Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Aprèn les possibilitats de la postproducció de so i imatge amb eines desenvolupades
Valora l’edició en quant a la creació de sentit narratiu
Adquireix les habilitats necessàries per a emprar equips de postproducció d’imatge i so
Practica la postproducció sonora i d’imatge per a dominar els equipaments necessaris
Reflexiona sobre el valor de la postproducció en el procés creatiu audiovisual
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a la postproducció i al software de l'assignatura |
Breu història i evolució
El caràcter dràmatic i narratiu de la postproducció
Software de l'assignatura
Alguns elements de l'edició no lineal
|
El tractament de la imatge estàtica
Introducció a l' ús de keyframes |
Imatge estàtica i en moviment
Animació de fotografies mitjançant keyframes
|
El color i la llum |
Introducció al color i la llum
El color i la llum com a element expressiu
Instruments mesuradors |
Les correccions primàries |
Els correctors de lluminància
Els correctors de crominància |
Les correccions de color secundàries |
Correccions de color secundàries
Eines avançades de Resolve |
El tracking |
Utilitats
El planar tracker i el motion tracker; el programa Mocha
El tracking en perspectiva
Integració a After Effects
|
Transicions |
Tipus de transicions
Utilitats narratives i estètiques (de Raúl Ruiz a Ryan Trecartin)
Les màscares
Els modes de fusió |
El keying |
El keying en el video; Zbignieff Rybczynsky
Tipus de keyings
El chroma key |
El muntatge sonor |
El so respecte l'acció
El so com a element narratiu i dramàtic
El so diegètic i extradiegètic
Les associacions sonores
Tipus i tècniques de muntatge sonor |
El so |
Instruments mesuradors
La normalització
La compressió
Les foses
La neteja d'audio |
L'ambient sonor |
So realista i so subjectiu
Les galeries d'efectes de so
El disseny acústic i l'espai (Reverberació, equalització i retalls de freqüències) |
La música |
La música com a element narratiu i dramàtic
La integració musical
El leitmotiv
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
32 |
44 |
Sessió Magistral |
|
20 |
39 |
59 |
Projectes |
|
4 |
18 |
22 |
Atenció personalitzada |
|
22 |
0 |
22 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Aquestes activitats serveixen per presentar el software que utilitzaran els alumnes en les seves pràctiques; After Effects, Premiere, Audition, Mocha, Color Finesse... |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Les classes comptaran també amb un apartat de dues hores dirigit a la realització d'exercicis on puguin ficar en pràctica els continguts teòrics introduïts previàment a la sessió magistral. |
Sessió Magistral |
Cada classe tindrà una sessió magistral de dos hores de duració que anirà acompanyada de visionats dirigits a compendre les diferents estratègies en el muntatge i l'edició, així com també els fonaments teòrics dels processos tècnics que l'acompanyen. |
Projectes |
Es treballaran els projectes filmats a direcció de fotografia |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podràn sol·licitar informació o aclarar qualsevol dubte mitjançant el correu electrònic, com també demanar atenció presencial mitjançant una tutoria. |
Descripció |
Durant la realització de les pràctiques a l'aula els alumnes comptaran amb l'assistència del professor. També podràn sol·licitar informació o aclarar qualsevol dubte mitjançant el coreu electrònic, com també demanar atenció presencial mitjançant una tutoria. S’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Els alumnes tindràn que solucionar una sèrie d'exercicis pràctics introduïts a cada classe. Finalitzada l'assignatura hauràn d'entregar aquests exercicis per poder ser evaluats. Aquests exercicis no han d'estar finalitzats exclusivament a l'aula. No seràn exercicis en grup sinò de caràcter individual. |
65% |
Projectes |
|
<p> Amb el material filmat a l'assignatura de direcció de fotografia, els alumnes hauran de realitzar la postproducció d'un episodi de la webserie "La mà trencada". </p> |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |
Bàsica |
van Hurkman, Alexis, Color Correction handbook; professional techniques for video and cinema, Peach Pit, 2013
Gustems, Josep, Música y sonido en los audiovisuales, Universitat de Barcelona, 2012
Marimon, Joan, El montaje cinematográfico; del guión a la panatalla., Universitat de Barcelona, 2013
Hullfish, Steve, The art and technique of digital color correction, Focal Press, 2012
Morales Morante, Fernando, Montaje audiovisual : teoría, técnica y métodos de control, Editorial UOC, 2013, Barcelona
Fernández Casado, J.L.; Nohales, T., Postproducción digital : cine y vídeo no lineal, Andoain : Escuela de Cine y Vídeo, 1999
Sánchez-Biosca, V., El Montaje cinematográfico : teoría y análisis, Paidós, 1996, Barcelona
|
|
Complementària |
van Hurkman, Alexis, Color Correction Look Book: Creative Grading Techniques for Film and Video, PeachPit Press, 2013
Ruiz, R., Poética del cine, Editorial Sudamericana, 2000, Santiago de Chile
, http://www.creativecow.net/, ,
McGrath, D., Montaje y posproducción, Océano, 2002, Barcelona
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|