Type A
|
Code |
Competences Specific | | Aei1 |
Conèixer els objectius, continguts curriculars i criteris d'avaluació de l'Educació Infantil. |
| Aei2 |
Promoure i facilitar els aprenentatges en la primera infància, des d'una perspectiva globalitzadora i integradora de les diferents dimensions cognitiva, emocional, psicomotora i volitiva. |
| Aei4 |
Fomentar la convivència a l'aula i fora d'ella i abordar la resolució pacífica de conflictes. Saber observar sistemàticament contextos d'aprenentatge i convivència i saber reflexionar sobre ells. |
| Aei5 |
Reflexionar en grup sobre l'acceptació de normes i el respecte als altres. Promoure l'autonomia i la singularitat de cada estudiant com factors d'educació de les emocions, els sentiments i els valors en la primera infància. |
| Aei9 |
Conèixer l'organització de les escoles d'educació infantil i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Assumir que l'exercici de la funció docent ha d'anar perfeccionant-se i adaptant-se als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida. |
| Aei11 |
Reflexionar sobre les pràctiques d'aula per innovar i millorar la labor docent Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom i cooperatiu i promoure’l en els estudiants. |
| Aei12 |
Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació a la societat actual i les competències fonamentals que afecten als col•legis d'educació infantil i als seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació als centres educatius. |
| Aep1 |
Conèixer les àrees curriculars de l'Educació Primària, la relació interdisciplinària entre elles, els criteris d'avaluació i el cos de coneixements didàctics entorn dels procediments d'ensenyament i aprenentatge respectius. |
| Aep2 |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d'ensenyament i aprenentatge, tant individualment com en col•laboració amb altres docents i professionals del centre. |
| Aep6 |
Conèixer l'organització dels col•legis d'educació primària i la diversitat d'accions que comprèn el seu funcionament. Desenvolupar les funcions de tutoria i d'orientació amb els estudiants i les seves famílies, atenent les singulars necessitats educatives dels estudiants. Assumir que l'exercici de la funció docent ha d'anar perfeccionant-se i adaptant-se als canvis científics, pedagògics i socials al llarg de la vida. |
| Aep11 |
Conèixer i aplicar a les aules les tecnologies de la informació i de la comunicació. Discernir selectivament la informació audiovisual que contribueixi als aprenentatges, a la formació cívica i a la riquesa cultural. |
| Aep12 |
Comprendre la funció, les possibilitats i els límits de l'educació a la societat actual i les competències fonamentals que afecten als col•legis d'educació primària i als seus professionals. Conèixer models de millora de la qualitat amb aplicació als centres educatius. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
| B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
| B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
| C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
| C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| Aei1 |
Comprèn els nivells de concreció de la planificació didàctica.
| | Aei2 |
Coneix els models educatius i les seves metodologies.
| | Aei4 |
Observa i analitza els contextos educatius.
Organitza els entorns d'aprenentatge i el treball en equip.
| | Aei5 |
Organitza els entorns d'aprenentatge i el treball en equip.
| | Aei9 |
Coneix els fonaments i història de l'educació i els elements que configuren l'acció educativa.
Identifica les condicions institucionals, legislatives i polítiques que emmarquen la pràctica educativa.
| | Aei11 |
Observa i analitza els contextos educatius.
| | Aei12 |
Identifica les condicions institucionals, legislatives i polítiques que emmarquen la pràctica educativa.
| | Aep1 |
Comprèn els nivells de concreció de la planificació didàctica.
| | Aep2 |
Comprèn els nivells de concreció de la planificació didàctica.
Organitza els entorns d'aprenentatge i el treball en equip.
| | Aep6 |
Coneix els fonaments i història de l'educació i els elements que configuren l'acció educativa.
Coneix els models educatius i les seves metodologies.
Identifica les condicions institucionals, legislatives i polítiques que emmarquen la pràctica educativa.
| | Aep11 |
Organitza els entorns d'aprenentatge i el treball en equip.
| | Aep12 |
Observa i analitza els contextos educatius.
Identifica les condicions institucionals, legislatives i polítiques que emmarquen la pràctica educativa.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Put into practice the approaches, methods and experiments put forward by the teaching staff in a disciplined fashion.
Share and accept the learning objectives put forward by the teaching staff.
Learn by asking questions and take an interest in clearing up doubts.
Have an overview of the various theories and methodologies of a subject.
Contrast their own mental schemas with those of others and exploit the differences as an opportunity to learn.
Construct shared knowledge, learn and facilitate the joint construction of learning.
| | B4 |
Manage and organize their work and time as scheduled.
Do the work planned in accordance with the quality criteria provided.
Present results before the stipulated deadlines.
Recognize the good and bad points of their approach to a particular task.
Take correct decisions confidently, consistently and systematically.
| | B5 |
Identify the group’s objectives as their own.
Help to define, organize and distribute the group’s tasks.
Participate actively and share information, knowledge and experience.
Finish the tasks assigned to them in the time allowed and with the resources available.
| | B6 |
Intervene effectively and convey relevant information.
Control their nerves sufficiently to be able to express themselves in public.
Structure their presentations and comply with any requirements should there be any.
Use other media to support the message of their presentations.
Reply to the questions that they are asked.
Understand that non-verbal language is appropriate to verbal discourse.
