DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) TALLER DE PROJECTES DE RECERCA I PROFESSIONALS Código 12234117
Titulación
Grau en Comunicació Audiovisual (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Tercer 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Antropologia, Filosofia i Treball Social
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Enginyeria Química
Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
Correo-e jordi.duch@urv.cat
arantxa.capdevila@urv.cat
carlotamaria.moragas@urv.cat
clara.granell@urv.cat
arnau.jorda@urv.cat
Profesores/as
DUCH GAVALDÀ, JORDI
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
MORAGAS FERNÁNDEZ, CARLOTA MARIA
GRANELL MARTORELL, CLARA
JORDÀ QUERAL, ARNAU
Web
Descripción general e información relevante

Aquesta assignatura ofereix els fonaments per a la realització del treball final de grau, tant en l'àmbit de recerca com en el professional.


Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A2 Interpretar els processos i fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A2 Coneix i comprèn la presència de la comunicació i la informació en el sistema social
Coneix la investigació comunicativa actual i els seus principals mètodes, resultats, teories i escoles
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
BLOC I: DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA 1.1 Definició del problema i criteris per a l'elecció del tema
1.2 Marc teòric: bases de dades, citació, selecció d'informació
1.3 Metodologia: tècniques de recollida de dades, estratègies per a l'anàlisi d'informació
1.4 Resultats i conclusions
BLOC II: DISSENY Apps i vídeojocs
1.1 Introducció a la informàtica visual i interactiva.
1.2 Principis Bàsics d'usabilitat i experiència d'usuari.
1.3 Interacció persona-ordinador.
1.4 Disseny d'aplicacions Mòbils.
1.5 Disseny de videojocs i experiencies interactives. 1.6 Realitat virtual i augmentada.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A2
CT5
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT5
35 60 95
Sessió Magistral
A2
CT5
14 0 14
Atenció personalitzada
A2
CT5
1 0 1
 
Proves orals
A2
CT5
0 30 30
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura i dels exercicis pràctics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització de pràctiques d'anàlisi i estudi de casos a l'aula per grups.
Sessió Magistral Introducció, per part de les professores, dels principals conceptes i continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada Tutories individuals i grupals.

Atenció personalitzada
descripción

Al programa trobareu els dies i hores de tutoria. Per a concertar una cita cal escriure, amb antelació, a:arantxa.capdevila@urv.cat


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT5
Al llarg del quadrimestre, i en les dues parts de l'assignatura, es realitzaran pràctiques obligatòries guiades.
Algunes activitats s'iniciaran a l'aula i s'acabaran fora de l'aula.
Bloc I 50%
Bloc II 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

En cas que l'alumne no pugui seguir l'avaluació continuada, ha de comunicar-ho a les professores responsables de l'assignatura abans de Setmana Santa per poder optar a activitats compensatòries per seguir l'avaluació continuada. L'alumne que no comuniqui que NO pot seguir l'avaluació continuada i NO pacti una avaluació alternativa amb les docents, NO TÉ DRET A 2ona CONVOCATÒRIA.

En cas que l'alumne no aprovi l'avaluació continuada, haurà de presentar LES PRÀCTIQUES NO PRESENTADES O SUSPESES i realitzar-les de forma individual. En cas que alguna d'aquestes pràctiques no siguin factibles de ser realitzades individualment, es donaran les instruccions pertinents per una prova adequada a les condicions de l'avaluació de 2ona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Aquesta bibliografia bàsica es completarà al programa de l'assignatura i es facilitarà un llistat de textos obligatoris.

Denzin, N. K. & Lincoln, Y. (eds.). 2000. The Handbook of qualitative research. Thousand Oaks : Sage.

Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M. & Flecha, R. 2006. Metodología comunicativa crítica. Barcelona: El Roure.

Jensen, K.B. & Jankowski, N.W.  1993. Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas. Barcelona: Bosch.

Silverstone, R. 2004. ¿Por qué estudiar los medios?. Buenos Aires: Amorrortu.

Wimmer, R. & Dominick, J. 2001. Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación. México: International Thomson.

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
TREBALL DE FI DE GRAU/12234301


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.