DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) MARKETING DIRECTO E INTERACTIVO Código 12224214
Titulación
Grado en Publicidad y Relaciones Públicas (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Optativa Cuarto 2Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Estudios de Comunicación
Coordinador/a
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Correo-e santiago.juan@urv.cat
Profesores/as
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Web
Descripción general e información relevante

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A15 Aplicar los métodos y las técnicas de marketing para la toma de decisiones de las empresas e instituciones en las áreas de comunicación en general y de publicidad y relaciones públicas en particular
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT4 Trabajar de forma autónoma y en equipo con responsabilidad e iniciativa.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A15 Conoce los fundamentos conceptuales del marketing directo e interactivo
Aprende y practica los procesos, técnicas y métodos de trabajo para el desarrollo creativo y la gestión de las acciones de marketing directo e interactivo
Desarrolla una campaña de marketing directo e interactivo
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT4 Identificar el propio rol dentro del equipo y conocer los objetivos y tareas del grupo.
Comunicarse con los miembros del equipo para facilitar la cohesión y el rendimiento del grupo.
Comprometerse con las tareas y con la agenda del grupo.
Colaborar con los miembros del grupo en la resolución de problemas procurando un buen clima de trabajo.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
1. Conceptes fonamentals del màrqueting directe. 1.1 Definició
1.2 Objectius del màrqueting directe.
1.3 Eines de màrqueting directe.
1.4 Funcions i medis de màrqueting directe.
1.5 Exemples de màrqueting directe.
1.6 Avantatges i desavantatges del màrqueting directe.
2. Evolució de l’entorn: Cap a la societat digital. 2.1 Noves tendències i actituds del consumidor.
2.2 Nous patrons de comportament.
2.3 Evolució del concepte de màrqueting-mix: del màrqueting transaccional al relacional.
3. Conceptes fonamentals del màrqueting a la xarxa. 3.1 Definició
3.2 Objectius del màrqueting interactiu
3.3 Exemples de màrqueting interactiu
3.4 Avantatges i desavantatges del màrqueting interactiu.
4. Comerç electrònic 4.1 Què vendre per Internet: Les regles del negoci
4.2 Com vendre per Internet: Pla de negoci
4.3 A qui vendre per Internet: Nous models de negoci
5. Creativitat per a generar resposta 5.1 Com redactar cartes i e-mails efectius
5.2 Punts claus de l’email màrqueting
5.3 Anàlisi de casos
6. Màrqueting operatiu a la xarxa 6.1 Conceptes claus a Internet
6.2 Reflexions estratègiques a la xarxa
6.3 Planificació y estratègia.
6.4 Posicionament orgànic o natural (SEO).
6.5 Campanyes SEM: eines i tendència.
6.6 Planificació de campanyes.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
3 3 6
Sesión magistral
A15
68 2 70
Trabajos
A15
2 20 22
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria
CT4
5 5 10
Atención personalizada
35 5 40
 
Pruebas objetivas de tipo test
A15
1 1 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Explicació del programa i funcionament de l'assignatura. Introducció general als blocs temàtics que tractarem durant el quatrimestre
Sesión magistral Es descriurà els conceptes bàsics de tots els temes i comenÇarem a testejar el nivell de coneixement de la matèria per part de l'alumne.

Bàsicament la metodologia que s'utilitzarà durant el curs és la presentació i desenvolupament teòtic dels temes introduits al programa.

Trabajos A la part final de la classe es destinarà un temps a la resolució de dubtes sobre els treballs durant el quatrimestre.
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria La presentació teòrica sempre anirà acompanyada d'exemples pràtics i reals. I de l'experiència professional del professor
Atención personalizada Al final de cada classe s'obrirà debat constructiu sobre dubtes o sobre opinions que els alumnes consideren oportunes sobre casos o temari exposats a classe.


Atención personalizada
descripción
S’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà a l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Sesión magistral
A15
Examen final tipus test 10%
Trabajos
A15
Al finalitzar el curs es tindrà que exposar en grup un pla de Mk Directe e Interactiu. Es tindrà que entregar tant el treball com la presentació. 40%
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria
CT4
40%
Pruebas objetivas de tipo test
A15
tipus test 5%
Otros  

Assistència a classe

5%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per tal d'aprovar l'assignatura, cal superar sempre l'examen final i la mitja dels treball. Si no es supera alguna d'aquestes proves, l'alumne constarà com a suspés i s'haurà de presentar a la segona convocatòria.

La nota per a segona convocatòria sols serà la de l'examen que es farà. No es fara promig amb cap altra prova (treballs, assistència, etc)

L'examen final pesarà un 40%

Els treball final un 40%

Resolució de casos a l'aula un 10%

Assistencia a classe un 10%


Fuentes de información

Básica

Philip Kotler, Dirección de Marketing. Edición Milenio

T. Levitt, La moda del Marketing.  Ed.Grijalbo

Jordi Garrido. Dominar el Marketing

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.