Make interesting and persuasive presentations.
Analyze, appraise and respond to the questions they are asked during an oral presentation.
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Understand basic computer hardware.
Understand the operating system as a hardware manager and the software as a working tool.
Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations.
Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
| | C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
Reflect on, review and evaluate the information management process.
| | C4 |
Produce grammatically correct oral texts.
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
| | C5 |
Respect fundamental rights and equality between men and women.
Be respectful of and promote human rights and the principles of universal accessibility, equal opportunities, non-discrimination and universal accessibility for th
ose with special educational needs.
Be respectful of the values of a culture of peace and democracy.
|
Topic |
Sub-topic |
BLOC 1: INTRODUCTION TO THE EDUCATIONAL WORLD: Elements that shape educational action. |
1.1 The education system
1.2 Education professionals and teams
1.3 Educational institutions
1.4 Introduction to state and autonomous educational regulations
|
BLOC 2: EDUCATIONAL PROCESSES: Planning and educational programming |
2.1 Introduction to programming
2.2 Components of planning
2.3 Taxonomies
|
BLOC 3: POLITICAL, LEGAL, AND SOCIAL CONSTRAINTS OF EDUCATIONAL ACTIVITY |
3.1 Human rights and children's rights
3.2 Legislation and regulations on childhood and adolescence
3.3 Critical situations in the educational field and their prevention and intervention
|
BLOC 4: ELEMENTS INVOLVED IN EDUCATIONAL CONTEXTS |
4.1 Children
4.2 Adults
4.3 Educational relationships
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Assignments |
|
72 |
144 |
216 |
Lecture |
|
72 |
144 |
216 |
Personal attention |
|
6 |
6 |
12 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de la matèria i dels seus requeriments: competències, continguts, metodologia i avaluació. Establiment de dinàmiques de coneixement personal. Formació de grups de treball. |
Assignments |
Activitats extenses que l'alumne ha de presentar al professor. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura per part del professor/a amb la utilització de suport material, especialment les TIC. Es facilita la participació de l'alumnat. |
Personal attention |
Atenció personalitzada del professor respecte al desenvolupament de l'assignatura i els treballs a realitzar |
Description |
A fi de promoure l'autoregulació de l'aprenentatge, els alumnes tindran tutories per resoldre els dubtes i fer el seguiment del seu procés instructiu, tant a nivell individual com a nivell grupal.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
L'estudiant ha de realitzar un treball individual i treballs en equip. |
30% |
Extended-answer tests |
|
Exàmenes |
50% |
Others |
|
Participació en classe |
20% |
|
Other comments and second exam session |
Per superar l'assignatura cal APROVAR les proves de desenvolupament, els treballs en equip i el treball individual indicats a la Guia Docent Es considera aprovat una puntuació superior o igual a 5; puntuació que s'haurà d'assolir de forma independent en cadascuna de les tres activitats amb pes directe a la nota. (Prova escrita, treballs en equip i treball individual). L'alumnat que no superi alguna d'aquestes activitats tindrà opció a una segona convocatòria proposada pel/per la professor/a. El lliurament de les activitats de recuperació es concentraran al final del període lectiu. L'assistència a classe és recomanada i obligatòria. L'alumnat que no assisteixi amb regularitat a les classes presencials (80% de les classes com a mínim), haurà de fer i superar un treball complementari (Pla Alternatiu) a efectes de qualificació de l'apartat d'activitats de classe. L'alumnat ha de comunicar al/a la professor/a de la matèria al principi de curs (setembre i octubre), si es dona el cas, la necessitat de realitzar el Pla Alternatiu. |
Basic |
Fermín Navarridas Nalda (coord.), Procesos y contextos educativos: nuevas perspectivas paa la práctica docente, 2013, Genueve Ediciones
|
|
Complementary |
Musons, Jordi, Reinventar l'escola : una brúixola per a famílies i educadors per comprendre l'educació del segle XXI, 2021, Arpa
Ruiz Martín, Héctor, Aprendiendo a aprender : mejora tu capacidad de aprender descubriendo cómo aprende tu cerebro, 2020, Vergara
Olivé, Cristian, Una educació rebel : el poder de transformar la realitat, 2021, Rosa dels Vents
Pérez Serrano, Gloria, Elaboración de proyectos sociales, 2010, Narcea
Cela, Jaume, Què vol dir ser mestre avui? : reflexions al voltant del compromís ètic del professorat, 2013, Fundació Jaume Bofill
Bisquerra Alzina, Rafael, Competencias emocionales para un cambio de paradigma en educación, 2019, Horsori Editorial
Redondo, Begoña Carrera, Com vivim?convivint : per una escola i un món sostenible i de pau, 2019, Fundació Akwaba
Bona, César, Les escoles que canvien el món, 2016, Rosa dels Vents
Bona, César, La Nova educació : els reptes i desafiaments d'un mestre d'avui, 2016, Rosa dels Vents
Bueno Torrens, David, Neurociencia aplicada a la educación, 2019, Síntesis
Robinson, Ken, Escuelas creativas : la revolución que está transformando la educación, 2015, Grijalbo
Prensky, Marc, Enseñar a nativos digitales : una propuesta pedagógica para la sociedad del conocimiento, 2011, Boadilla del Monte
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|