting/assigning the master’s degree thesis 1 5 6
Mechanisms for coordinating and monitoring the master’s degree thesis 10 20 30
Drafting of the master’s degree thesis 77 220 297
 
Presentation and public defence of the master’s degree 12 24 36
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentation of the Final Master's Project. Guidelines.
Selecting/assigning the master’s degree thesis Assignment of tutors and choice of topic.
Mechanisms for coordinating and monitoring the master’s degree thesis Tutoring and mentoring
Drafting of the master’s degree thesis Final Master's project writing
Presentation and public defence of the master’s degree Final oral presentation of the master's project

Coordination and monitoring mechanisms
 
Mechanisms for coordinating and monitoring the master’s degree thesis
Description
Tutoría y mentoría sincrónica y asincrónica. Tutoria i mentoria sincrònica i asincrònica.

Assessment
  Description Weight
Presentation and public defence of the master’s degree Public defense and evidence of achievement of master's skills. 100 %
Others

Se recuerda que el alumnado debe respetar el criterio de la absoluta corrección lingüística en todas sus pruebas de evaluación (así como de enseñanza-aprendizaje) y que no hacerlo puede ser motivo directo de suspenso. Asimismo, cualquier circunstancia de plagio por parte del alumnado puede suponer el suspenso directo de la asignatura, sin posibilidad de recurrir a la segunda convocatoria. Finalmente, se recomienda al alumnado consultar la planificación específica alojada en el espacio Moodle de la asignatura. Es recorda que l'alumnat ha de respectar el criteri de l'absoluta correcció lingüística en totes les seves proves d'avaluació (i també d'ensenyament-aprenentatge i que no fer-ho pot ser motiu directe de suspens. D'altra banda, qualsevol circumstància de plagi per part de l'alumnat pot suposar el suspens directe a l'assignatura, sense possibilitat de recórrer a la segona convocatòria. Finalment, es recorda a l'alumnat la convinença de consultar la planificació específica allotjada a l'espai Moodle de l'assignatura.

 
Other comments and second exam session

The TFM will have two calls per course, in an ordinary way: June and September.


Sources of information

Basic

Prendes Espinosa, M.P. y González Calatayud, V. (coords.) (2017). Trabajo Fin de Máster en Tecnología Educativa. Orientaciones y criterios de calidad. EDITUM.

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.