DATOS IDENTIFICATIVOS 2023_24
Asignatura (*) PRODUCCIÓ DE PROJECTES MULTIMÈDIA Código 12244221
Titulación
Grau en Periodisme (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa Quart 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis de Comunicació
Coordinador/a
QUILES PASCUAL, ARNAU
Correo-e arnau.quiles@urv.cat
Profesores/as
QUILES PASCUAL, ARNAU
Web
Descripción general e información relevante

Familiaritzar l'alumne amb les eines i les metodologies de la producció multimèdia dins l'entorn de les TIC. Dominar els procediments de disseny, creació i distribució dels productes multimèdia digitals.



Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A14 Dissenyar, planificar i desenvolupar projectes complexos de programes i programacions audiovisuals i de productes interactius de tractament de l’actualitat.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A14 Coneix els principals paràmetres comunicatius, tecnològics i econòmics que intervenen en un projecte multimèdia
Domina les tècniques i les tecnologies necessàries per a idear i desenvolupar tot tipus de projectes mediàtics multisuport
Domina i sap aplicar els principis bàsics d’usabilitat i arquitectura de la informació
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema


Introducció a la producció multimèdia
Breu història del multimèdia
Els elements del projecte multimèdia
L'entorn digital
Llenguatge multimèdia Multimèdia i disseny interactiu
El guió multimèdia
Comunicació visual i sonora
Confluència: Audio, Video, Gràfic, Foto, Text, Hipertext
Disseny de la informació multimèdia Contingut, activitat i objecte
Anàlisi, síntesi, navegació
Bases de dades i llibreries
Itinerari interactiu
Disseny de la interfície multimèdia Interfície i usuari
Ergonomia
Entorns 2D i 3D
Dispositius multimèdia
Disseny de la interactivitat Concepte, ús, funcionalitat i estil de l'interactiu multimèdia
Disseny tècnic multimèdia
Programació multimèdia
Realitat augmentada
Tecnologia multimèdia Hardware i Software per a la producció multimèdia
Tecnologies de difusió i distribució multimèdia
Noves tecnologies aplicades als entorns multimèdia: Web, Web TV, Interactive TV, Smartphone, Tablet, Consola, Videojoc, Realitat Virtual, Interfícies físiques
Rich Media
Etapes de la producció multimèdia Organigrama de la producció del projecte multimèdia
Necessitats i rols en la producció multimèdia
Equip i desenvolupament del projecte multimèdia
Productes multimèdia Projectes multimèdia: Artístic, Científic / Recerca, Comercial, Informatiu, Divulgatiu, Entreteniment, Espectacle, Altres...
La indústria multimèdia digital Perspectives de la indústria multimèdia digital
Les noves professions multimèdia
El mercat del multimèdia digital
L'empresa multimèdia
Taller de producció de projectes multimèdia I Creació d'aplicacions multimèdia amb Adobe Experience Design
Taller de producció de projectes multimèdia II Programació d'aplicacions multimèdia amb Processing i Max/MSP/Jitter
VJ en temps real amb Resolume
Taller de producció de projectes multimèdia III Creció d'un Webdoc amb Racontr
Vídeo Interactiu amb Youtube
Projecte final

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
4 4 8
Sessió Magistral
A14
2 2 4
Seminaris
A14
4 4 8
Sessió Magistral
A14
8 4 12
Pràctiques a laboratoris
A14
12 12 24
Resolució de problemes, exercicis
A14
4 12 16
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A14
8 8 16
Pràctiques a través de TIC
A14
2 12 14
Treballs
A14
4 12 16
Atenció personalitzada
4 2 6
 
Proves pràctiques
A14
8 12 20
Proves de desenvolupament
A14
2 4 6
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, metodologia, programari i pràctiques
Sessió Magistral Introducció a la producció multimèdia
Seminaris Presentacions a càrrec de professionals de l'indústria multimèdia
Sessió Magistral Exposició de projectes i treballs històrics i rellevants
Pràctiques a laboratoris Tallers, tutorials i pràctiques del programari de producció multimèdia
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució de problemes entorn als exercicis pràctics
Supòsits pràctics/ estudi de casos Estudis de cas
Pràctiques a través de TIC Pràctiques online
Treballs Treballs puntuables
Atenció personalitzada Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
descripción

Moodle: Seguiment planificat i Pràctiques Correu electrònic: dubtes específics, resolució de problemes de pràctiques i projecte final Presencial: Avaluació i seguiment del projecte final i peticions de l'estudiant.


Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pràctiques a laboratoris
A14
Pràctiques guiades a laboratoris 30%
Treballs
A14
Entregues de treballs: Tallers pràctics 30%
Proves pràctiques
A14
Projecte final 20%
Proves de desenvolupament
A14
Preparació projecte final 20%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Pràctiques i Tallers: (60%)
Entrega del projecte en 2ª convocatòria (40%)


Fonts d'informació

Bàsica BOU, Guillem , El guión multimedia , Anaya , 2003
NIELSEN, Jakob , Usabilidad, prioridad en el diseño web , Anaya , 2006
DONDIS, Donis A. , La sintaxis de la imagen. Introducción al alfabeto visual, Gustavo Gili , 2011
RÀFOLS, Rafael; COLOMER, Antoni , Diseño audiovisual , Gustavo Gili , 2012
PANIAGUA, Antonio, Diseño interactivo y multimedia con Flash , Anaya , 2011
POWERS, David , Diseño y desarrollo de aplicaciones , Anaya , 2011
WONG, Wucius , Fundamentos del diseño , Gustavo Gili , 2011
THOMPSON, Jim; BERBANK-GREEN, Bernaby; CUSWORTH, Nic, Videojuegos, Manual para diseñadores gráficos , Gustavo Gili , 2008
MARÍN, Carles, Periodismo audiovisual. Información, entretenimiento y tecnologías multimedia , Gedisa, 2006
HILLEGASS, Aaron; CONWAY, Joe , Desarrollo de aplicaciones para iPhone & iPad , Anaya , 2011
KRUG, Steve , No me hagas pensar , Prentice Hall , 2006
MAEDA, John , Las leyes de la simplicidad , Gedisa , 2012
UBIETO, José Ramón, Trabajo en red , Gedisa , 2011
ROIBAS, María José, Aplicaciones multimedia al método de trabajo por proyectos , Lulu , 2009
MEDINA, Javier, Movilización de fuentes multimedia en entornos inteligentes , EAE , 2011
CASALS, Ricard , Diccionario de diseño multimedia y web , Tecnoteca , 2010
GARRAND, Timothy, Escribir para multimedia y la web, ESCUELA CINE Y VIDEO ANDOAIN, 2009
ALBERICH, Jordi , Grafismo multimedia: Comunicación, diseño, estética , UOC , 2009
URRETAVIZCAYA, Miguel, Nueva Televisión Digital en el Universo Multimedia , Deusto , 2008
LOMBARDO, Vincenzo; VALLE, Andrea, Audio e multimedia , Apogeo , 2008
MORENO, Antonio , Diseño ergonómico de aplicaciones hipermedia , Paidós , 2000
BENIGNI, Gladys , Metodología orientada a objetos para la producción de software Multimedia e Hipermedia , EAE, 2011
JENKINS, Henry, Convergence culture: La cultura de la convergencia de los medios de comunicación , Paidós, 2008
MANOVICH, Lev, El lenguaje de los nuevos medios de comunicación: la imagen en la nueva era digital, Paidós, 2005
TUBAU, Daniel, El guión del siglo 21: El futuro de la narrativa en el mundo digital, Alba, 2011
QUILES, Arnau, Nuevos Formatos de Cine Digital, Redbook, 2020

Complementària , , ,

Recomanacions

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
INFODISSENY/12244215

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
TECNOLOGIA AUDIOVISUAL I D'INTERNET/12244006
TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12244103
DISSENY GRÀFIC I MULTIMÈDIA/12244107
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.