DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) TALLER DE PROJECTES DE RECERCA I PROFESSIONALS Código 12224117
Titulación
Grau en Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatòria Tercer 2Q
Impartición
Departamento Antropologia, Filosofia i Treball Social
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Enginyeria Química
Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
Correo-e jordi.duch@urv.cat
arantxa.capdevila@urv.cat
carlotamaria.moragas@urv.cat
clara.granell@urv.cat
arnau.jorda@urv.cat
Profesores/as
DUCH GAVALDÀ, JORDI
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
MORAGAS FERNÁNDEZ, CARLOTA MARIA
GRANELL MARTORELL, CLARA
JORDÀ QUERAL, ARNAU
Web
Descripción general e información relevante

Aquesta assignatura ofereix els fonaments per a la realització del treball final de grau, tant en l'àmbit de recerca com en el professional.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Coneix i comprèn la presència de la comunicació i la informació en el sistema social
Coneix la investigació comunicativa actual i els seus principals mètodes, resultats, teories i escoles
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
BLOC I: DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA 1.1 Definició del problema i criteris per a l'elecció del tema
1.2 Marc teòric: bases de dades, citació, selecció d'informació
1.3 Metodologia: tècniques de recollida de dades, estratègies per a l'anàlisi d'informació
1.4 Resultats i conclusions
BLOC II: Bases del Marketing Digital 1. Marketing digital vs marketing off line
2. El pla de marketing digital. Estratègies d’atracció, fidelització i prescriptors
3. SEO i SEM sessió 1
4. SEO i SEM sessió 2
5. Xarxes socials
6. Analítica i quadre de comandament

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A2
CT5
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT5
35 60 95
Sessió Magistral
A2
CT5
14 0 14
Atenció personalitzada
A2
CT5
1 0 1
 
Proves orals
A2
CT5
0 30 30
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura i dels exercicis pràctics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització de pràctiques d'anàlisi i estudi de casos a l'aula per grups.
Sessió Magistral Introducció, per part de les professores, dels principals conceptes i continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada Tutories individuals i grupals.

Atenció personalitzada
descripción

L'alumnat podrà demanar tutories individuals i/o grupals per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria pot ser presencial i/o virtual. A principi de curs s'informarà l'alumnat de com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT5

Al llarg del quadrimestre, i en les dues parts de l'assignatura, es realitzaran pràctiques obligatòries guiades.
L'objectiu és que l'alumne pugui realitzar totes les tasques en l'ampli horari de les classes.
Bloc I 50%
Bloc II 40%
Proves orals
A2
CT5
Al final del quadrimestre es realitzarà una exposició oral sobre els resultats del BLOC II de la part professional de l'assignatura
Bloc II 10%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En cas que l'alumne no pugui seguir l'avaluació continuada, ha de comunicar-ho a les professores responsables de l'assignatura abans de Setmana Santa per poder optar a activitats compensatòries per seguir l'avaluació continuada. L'alumne que no comuniqui que NO pot seguir l'avaluació continuada i NO pacti una avaluació alternativa amb les docents, NO TÉ DRET A 2ona CONVOCATÒRIA.

En cas que l'alumne no aprovi l'avaluació continuada, haurà de presentar LES PRÀCTIQUES NO PRESENTADES O SUSPESES i realitzar-les de forma individual. En cas que alguna d'aquestes pràctiques no siguin factibles de ser realitzades individualment, es donaran les instruccions pertinents per una prova adequada a les condicions de l'avaluació de 2ona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica
Maciá, F. 2013. Marketinc online 2.0. Anaya.
Maciá, F. 2018. Estrategias de marketing digital. Anaya Multimedia.
Scolari C.A. 2013. Narrativas transmedia: Cuando todos los medios cuentan. Deusto.
Solis, A. 2016. SEO. Las claves esenciales. Anaya Multimedia.
Kaushik, A. 2017. Analítica Web 2.0: El arte de analizar resultados y la ciencia de centrarse en el cliente. Gestión 2000.
Gorostiza, I., Barainca, A. 2020. Data Analytics. Mide y Vencerás. Anaya Multimedia.
Torres Burriel, D. 2018. Usabilidad. Deja de sufrir. Anaya Multimedia.
Podcast
Boluda, J. (2014-present). Marketing online [Podcast]. Spotify. https://open.spotify.com/show/2D42bidPAdkxoViddqnPAs?si=37eb930cde404344 
Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
TREBALL DE FI DE GRAU/12224301


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.