DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) MÀRQUETING DIRECTE I INTERACTIU Código 12224214
Titulación
Grau en Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Optativa Quart 2Q
Impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Correo-e santiago.juan@urv.cat
Profesores/as
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Web
Descripción general e información relevante

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A15 Aplicar els mètodes i les tècniques de màrqueting per a la presa de decisions de les empreses i institucions en les àrees de comunicació en general i de publicitat i relacions públiques en particular.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A15 Coneix els fonaments conceptuals del màrqueting directe i interactiu
Aprèn i practica els processos, tècniques i mètodes de treball per al desenvolupament creatiu i la gestió de les accions de màrqueting directe i interactiu
Desenvolupa una campanya de màrqueting directe i interactiu
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1. Conceptes fonamentals del màrqueting directe. 1.1 Definició
1.2 Objectius del màrqueting directe.
1.3 Eines de màrqueting directe.
1.4 Funcions i medis de màrqueting directe.
1.5 Exemples de màrqueting directe.
1.6 Avantatges i desavantatges del màrqueting directe.
2. Evolució de l’entorn: Cap a la societat digital. 2.1 Noves tendències i actituds del consumidor.
2.2 Nous patrons de comportament.
2.3 Evolució del concepte de màrqueting-mix: del màrqueting transaccional al relacional.
3. Conceptes fonamentals del màrqueting a la xarxa. 3.1 Definició
3.2 Objectius del màrqueting interactiu
3.3 Exemples de màrqueting interactiu
3.4 Avantatges i desavantatges del màrqueting interactiu.
4. Comerç electrònic 4.1 Què vendre per Internet: Les regles del negoci
4.2 Com vendre per Internet: Pla de negoci
4.3 A qui vendre per Internet: Nous models de negoci
5. Creativitat per a generar resposta 5.1 Com redactar cartes i e-mails efectius
5.2 Punts claus de l’email màrqueting
5.3 Anàlisi de casos
6. Màrqueting operatiu a la xarxa 6.1 Conceptes claus a Internet
6.2 Reflexions estratègiques a la xarxa
6.3 Planificació y estratègia.
6.4 Posicionament orgànic o natural (SEO).
6.5 Campanyes SEM: eines i tendència.
6.6 Planificació de campanyes.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
3 3 6
Sessió Magistral
A15
68 2 70
Treballs
A15
2 20 22
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CT4
5 5 10
Atenció personalitzada
35 5 40
 
Proves objectives de tipus test
A15
1 1 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Explicació del programa i funcionament de l'assignatura. Introducció general als blocs temàtics que tractarem durant el quatrimestre
Sessió Magistral Es descriurà els conceptes bàsics de tots els temes i comenÇarem a testejar el nivell de coneixement de la matèria per part de l'alumne.

Bàsicament la metodologia que s'utilitzarà durant el curs és la presentació i desenvolupament teòtic dels temes introduits al programa.

Treballs A la part final de la classe es destinarà un temps a la resolució de dubtes sobre els treballs durant el quatrimestre.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària La presentació teòrica sempre anirà acompanyada d'exemples pràtics i reals. I de l'experiència professional del professor
Atenció personalitzada Al final de cada classe s'obrirà debat constructiu sobre dubtes o sobre opinions que els alumnes consideren oportunes sobre casos o temari exposats a classe.


Atenció personalitzada
descripción
S’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà a l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Sessió Magistral
A15
Examen final tipus test 10%
Treballs
A15
Al finalitzar el curs es tindrà que exposar en grup un pla de Mk Directe e Interactiu. Es tindrà que entregar tant el treball com la presentació. 40%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CT4
40%
Proves objectives de tipus test
A15
tipus test 5%
Otros  

Assistència a classe

5%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

P

La nota per a segona convocatòria sols serà la de l'examen que es farà. No es fara promig amb cap altra prova (treballs, assistència, etc)


Fonts d'informació

Bàsica

Philip Kotler, Dirección de Marketing. Edición Milenio

T. Levitt, La moda del Marketing.  Ed.Grijalbo

Jordi Garrido. Dominar el Marketing

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.