Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16 |
Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16 |
Coneix els fonaments teòrics de la creativitat aplicada a la publicitat
Adquireix i posa en pràctica en l'àmbit de la publicitat les principals tècniques creatives
Desenvolupa íntegrament un projecte de campanya publicitària des del punt de vista de la creativitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Creativitat i tipus de pensaments |
Història i definicions del pensament creatiu.
El procés creatiu: models clàssics i models cognitius.
El pensament lateral i el pensament vertical.
Les tècniques del pensament lateral d'Edward de Bono.
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees.
Innovation engine de Tina Seelig. |
La busca de la gran idea: Del briefing a l'estratègia |
La creativitat a partir de l'estudi del target: humanització del target, investigació de la seva cultura, mapa de l'empatia i mapa visual, insights.
Mecanismes estratègics i actors rellevants:
Reason why, USP, ESP, copy strategy, brand image, star strategy, impacte emocional i lovemarks.
Dones pioneres en el sector creatiu publicitari. |
Tècniques per trobar la gran idea |
Tècniques i mètodes de creació en grup i individuals: d'exploració de temes, de generació d'idees i d'avaluació d'idees. |
Donar forma a la idea |
Fonaments de la redacció publicitària.
Figures retòriques.
Música i publicitat.
|
Fer la idea una realitat |
Passos per a la creació d'una campanya publicitària.
Creació de campanyes de publicitat en diversos canals i suports de comunicació.
Gamificació.
Apps i internet de les coses.
Branded content.
Hackvertising.
Intel·ligència artificial. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
10 |
39 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
11 |
32 |
43 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Projectes |
|
30 |
53 |
83 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
30 |
34 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Benvinguda a l'assignatura, explicació dels objectius d'aprenentatge, metodologies i avaluació
|
Sessió Magistral |
Explicació dels diferents tipus de pensament creatiu i donar les eines i tècniques suficients per a què l'alumnat apliqui la creativitat en la resolució de campanyes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució per part de l’estudiantat de supòsits pràctics que ajudi a l'adquisició i reforç de continguts teòrics. |
Presentacions / exposicions |
Presentació i defensa oral per part de l'estudiantat de les propostes creatives generades com a resposta a brífings concrets. |
Projectes |
Realització de projectes pràctics individuals o en grup per demostrar l'assoliment de coneixements. |
Atenció personalitzada |
Tutories personalitzades per resoldre dubtes a petició de l'alumnat |
Descripció |
Els alumnes podran dirigir-se a la professora i rebran atenció
personalitzada al seu despatx per a la resolució de dubtes i orientacions de
l'assignatura. Es prega sol·licitar cita prèvia per email a
natalia.lozano@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Els treballs en grup incorporen una part avaluable mitjançant les presentacions orals |
5% |
Projectes |
|
Es realitzaran diversos projectes individuals i en grup al llarg del curs |
55% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzaran dues proves de preguntes curtes i tipus test de la part teòrica. |
30% |
Altres |
|
Assistència, participació i actitud a les classes |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Nota final i segona convocatòria Per tal que es pugui fer la mitjana total de l'assignatura, els estudiants han d'haver obtingut més d'un 4 en cadascuna de les pràctiques o projecte presentats. Aquelles pràctiques/projecte que hagin obtingut una nota inferior a 4 o que no s'hagin presentat, s'hauran de repetir en una segona convocatòria. Aquesta serà al cap de 3 setmanes d'haver obtingut la correcció de la primera convocatòria. La màxima nota que aspiraran aquelles pràctiques presentades en segona convocatòria serà de 7. En cas que l'estudiant tampoc superi aquesta segona convocatòria, la pràctica es podrà presentar de manera individual a la convocatòria de juny, i la seva nota màxima serà de 5. Respecte a la teoria (2 proves de preguntes curtes i tipus test), caldrà que la mitjana de les dues proves sigui superior a 4. En cas que aquesta mitjana sigui inferior, caldrà que es presenti a la convocatòria de juny d'aquelles proves suspeses. La màxima nota que aspiraran les proves presentades a la convocatòria de juny serà de 7. Aquesta assignatura no contempla l'avaluació única. |
Bàsica |
Hernández, Caridad, Manual de creatividad publicitaria. , , 1999
Moliné, Marçal , La Fuerza de la Publicidad,, , 1999
Pricken, Mario, Publicidad creativa. Ideas y técnicas de las mejores campañas internacionales, , 2004
Farran Teixidó, Eduard, Des de la trinxera. Manual de supervivència en creativitat publicitària, , 2010
Cosme, Santiago, Superpoderes creativos. Trucos y astucias para crear anuncios, , 2017
De Bono, Edward, El pensamiento lateral, , 1998
Kavounas Taylor, Alice, Strategic thinking. Pensamiento estratégico para creativos publicitarios., , 2013
Seelig, Tina, inGenius. A crash course into creativity, , 2012
Webb Young, James, Una técnica para producir ideas, , 1940
Fernández Gómez, Jorge David, Mecanismos estratégicos en publicidad: De la USP a las lovemarks, , 2014
http://adsoftheworld.com/, Ads of the world, ,
http://creativity-online.com/, Creativity online, ,
https://www.clubdecreativos.com/, C de C, ,
|
|
Complementària |
Oejo, Eduardo , Si no te ven no existes, , 2004
Bassat Luis, El libro rojo de la publicidad,, , 1993
Lorente, Joaquin , Casi todo lo que sé de publicidad,, , 1991
Ogilvy, David, Confesiones de un publicitario, , 1967
Bernbach, William , Bill Bernbach dijo...,, , 1999
Rom, J, Estrategia en tiempos de crisis. El valor actual de la metodología estratégica en la concepción de las campañas publicitarias, , 2012
Pray, D, Art and Copy, , 2009
Ricarte, José M., Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas, , 2000
Arroyo, Isidoro, La profesión de crear, , 2005
Sánchez-Gutiérrez, Bianca (ed.), Aquelarre. La emancipación de las mujeres en la cultura de masas, , 2020
Young, James Webb, Una técnica para producir ideas, , 1982
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12224116 | FOTOGRAFIA DOCUMENTAL I PUBLICITÀRIA/12224205 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115 | TÈCNIQUES DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224112 | DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12224116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TECNOLOGIA AUDIOVISUAL I D'INTERNET/12224006 | ESTÀNDARD ORAL I ESCRIT DE LA LLENGUA (CATALÀ)/12224007 | ESTÀNDARD ORAL I ESCRIT DE LA LLENGUA (CASTELLÀ)/12224010 | DISSENY GRÀFIC I MULTIMÈDIA/12224107 | FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|